Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Dziwnie działająca klimatyzacja
M737:
czyli eko, zgodnie z homologacją
niestety... jestem wielkim przeciwnikiem tego czynnika
najpierw ciekawostka - w załączniku zdjęcie kompresora klimatyzacji z JAG XE - na naklejce
producent podaje nam ciekawą informację nt czynników
dlaczego tak bardzo jestem przeciw?
- jest bardzo agresywny dla układu
- mnie wydajny
- kilkakrotnie droższy
...i to były te mniej ważne dla mnie, najważniejsze - skrajnie niebezpieczny dla naszego zdrowia
i życia - nie tylko podczas wypadku, polecam obejrzeć filmik, to się stanie przy pechu i nagłym rozszczelnieniu
układu w obrębie kabiny pasażerskiej
https://www.youtube.com/watch?v=DE-ocL83Kz4
ktoś zapłacił wiele $$$ za zatuszowanie tej sprawy... ja wolę jednak żyć niż cieszyć się
ekologicznym gównem które potencjalnie może mnie zabić
eko-lobbing i eko-terroryzm przeforsował nowy czynnik, chroń planetę bla bla bla
...niech się wezmą za kontenerowce, ja będę nadal truł planetę R134y
https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-samochodu-na-a2-mercedes-r1234yf/
...samochód z filmiku był niemal nowy, z polskiego salonu i bezwypadkowy, młoda dziewczyna nie żyje
co ciekawe sam MB był przeciwnikiem 1234 do którego został zmuszony... aktualnie
obrał inną bezpieczniejszą drogę choć nie jest to jeszcze rozwiązanie seryjne we wszystkich
modelach
https://warsztat.pl/dzial/102-klimatyzacja/artykuly/mercedes-postawil-na-co2-w-klimatyzacji-sa-pierwsz,51254
https://www.autoexpert.pl/artykuly/co2-w-klimatyzacji
jeszcze ciekawy cytat:
Jak zachować się podczas pożaru auta wyposażonego w nowy czynnik chłodzący?
Do palącego pojazdu podchodzimy wraz z kierunkiem wiatru, ewakuujemy postronne osoby, które mogą być narażone na działanie toksycznego kwasu czy nawet wybuchu. Pełne zabezpieczenie ratownika – to podstawa. Aparaty ochrony układu oddechowego oraz pełne umundurowanie, bez tego wyposażenia nawet nie podchodźmy do samochodu. Warto by było pomyśleć o lekkim ubraniu chemicznym. Palący pojazd gasimy prądami piany. W terenie otwartym wyznaczamy strefę niebezpieczną zgodnie z kierunkiem wiatru i przemieszczania się gazów pożarowych.
więcej > https://strazacki.pl/szkolenia/nowa-klimatyzacja-zagrozeniem-dla-strazakow
podsumowując - moje stanowcze nie dla 1234 opisałem na tyle że kazdy będzie mógł się nad tym zastanowić,
eko-ściema nabijająca kasę dwóm producentom czynnika (ochrona patentowa) i zabijająca niewinnych ludzi
M737:
tak na marginesie - miałeś niemal pusty układ i nabileś ponownie 550g 1234?
długo się nim nie nacieszysz, tak tylko podpowiem...
no chyba że znaleziono i usunięto rozszczelnienie, wtedy przez jakiś czas będziesz jeździł
z tą bombą na pokładzie
brawet:
A czy nasze klimatyzacje można napełnić tym starym czynnikiem?
M737:
odpowiedź na to pytanie padła już wiele razy, tak, można, mam napełnione starym od lat
wkleiłem także zdjęcie kompresora klimy z XE gdzie jasno producent kompresora określa
że może on pracować zarówno z nowym jak i starym czynnikiem a to że masz w aucie nowy czynnik
zasługujesz lobbystom, urzędnikom i pazernym koncernom
(uwaga ode mnie - nie wolno ze sobą mieszać czynników)
kirk42:
A czy przypadkiem nie trzeba zmienić zaworu rozprężnego/kapilarki oraz oleju z SP-A2 na PAG46? To, że sprężarka jest przystosowana do pracy na R-134A nie znaczy, że reszta układu.
--- Cytat: Zbyszek01 w Maj 25, 2021, 21:31:02 pm ---Ale nawet trochę gazu z odzysku poprawia rachunek końcowy przy napełnianiu, chyba że masz inne dojścia :-trudno
--- Koniec cytatu ---
Mam inne dojścia :)
--- Cytat: M737 w Maj 26, 2021, 04:41:56 am ---tak na marginesie - miałeś niemal pusty układ i nabileś ponownie 550g 1234?
długo się nim nie nacieszysz, tak tylko podpowiem...
--- Koniec cytatu ---
Zobaczymy jak będzie. Samochód mam od niedawna, zakładam, że od nowości nikt nie zaglądał do ukladu klimatyzacji, więc póki co nabiłem i pojeżdżę.
Trochę jestem w temacie i trend jest taki, że w wielu nowych samochodach gaz ucieka nawet ze szczelnego układu.
W troszkę starszych samochodach (powiedzmy z około roku 2000) układy miały nawet do 1kg czynnika i po 10 czy 15 latach były dalej działały i czynnika nie ubyło.
W dzisiejszych jest sporo elementów metalowo-gumowych, które prawdopodobnie są przyczyną uciekającego czynnika. Sam kiedyś ganiłem wszystkich, którzy mówili, że muszą jechać "nabić klimę", bo gorzej działa. Powtarzałem jak mantrę, że ze sprawnego i szczelnego układu nie ma prawa nic wyciekać. Jednak fakt jest taki, że w 3-4 lata z tego sprawnego układu już conieco ucieka.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej