Autor Wątek: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.  (Przeczytany 1822 razy)

Offline zzzz

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« dnia: Kwiecień 01, 2021, 22:19:12 pm »
Wybaczcie że tak wpadam, ale zostałem właśnie wrobiony w oglądnięcie auta przed zakupem- jutro rano. Francuz, 2009r, 250tys km, 28tys PLN. Ma już chyba nalatane tyle żeby uznać go za loterie lub coś gorszego. Nie piszcie mi że to poroniony pomysł, ale to raczej będzie tak że jak nie pojadę, to auto zostanie kupione (wzrokiem).

Tak że zapuszczam się w internety, ale czasu mało i pewnie coś mi umknie. Wiem już żeby przyglądnąć się kasowaniu luzów zaworowych przy odpaleniu i czas do zgaśnięcia kontrolki oleju. Błędy pewnie będą pokasowane, ale przyda się się sprawdzenie korekcji wtrysków (jakie są dopuszczalne), na co jeszcze zwrócić uwagę?.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.077
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2021, 08:17:08 am »
najbardziej ryzykowny silnik w XF i jeden z najbardziej awaryjnych ogolnie (nie tylko w XF ale rowniez w starszych jaguarach, citroenach i peugeotach) - sam nie mialem w swoich ale wystarczy poszukac na forach - wiekszosc uzytkownikow odradza zakup...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2021, 08:56:19 am »
Jak mawiają - a później auto jest w systemie argentyńskim. Czyli auta nie ma, bo stoi po warsztatach a płacić za naprawy trzeba.  ;D

Syf, kiła i mogiła. Co sprawia, że szukasz beznadziejnego diesla zamiast przyzwoitej wolnossącej benzyny?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline bibor80

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 80
  • Kocham to forum
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2021, 10:01:18 am »
Od 2 lat użytkuje 2.7 i póki co z autem nie miałem większych przygód, poza cieknącym płynem chłodniczym, oberwanych katalizatorach, padniętej kamerze i alternatorze.
Olej i filtry zmieniane co 10kkm.
Miałem a6c6 2.0tdi w multitronicu.  Ponoć najgorsza konfiguracja.  Poza typowymi usterkami aut z przebiegiem 200kkm żadnych większych problemów. 
Może to jest kwestia dbania o auto, a może przypadek.

Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka


Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.077
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2021, 11:43:41 am »
Ja tez jestem zdania ze "jak dbasz, tak masz".

Niestety auto z tym przebiegiem powinno chociażby mieć olej zmieniany około 25 razy...

Mialo?

wg mnie ryzyko jest duze ze nie bylo zadbane.

Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline anutemix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 116
  • Samochód jest dobry do kiedy jeździ
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2021, 12:02:37 pm »
Pewnie ciężko teraz zweryfikować czy był serwis na czas. Chyba że książka jest z fakturami i paragonami. Jak przedmówcy piszą zależy jak trafisz. Ale Jag pociągnąć po portfelu potrafi:-) Napisz czy kupiłaś i jakie wrażenia po ochłonięciu?

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 402
  • The White Cat
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2021, 17:59:00 pm »
stan konta, zdolność kredytową, miłość rodziny i chęć do zrzuty na słupek? jakoś tak

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2021, 22:11:13 pm »
Powielacie opinie a prawda jest taka że awarie tego silnika są na własne życzenie uzytkownika. Mój ma 245 kk i śmiga bez uwag, olej co 8-10 tys km to must have inaczej będą te powszechne narzekania. Jeżeli kupujesz i nie znasz historii to koniecznie wymiana panewek, kontrola wału, świeży olej po tys km, potem co 8 i tak dociągniesz do 650 tys, tak miał znajomy jak sprzedawał i nabywca z tego co wiem dalej jeździ.

Offline Rafi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Kocham to forum
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2021, 23:45:56 pm »
Oglądnij sobie filmik o wersjach silnikowych Jaga w benzynie i dieslu

https://www.youtube.com/watch?v=4nGXU8TnMTQ&ab_channel=4WheelsUK

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2021, 00:28:37 am »
Mialem/mam prawie te wszystkie omawiane w filmie silniki powyżej 240 KM i mogę dużo o nich powiedzieć i uwierz że wszystko zależy od eksploatacji, oczywiście 2,7 jest najdelikatniejszy na dole ale dlatego olej co 8 tys i dociągniesz do pół miliona, no i jeszcze w połowie profilaktyczna wymiana panewek. Największy problem miałem z 3.0 D przez pękające kolektory ssące.

Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Pilna sprawa, co badać przy zakupie 2,7.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2021, 19:50:36 pm »
Osobiście ,na własne życzenie ,dociągnąłem do 292k i nie widzę różnicy w sprawnosci ani w hałaśliwości tego silnika w porównaniu do stanu na 150k ( przy nim kupiłem). Tzn.chciałem powiedzieć że ja go wcale nie słyszę w czasie normalnej jazdy,choć na postoju parkocze.Jak zawsze.