Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
[X-Type 2004r] Wycie z tylnej części pojazdu (?)
q_nerk:
Najbardziej prawdopodobne jest to że padło Ci łożysko prawej półosi - brak oleju to jedna sprawa, mógł się przyczynić, ale nawet jak zalejesz, to nie uratujesz kątówki - druga sprawa to przyczyna padnięcia tego łożyska - tutaj stawiam na prawą półoś - typowy problem to luz na kielichu - przegub zewnętrzny ma luz względem wewn. półosi - miałeś wibracje podczas jazdy?
Havamak:
Tak, w przedziale od 110-130, powyżej cisza. Plus to wycie jakby z tyłu co wyzej opisałem, pomiedzy 55-60 km/h, jak wciskam sprzęgło, to wycie ustaje w ułamku sekundy, przy hamowaniu silnikiem jest ciszej, przy lekkim przyspieszaniu slyszalne dosc mocno, przy agresywnym praktycznie wcale, mechanik sprawdzal wszystkie łożyska i mowil, ze sa dobre - jutro jadę do innego warsztatu zeby zobaczyć co powie osoba, która nie oglądała auta.
Havamak:
Panowie, wyzej natomiast znalazlem gdzieś w którymś starszym poście na forum liste tych łożysk do kątówki, ale ponawiam pytanie, bo jestem w trakcie zamawiania ich, a wole wiedzieć na 100%, czy mam na pewno wszystkie, a przede wszystkim pasujące, pozdrawiam.
NTN 32204
NTN HK4516
NTN HK3516C
NTN AXK1109
NTN 32911
NTN 32912XA
NTN HM88542 + HM88510
NTN HM88547 + HM88510
NTN CR-0499
JAGGGG:
--- Cytat: q_nerk w Luty 15, 2021, 16:38:14 pm ---Najbardziej prawdopodobne jest to że padło Ci łożysko prawej półosi - brak oleju to jedna sprawa, mógł się przyczynić, ale nawet jak zalejesz, to nie uratujesz kątówki - druga sprawa to przyczyna padnięcia tego łożyska - tutaj stawiam na prawą półoś - typowy problem to luz na kielichu - przegub zewnętrzny ma luz względem wewn. półosi - miałeś wibracje podczas jazdy?
--- Koniec cytatu ---
Mam to samo wycie co kolega wyżej opisuje. Natomiast ostatnio wymieniałem poloske ale tylko wibracje ustały. I tak bede chciał sprawdzać ten olej w skrzyni czy wgl jest... :-wstyd Dałbyś instrukcje albo jakiś filmik jak to się robi? (może jakieś foto)
Czyli to łożysko się uszkodziło od tego że poprzednia półoś wibrowała i z półosią należało tez to łożysko wymienić?
sztandi7:
Wibrująca półośka pewnie rozsypała uszczelniacz i łożysko.
Spis łożysk masz pełen. Brakuje Ci jeszcze uszczelniaczy półosi wewnętrznych, zewnętrznych i uszczelniacza wału. No i oleju 2 litry :P
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej