Autor Wątek: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel  (Przeczytany 8280 razy)

Offline Konus

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« dnia: Marzec 08, 2021, 23:49:03 pm »
Cześć, jestem nowy na forum a pojawiłem się tutaj jak na razie z jednego powodu.

Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego kotka, mianowicie XE z 2015 lub 2016 roku. Znajomy kiedyś miał X-Type i bardzo sobie chwalił ten samochód, ale wiadomo sprawa inne roczniki, mercedes też kiedyś produkował na jakość a nie na sztukę.
Jeżeli możecie, podzielcie się proszę waszymi opiniami na temat modelu XE celuje w przebieg 60k-100k, przy czym dziwi mnie ich cena ok 70k gdzie salonowe kosztują po 200k.
Najbardziej interesowały by mnie następujące rzeczy:
-Koszty eksploatacji (oleje, filtry, klocki itd - taki roczny szacunkowy koszt utrzymania);
- Koszty poważniejszych awarii i częstotliwość występowania takowych (zasady nie ma ale jak 10 osób wpisze silnik po 100k to już wiem o co chodzi)
-Częstotliwość występowania drobnych usterek
-Czy martwić się że olej był wymieniany 2-3x po 32k km?

Za wszystkie opinie będę bardzo wdzięczny :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2021, 00:18:22 am wysłana przez Konus »

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 401
  • The White Cat
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2021, 21:10:10 pm »
mam od 3,5 roku, kupiony przy 68kkm teraz 102kkm
jedna awaria aktywne poduszki silnika (typowa usterka) 2 idealne jak nowe z alle 2x150zł + kolega mechanik 100zł
klocki TRW przód tył ok 200zł za oś
filtry grosze
olej musi spełniać ST JLR 03.5007 , wlewasz 6,5 litra za ok 300zł do kupienia dobrej firmy (u mnie Millers)
spalanie rewelacja przy automacie (skrzynia ZF8)
do X nie ma co porównywać, to całkowicie inne samochody, inna konstrukcja, inne silniki itd
wymiany co 30kkm lub więcej na pewno nie wpływają korzystnie, przy przebiegu 60 czy 100 jest szansa że jeszcze się to do czegoś nadaje
sam wymieniam co 10-12kkm
rozrząd na łańcuchu (tak naprawdę dwa łańcuchy) - kosztowna impreza, silnik do wyjęcia bo rozrząd od strony skrzyni, minimum 6kzł trzeba liczyć

ceny niskie bo popularnośc na rynku niewielka, nie ma się co tym sugerować, dobre auto

radzę tylko automat, przyjemniej, mniej pali i w przyszłości będzie odsprzedawalny, manuale są nie do sprzedania

Offline KonWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2021, 07:53:11 am »
Ja mogę napisać coś z punktu widzenia nowego użytkownika. Szukałem Jaga ponad 4 miesiące. Z początku chciałem wziąć benzynę z eco boostem, ale nasłuchałem się opinii różnych osób, ze eco boost po przebiegu 100k to studnia bez dna. Wziąłem wiec jednostkę autorską Jaga 180KM. Obejrzałem sporo aut. Najczęstsze problemy to właśnie drżenie silnika (uszkodzone poduszki), dziurawe chłodnice klimatyzacji oraz problemy z dpf. Z zalet - jest sporo bardzo ładnych egzemplarzy, bezwypadkowych, lepiej wyposażonych niż mercedesy klasy C. W moim egzemplarzu po zakupie oczywiście wymiana wszystkich filtrów i oleju (0w30 z normą o której pisał kolega). Części kosztowały 760zł w tym oryginalny filtr paliwa z ASO 280zł. Zdecydowałem się na olej motula (namówił mnie mechanik, który wcześniej był ogromnym fanem Millersa). Z części eksploatacyjnych, które mam do wymiany przy przebiegu 100k - klocki tył oraz olej w skrzyni.

Auta jeżdżą naprawdę super, są bardzo dobrze wyciszone. Przy zakupie szukaj deski obszytej skórą, bo wersja bez to straszna tandeta :(. Przy prowadzeniu trzeba uważać na napęd na tył- w deszczu potrafi postawić bokiem przy 40km/h (możliwe, ze to moje opony z bieżnikiem 4,5- zaraz wymienię wiec może będzie trochę lepiej)

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 401
  • The White Cat
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2021, 21:45:50 pm »
czy z Millers coś nie tak na korzyść Motula? jeśli masz jakąś wiedzę podziel się

Offline KonWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2021, 23:16:12 pm »
Nie ma żadnej tajemnicy. Przesiadł się w swoich autach na Motula twierdząc, że silniki pracują ciszej i stabilniej. Jeden i drugi producent to wysokiej jakości produkty ,więc chyba nie ma po stronie Motula żadnej przewagi nad Millersem. Ja po wymianie na pewno odczuwam lepszy start silnika, ale zapewne na Millersie było by tak samo...

Offline Kamil1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Jaguar XE 2015 diesel
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2021, 10:40:40 am »
Ja posiadam od pół roku 2.0d
Niestety musiałem wymienić rozrząd. Koszt około 6,5tys. Tylko oryginalne części, bo zamienników po prostu nie ma. Tyle z minusów do tej pory🙂
Plusy : w środku jest tak skonstruowany, że nie ma się do czego przyczepić. Naprawdę projektanci postarali się. Nie ma tandetnych plastików, wszystko jest pod ręka kierowcy, fotele są wygodne. Prowadzi się go naprawdę rewelacyjnie. Mam akurat automat i skrzynia pracuje bez żadnych zarzutów, fajnie się redukuje i ma dobre przyspieszenie, jak na 180KM.
Myśle, ze największym problemem na rynku jest fakt, ze nie bitych egzemplarzy jest, jak na lekarstwo. Powodem jest chyba problem zima. Niestety ma problem z wyjechaniem z niewielkiego śniegu na parkingu. Chociaż tryb śnieg pomaga, bo pracuje wtedy na niskich obrotach to trzeba i tak bardzo uważać, bo tańczy jak chce.
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu i w tych widełkach cenowych na pewno jest warty uwagi🙂

Offline MrocznySzafir

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • X760
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2021, 17:23:52 pm »
ciekawa dyskusja się wykluła...

które mam do wymiany przy przebiegu 100k - klocki tył oraz olej w skrzyni

@KonWro - czy masz dokładną wiedzę n/t wymiany oleju w skrzyni (rozumiem, że ZF 8HP)
bo....
manual jaguara twierdzi, że olej w skrzyni jest na 'lifetime', oczywiście 'lifetime' nie jest określone
dotarłem jednak do forów anglojęzycznych, gdzie facet zrobił dochodzenie w dokumentach ZF i okazało się inaczej

Online Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 229
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2021, 17:29:35 pm »
Wujek google podpowiada wymiane co 80-120tys km. U mnie przy wymianie 80tys km olej byl juz ladnie spracowany, na magnesie znajdowaly sie minimalne ilosci opilkow. Olej 7L i miska do wymiany statycznej koszt 750zl na allegro, wymiana 200zl. Wymiana dynamiczna 10L oleju koszt okolo 1600zl.

Offline MrocznySzafir

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • X760
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2021, 17:32:54 pm »
a Ty który rodzaj wymiany zrobiłeś? ile km przejechałeś od wymiany? jaki olej wlałeś?
czy poradzi sobie z tym warsztat nie-aso?
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2021, 17:51:27 pm wysłana przez MicGin »

Offline KonWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2021, 19:50:54 pm »
Ja robiłem wymianę dynamiczną (podobno, bo zakup +2l oleju więcej). Po wymianie zrobiłem narazie 200km, olej po 100tysiącach wyglądał w skrzyni bardzo średnio - dostałem części do wglądu. Skrzynia jest identyczna jak w BMW, którego fanem jest właściciel zakładu więc poradzili sobie bez problemu. Zapłaciłem chyba 1380zl za wymianę klocków z tylu plus skrzynia (oczywiście to kwota z częściami).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2021, 08:52:01 am wysłana przez MicGin »

Online Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 229
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2021, 06:23:42 am »
Ja zrobilem wymiane statyczna - czesc oleju zostaje w ukladzie kinetycznym. Cena podana przez kolege za dynamiczna -  w Poznaniu nie do osiagniecia, sam towar kosztuje 1000zl. Olej oryginalny ZF miska rowniez oryginalna. Sama wymiana banalna, kazdy warsztat sobie poradzi, sa filmy na yt wystarczy trzymac sie zasady weryfikacji ilosci oleju po osiagnieciu trmp chyba 45/50st.

Offline KonWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2021, 08:12:55 am »
U mnie oczywiście tez wszystko na ZF - faktura od dostawcy części do wglądu wraz z cenami.

Offline MrocznySzafir

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • X760
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2021, 10:09:11 am »
Dzięki Panowie za informacje.
Czy zauważacie różnice (+/-) w zachowaniu skrzyni po wymianie oleju?

Offline KonWro

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 24, 2021, 11:01:42 am »
W moim przypadku chodziła bardzo dobrze wiec bez większych zmian :). Nic nie szarpie, ładnie zmienia biegi. Polecam zmienić olej dla spokoju portfela w przyszłości.

Online Robik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 229
  • XE R-Sport 2.0D
Odp: Jaguar XE 2015-16 2.0 disel
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2021, 17:39:55 pm »
U mnie podobnie zadnych zmian w charakterystyce pracy skrzyni.W zwiazku z tym ze wymienialem olej w przewidzianym przez producenta terminie zdecydowalem sie na wymiane statyczna. Jezeli planujesz pojezdzic autem dluzej warto o ten element zadbac.