Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Aktywacja/dodanie CarPlay

<< < (18/24) > >>

Zbyszek01:
Daj znać jak się już sprawa rozwiąże, mam dość używania iPhona jako nawigacji.
Swoją drogą fajnie jest zobaczyć w ori nawigacji jazdę w tunelu   :o

Zbyszek01:
Masz już jakieś wiadomości?

stingear:
Witam,
mam dobrą i złą wiadomość.
Dobra jest taka, że właśnie dostałem moduł, a zła jest taka, że chwilowo jestem bez auta - dolega serwis. Wymiana łańcucha, odmy i jakiegoś sensora. Plus taki, że wszystko dla mnie bezkosztowe, bo wszystko w ramach gwarancji, ale niestety trochę to potrwa.
P.S. Kot nie był w zestawie, trzeba się na własną rękę doposażyć.

Zbyszek01:
Poczekam na relację z montażu i czy działa.
Rób zdjęcia  jak się dostać do wnętrza.  :-super

stingear:
Zrobię kompletną fotorelację, a może i nawet nagram filmik. Dostęp jest banalnie prosty. 5min roboty jeśli zdejmować by ekran, bez tego to jakieś 3min. Pierwszy raz może być trochę strach, że mocno trzyma i że się coś połamie, ale to tylko złudzenie. Trzeba wykonywać zdecydowane ruchy. Polecam wyposażyć się w narzędzie do rozbierania plastików w aucie. Pomocne przy bezinwazyjnym zdejmowaniu dekorów. Najpierw zdejmuje sie osłonę między panelem klimy a tacką na telefon za pokrętłem skrzyni. Należy podważyć od przodu. Siedzi mocno, ale zejdzie bez większego problemu. Potem zdejmujemy dekor wokół ekranu i nawiewów. Zaczynamy od rogu u dołu.  Potem odkręca się śruby od panelu przycisków. Panek klimy się po prostu odczepia - wystarczy złapać od dołu i lekko szarpnąć. Można delikatnie odgiąć boczne dekory ręką, ale nie powinno robić większego problemu. Wtyczkę odpinamy od panelu. Odkręcamy pozostałe 2 śruby od panelu przycisków radia i można je zdjąć. Mamy pełen dostęp do modułu radia. Odkręcamy 2 śruby i wysuwamy je całe. Ja akurat zdejmowałem też ekran, aby ułatwić sobie rozpinanie i podpięcie nowych przewodów - zajmują one trochę miejsca, a wtyczka główna jest "ciężka w odpięciu" i ponownym podpięciu. No i potem łatwiej to sensownie upchać z tyłu, aby nic nie stukało później podczas jazdy. Jeśli chodzi o umiejscowienie modułu, to mam w planie zamontować go w przestrzeni między ekranem a centralką radia - jest tam wystarczająca przestrzeń. Moduł przyczepię za pomocą taśmy dwustronnej, ale piankowej 3M. Da to kilka mm między częściami do odprowadzania ciepła i będzie amortyzować wibracje.
Zdjęcia są z próby pierwszej instalacji wadliwego modułu. Ale powinny dobrze zobrazować całokształt tego, co jest do roboty.
Jeśli chodzi o samo podpięcie modułu, to banalna sprawa. Z radia odpinamy 2 wtyczki - czerwona od ekranu i czarna duża główna. Ekran wpinamy w moduł, a z modułu idzie nowy kabel do radia do wtyczki ekranu. między wtyczkę główną a radio idzie kabel adaptacyjny do modułu - taki można by powiedzieć trójnik. Do modułu dochodzą jeszcze 2 przewody - antena Wifi i porty USB z AUX. To wszystko, jeśli chodzi o kwestię podpinania kabli. W Przewodach trójnika mamy miejsce na podpięcie dodatkowych kamer, a nawet zestawu 360 BirdView i paku innych rzeczy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej