Autor Wątek: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD  (Przeczytany 4002 razy)

Offline Kamillo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« dnia: Maj 07, 2021, 16:33:46 pm »
Dzień dobry,

przymierzam się do kupna Jaguara XFa z 2013 roku z benzynowym silnikiem 3.0 V6 supercharged AWD. Chciałbym zaczerpnąć od Was więcej informacji odnośnie kosztów eksploatacji i awaryjności powyższego modelu m.in.:

- najczęstszych problemów
- realnych kosztów części oraz naprawy
- dostępności części lub zamienników

Z miłą chęcią przyjmę wszystkie opinie użytkowników XFa z tym silnikiem :)

Dzięki wielkie !

Offline bananix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 105
  • XF 3.0 S/C
Odp: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2021, 19:10:12 pm »
Cześć, jestem w posiadaniu właśnie takiego kotka w podanej przez Ciebie konfiguracji. Mam go już 3 lata i zrobiłem nim 50k km.
Zacznę od mniej przyjemnej części bo pewnie to najbardziej Cię interesuje. Największą wadą tego silnika to brak dodatkowych dwóch cylindrów :) A po za tym w tym silniku występują problemy z chłodzeniem, pompy wody padają, układ chłodzenia jest na plastikowych rurkach które fabrycznie były zgrzewane (!) i pojawiały się wycieki, kompresor również ma swoje bolączki, problematyczna kwestia biorąc pod uwagę dostępność serwisów. Są to typowe usterki z którymi spotkasz się czytając dłużej to i zagraniczne fora (szczególnie polecam). Nie mam porówannia z innymi autami tej klasy więc nie wiem czy części są drogie czy tanie... Nie stosuje zamienników i nie płaczę z tego powodu raczej spodziewałem się droższej ekploatacji. Rozejrzyj się przed zakupem czy masz w okolicy serwis który się na tych autach bo dla mnie dostęp do serwisu to jedna z większych wad.

Apropo samego auta to jest świetne! Subtelna mieszanka komfortu i sportowych wrażeń. Auto samo w sobie jest ciężkie i niutonometry są potrzebne żeby go napędzić, a w tej wersji silnikowej jest ich powiedziałbym w sam raz. Zmierzam do tego że zakres w którym auto przyśpiesza zaczyna się powyżej 2,5krpm i ciągnie równo do odcinki, a dodając do tego fakt że biegi w są długie to trudno uświadczyć efekt jak w turbo, jest to zdecydowanie liniowe rozwijanie mocy. Nie wiem jak w wersji z napędem na tył, ja mam AWD które ma charakter tylnonapędowy, a przód dołącza się w razie utraty trakcji (nagłej, bo przy delikatnym kontrolowanym poślizgu bez agreswynych ruchów kierownicą można utrzymać jazdę bokiem na śliskiej nawierzchni). Zryw z postoju jest bardzo przyjemny, pełny gaz nie zrywa trkcji, a w zimowych warunkach można sobie na dużo pozwolić. Auto jest bardziej nastawione na komfort jazdy z predyspozycjami na zabawę od czasu do czasu. Szczerze od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą auta, ale naprawdę trudno mi znaleść sensowną alternatywę która by mi pasowała.


Offline Zyg zag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
    • Facebook
Odp: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2021, 21:08:03 pm »
Hej

jedyna sluszna wersja silnikowa ;)
a po remapie robi sie jeszcze fajniej ...

Pozdr
Jesli nie moge pomodz zdalnie wiecej info tutaj..
https://www.facebook.com/Pierun-Jaguar-Land-Rover-Chiptuning-Hamownia-107072637627373/
Diagnostyka, elektronika, konwersja usa/eu, naprawa, chiptuning ...

Offline Kamillo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2021, 12:17:49 pm »
Panowie,

serdecznie dziękuję za wszystkie informację ! jestem już niemal pewny, że kupię ten samochód w tej wersji silnikowej ! :)
Mam jeszcze ostatnie pytanie odnośnie spalania.
Wiem, że każdy ma inną "nogę" oraz inną dynamikę jazdy, ale jeśli macie informację o realnym średnim spalaniu l/100km to byłym wdzięczny.

Pozdrawiam

Offline dandi2

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2021, 11:18:52 am »
Hej, u mnie na przestrzeni ponad roku i ponad 15 tysięcy przejechanych kilometrów (od tego czasu używam aplikacji Fuelio do rejestracji kosztów) spalanie jak widać na załączonym obrazku. Głównie trasa + trochę miasta. Jeżdżę przepisowo, ale frajda z przyspieszenia jest na tyle duża, że zdarza się gwałtownie ruszyć spod świateł czy dynamicznie przyspieszać w trasie.

Tak w ogóle samochód mam równo 2 lata (pochodzi z grudnia 2013, kupiłem z przebiegiem 68k km od pierwszego właściciela. Serwisuję w Piastowie na Dworcowej i jak na razie same elementy eksploatacyjne. (Olej wymieniam co 8 tys, wymieniłem też po zakupie olej w skrzyni biegów) Jest mały wyciek z okolic miski olejowej (ale nie z samej miski) i muszę to zrobić w tym roku. Poza tym jestem dalej zakochany w tym aucie. Planuję też zrobić bezpieczny chip tuning w okolice 400 KM. Myślę też nad aktywnym wydechem, ale rozum mówi "nie" ;)

Offline dandi2

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XF 2013 3.0 V6 supercharged 340 KM AWD
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2021, 11:20:15 am »
Hej

jedyna sluszna wersja silnikowa ;)
a po remapie robi sie jeszcze fajniej ...

Pozdr

No właśnie, jak odczucia po remapie? O ile wzrosła moc i moment i jak to się przekłada na wrażenia? :)