Autor Wątek: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer  (Przeczytany 1384 razy)

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« dnia: Czerwiec 21, 2021, 09:03:17 am »
Witam,
Od pewnego czasu mój Jaguar X-Type ma pewien problem z elektroniką. Zaczęło się od tego, że podczas jazdy zgasł mi check engine (powód jego świecenia to już dłuższa historia, choć sam tak naprawdę nie wiem co mu jeszcze może być) - niby cudownie, błąd zgasł. Byłoby okej, ale zauważyłem że wtedy nie świecą się kontrolki kierunkowskazów (same kierunki działały), hamulca ręcznego (gdy jest zaciągnięty rzecz jasna) oraz akumulatora przy włączonym zapłonie. Działająca kontrolka to od oleju (przy zapłonie). I tak raz się te kontrolki świeciły, raz nie.
Pewnego dnia dodatkowo autko mi się na postoju tak zgrzało, że byłem zmuszony ustawić temp. nawiewu na maksa (a to był jeden z tych upalnych dni), pomogło oczywiście zbić temperaturę. Trochę o tym poczytałem i najprawdopodobniej, biorąc pod uwagę inne objawy - to nieszczęsna uszczelka pod głowicą.
Kilka dni później, w aucie po włączeniu zapłonu świeciła się tylko kontrolka oleju i nie chciało odpalić. Trzeba poczekać aż reszta kontrolek się zapali - dopiero wtedy można auto odpalić. Jeżeli silnik jest odpalony a kontrolki przestają świecić, to dalej pracuje, lecz gdybym go zgasił to znów musiałbym czekać aż się kontrolki zaświecą... Dodam jeszcze że od tego czasu gdy świecą się te kontrolki to wyskakuje błąd immobilajzera (przetlumaczylem z niemieckiego)

Mam więc przegrzewającego się kotka z problemami elektrycznymi.
Skoro już znacie historię, czas na pytania:
1. Ile mniej więcej moglaby kosztować wymiana takiej uszczelki w kotku? Ktoś z was ją kiedyś wymieniał?
2. Czy ktoś z was orientuje się może gdzie w woj. Dolnośląskim (najlepiej okolice Legnica, Lubin, Polkowice, Głogów) znajduje się jakiś dobry elektryk samochodowy który podejmie się naprawy Jaguara? Do paru dzwoniłem i usłyszałem że nie mają programu do takiego samochodu... Dobrze by było gdyby ten elektryk mógł zająć się także drugą awarią (uszczelka), ale zadowole się tylko elektryką - w tym przypadku najpierw ogarnę silnik, a później błąd immobilajzera
3. Dodatkowo zapytam, co warto wymienić przy okazji wymiany tejże uszczelki? Jeżeli portfel pozwoli, to się tym od razu zajmę.

Mam nadzieję że ktoś może mi pomóc.
Pozdrawiam,
Ja i mój unieruchomiony X-Type
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2021, 11:08:55 am »
Wypadałoby dodać jaki silnik - bo tutaj różnice są znaczne

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2021, 09:06:42 am »
2.5 V6, napęd na 4 koła, rocznik 2002.
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2021, 09:33:15 am »
Z objawów wynika że padaja Ci licznik - ze swojej strony mogę polecić C-Tronic (Żerniki Wrocławskie) - ogarnęli temat.

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2021, 08:51:14 am »
Dzięki. Najpierw ogarnę temat grzania autka (już mechanik umówiony), a później pojadę tam.  :-A
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2021, 15:10:46 pm »
Aktualnie sprawa wygląda następująco:
Większość mechaników nie chce podjąć się naprawy. Jeżeli problem z grzaniem silnika leży po stronie uszczelki pod głowicą, to naprawa może wynieść 30 000 zł. Tak, aż tyle - no tak wyceniono to w jednym z warsztatów. Tak czy owak nie chcą się tego podjąć, bo jest to za trudna robota i baaardzo długa - wyciąganie silnika, skrzyni, napędu... Jest także opcja, że wystarczy wymienić pompę wody - jej koszt to 150 zł. Może jeszcze termostat, one też nie są drogie. Oby to było to...

Wiadomo, że nie opłaca się wydawać aż takiej kasy w dość wiekowe auto. Żal mi go i już włożyłem w niego troszkę pieniążków, ale bez przesady. W tej gorszej opcji zostało mi się kilka rozwiązań:
- pewien znajomy pasjonat motoryzacji. Może jemu się uda, choć nie wiem jakbym się odpłacił :P
- polecony mechanik, z którym rozmawiałem i powiedział, że nie boi się tego silnika (jak większość innych mechaników), a nawet, że niedawno robił podobnego Jaguarka. Pytanie tylko na ile on to wyceni - jest to przecież trochę roboty
- sprzedaż auta na części
- ktoś mi jeszcze podsunął pomysł wymiany całego silnika, ale czy ten zabieg byłby opłacalny? Niezbyt.

Mam nadzieję, że uda się naprawić kotka. Jeżeli ktoś z was miał problem z uszczelką, prosiłbym o porady. Może jakiś magik potrafi to ogarnąć w miarę normalnej cenie? Choć nie wiem jaką cenę uznać za normalną, jeżeli w grę wchodzi rozbieranie prawie całego auta...
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 01, 2021, 16:51:28 pm »
30.000 PLN za uszczelkę pod głowicą?? albo słaby żart albo chcieli w ten sposób się pozbyć niechcianego klienta. Fabrycznie nowy silnik 2.5 kosztuje w Jaguarze z tego co widzę jakieś 4.700 GBP brutto ....
Masz CO2 w płynie chłodniczym? masz płyn chłodniczy w oleju? dymi na biało? jeśli nie to szukaj innej niż uszczelka przyczyny. Tak jakl piszesz, sprawdź pompę wody, sprawdź czy wentylator prawidłowo działa?

Offline Kotletor

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 201
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 01, 2021, 17:46:16 pm »
W S-Type 3.0 za wymianę uszczelek zapłaciłem 6000zł ale auto nie odpala więc to pewnie jeszcze nie koniec.
S-Type V6 3 l. po lifcie  Paweł Warszawa

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2021, 22:02:15 pm »
Dziękuję za odpowiedzi. Zamówiłem pompę wody i termostat. Czekam na paczkę i próbę sprawności :)
Trochę to pewnie potrwa. Jak już będzie coś wiadomo, niezwłocznie powiadomię o wynikach.
Pozdrawiam.
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline Niecio

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2021, 08:49:40 am »
Jednorazowe skoczenie temperatury wskazuje na uszkodzony czujnik temperatury  zrob test co2  to nic nie kosztuje i będziesz wiedział na czym stoisz

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2021, 19:10:48 pm »
Odwiedź forum jaguara na fb. Tam jest człowiek, który się zwie Marcin Nieć i ten silnik ma myślę, że w małym palcu lewej nogi, bo w prawej ma napędy do tego auta.. Tu na forum jest @sztandi7, który robi remont generalny takiego silniczka. Numer do Marcina znajdziesz na forum fb. Niestety dla Ciebie okolice Brzeska ale gość wie wszystko  ewentualnie kolega wyżej o niku Niecio to on   teraz zauważyłem
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2021, 19:55:24 pm »
Są dwie wiadomości, jedna jest dobra, a druga zła. Sami zdecydujcie, którą najpierw chcecie przeczytać...

DOBRA:
W kwestii problemów z elektroniką - winna była stacyjka. Udało mi się zamówić używaną stacyjkę do Jaguara. Została zamontowana w moim aucie. Wystarczyło, że przyjechał elektryk i zaprogramował kluczyk (koszty: stacyjka - ok. 100 zł, robocizna w montażu stacyjki - 0 zł, programowanie kluczyka - 100 zł). Auto już normalnie odpala - obyło się więc bez jazdy po różnych miastach w poszukiwaniu elektromechanika.

ZŁA:
Wymieniona została pompa wody i termostat. Układ odpowietrzony. Przy okazji nieco poprawiono (a właściwie naprawiono) dolot powietrza. Jak pesymistycznie przypuszczałem - nic to nie dało. Auto nadal się grzeje, płyn bulgocze, paruje itd. Silnik na dodatek jak na V6 brzmi koszmarnie - coś jak diesel z przebiegiem 400 000 km (bez obrazy dla posiadaczy takich silników). Zatem większość osób wskazuje uszczelkę pod głowicą jako winowajcę. Nie wiem co robić - jest kilka opcji, m.in.:
- remont tego silnika (całkowity, a nie tylko jedna uszczelka - bo jak silnik trzeba będzie wyciągać, to lepiej go porobić przy okazji)
- kupno używanego tego samego silnika (czyli 2.5 V6)
- swap nieco innego, używanego silnika (np. 3.0 V6 Jaguara)
- swap innego używanego silnika (chociażby 2JZ GTE Supry ;D )
- rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 13, 2021, 00:00:01 am »
Zanim zdecydujesz się na którąś z opcji zastanów się mocno ile jesteś w stanie przeznaczyć na naprawę/remont oraz ile lat chcesz pojeździć tym samochodem. Kapitalka ma to do siebie, że przed rozebraniem silnika nie będziesz miał pewności czy sama wymiana UPG załatwi sprawę, używany moto może Ci równie szybko zdechnąć, innego silnika nie zaimplementujesz do tego auta.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Lisek

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Lisek chytrusek & Kotek bez wgniotek
Odp: Autoelektryk kotka - woj. dolnośląskie; UPG, immobilizer
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 14, 2021, 11:10:12 am »
Zanim zdecydujesz się na którąś z opcji zastanów się mocno ile jesteś w stanie przeznaczyć na naprawę/remont oraz ile lat chcesz pojeździć tym samochodem.

Zdaję sobie sprawę z tego, że to nie będzie tani zabieg. Mam jednak nadzieję, że nie przekroczy czterocyfrowej kwoty. Jeżeli chodzi o robociznę - najprawdopodobniej zapłacę jedynie za elektryka. A autem chciałbym jeszcze pojeździć dość długo, choć nie wiem dokładnie ile lat.

Kapitalka ma to do siebie, że przed rozebraniem silnika nie będziesz miał pewności czy sama wymiana UPG załatwi sprawę,

Oczywiście wiem, że UPG to tylko ułamek robocizny. Jeżeli już zdecydowałbym się na remont tego silnika, to chciałbym zrobić to jak najlepiej - jak kapitalka, to kapitalka.

używany moto może Ci równie szybko zdechnąć, innego silnika nie zaimplementujesz do tego auta.

To jest to czego się boję - kupię używany silnik, który okaże się padnięty. Może odpali, może nie. Może pojeździ, może nie... Z tym innym silnikiem to było "pół żartem, pół serio". Chyba jedyny inny silnik jaki wchodzi w grę to 3.0 V6 z X-Type'a. Brałem też pod uwagę V8 Jaguara, ale to już za dużo kombinowania - także odrzuciłem ten pomysł... I tu pojawia się pytanie - ile dodatkowej roboty dochodzi przy montażu 3.0 do mojego auta zamiast 2.5? Czy stanowiłoby duży problem? Czy same mocowania w 2.5 i 3.0 są takie same? Stawiam, że tak, ale to tylko i wyłącznie moje przypuszczenia.
Podobno kto jeździ Jaguarem,
Tego życie nigdy nie będzie koszmarem.
Napęd na cztery łapki, zwierzęce połączenie,
Spod maski słychać piękne mruczenie.
Manual, klima, konie, skóra
Ahhh! Co za piękna fura...