Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Płyn DEF

<< < (8/11) > >>

piotrrf:
Ktos poszedl po rozum do glowy i wymienil koncowke pistoletu do wlewania plynu. Nie musze kombinowac z lejkiem.
Poniewaz czesto zagladamna forum niemieckie Jaguara,wiem jakie problemy maja Oni.
 Wkleje tekst odpowiedzi na problem z bledem po nalaniu plynu.


Kod błędu jest wyświetlany, gdy poziom plynu jest zbyt niski lub zbyt wysoki.
Ponieważ pojazd już nie ruszy, należy zresetować blokadę rozruchu za pomocą testera.
to masz kolejne 50 km na usunięcie usterki. W przypadku usterek w układzie AdBlue, po naprawie należy przeprowadzić test.
należy przeprowadzić jazdę próbną z testerem Jaguara, podczas której monitorowany jest układ SCR.
Jeśli wszystko jest wtedy w porządku i system funkcjonuje normalnie, komunikat o błędzie zniknie sam, a błąd może zostać skasowany.
i można usunąć usterki. Byłoby zbyt łatwo po prostu usunąć błędy, bo wtedy można jeździć wiecznie z błędami bez żadnych konsekwencji.
 Ustawodawca tego nie chce. Dlatego po wcześniejszym ogłoszeniu start jest blokowany, jeśli nie reagujesz!

Swoją drogą, ten błąd często pojawia się w kodzie po zatankowaniu przez klienta AdBlue. Z niewiedzy zbiornik jest wtedy napełniany do pełna, co stanowi problem, ponieważ w zbiorniku musi pozostać poduszka powietrzna, aby AdBlue mógł się wystarczająco rozszerzyć, gdy zrobi się zimniej. W przeciwnym razie zbiornik może pęknąć.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
Moze nie jest super tlumaczenie ale mozna zrozumiec. ;)

stingear:
Witam,
w piątek wyskoczyło mi powiadomienie "niski poziom DEV". Podjechałem na Shell, zalałem powoli z dystrybutora i powiadomienie znikło. Jedyne, co nie byłem pewien, to kwestia pojemności zbiornika. W jednym miejscu pisało, że ma być 9L, w innym, że 16L. Wlałem po prostu 9L i problemów brak. Mój Jag to 2015, wiec nie mam możliwości sprawdzić w menu poziomu AdBlue, bo po prostu nie ma. Jedyne, co wiem, to że starczyło mi na jakieś 16kkm.

Zbyszek01:
A po włączeniu zapłonu bez odpalania silnika nie ma w opcjach „następna usługa” wiadomości o AdBlue?
Ja sobie jeszcze dolewam przy tankowaniu tego mocznika „Tunap 988” aby się nie krystalizował. Wolę lać mniejsze ilości a częściej.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Robik:
W pierwszych latach produkcji prawdopodobnie do 2016r nie bylo wsparcia informujacego jaki jest poziom plynu. Doswiadczenie  innych uzytkownikuw wskazuje ze nalezy wlewac minimum 10L plynu. Jezeli wlales 9L plynu krotko po komunikacie to najwyrazniej wystarczylo.
2.0D 180Km ma 16L zbiornik a 163KM okolo 10L.

Dodatek tuneup zapobiega wytracania sie kryształkow mocznika, w trosce o jakosc wlewanegp plynu, kupuje oryginalnie zapakowany plyn w bance 10L na orlenie. Staram sie kuppwac plyn z max data produkcji do 3 mcy wstecz, nigdy nie mialem problemow z krystalizacja DEF i zatkana dyszą.

Zbyszek01:
Ja miałem komunikat o tym aby dolać i zasięg na 2300 km, jak dolałem 10 L to tak właśnie mi pokazało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej