Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Zakup x-type prośbą o doradzenie
legler:
:-bry kłaniam się nisko. Szykuje się do zakupu mojego następnego auta. Wreszcie będę mógł kupić Jaguara. Zawsze starałem się kupować auta które doceniaja nieliczni ludzie i tak ładowały w moim posiadaniu Subaru Impreza, citroen c5 3.0, Toyota Avensis 2.4 (swoją drogą to było najgorsze auto). Już od dawna chciałem kupić Jaga ale zawsze coś innego mi wpadało w ręce. Tym razem nie odpuszczę.
Będę celował w konfigurację : 3.0 lub 2.5 (tutaj proszę o poradę który lepszy), raczej automat, Sedan.
Moje wielka prośba o doradzenie czego szukać z charakterystycznych usterek tego auta, czego się pilnować. Jak z trwałością 4x4, jaką firmą produkuje do x-type'a automaty i jak z ich trwałością?
Będę serdecznie wdzięczny za odpowiedzi na te pytania
sztandi7:
Użyj szukajki. Masa takich tematów jest dosyć dokładnie opisanych. Najważniejsze co trzeba sprawdzić to stan podwozia i progów bo mają tendencję do rdzewienia. Skrzynie robi Jatco. Nie są zbyt dynamiczne i jakoś szczególnie trwałe ale nie uważam, żeby były szczególnie awaryjne. Napęd 4x4 potrafi być problematyczny w zasadzie w każdym elemencie. Skrzynia kątowa cierpi na zużycie łożysk ze względu na brak oleju, gdyż teoretycznie producent nie przewidział wymian oleju, co oczywiście jest bzdurą i należy wymieniać, dyfer potrafi rzęzić i wał napędowy wprowadzać auto w wibracje, padają podpory a zamienniki są zazwyczaj kiepskiej jakości i nawet nowe mogą wyć. Resztę doczytasz sobie używając szukajki. Generalnie auta te nie są bezawaryjne, koszt napraw wcale nie jest niski, a o dobrego fachowca czasem trudno.
Bsat:
O 4x4 masz cały wątek. Skrzynia to Jatco JF506E. Jeśli chodzi o silnik. Różnią się w zasadzie tylko pojemnością. Mnie interesowało LPG na pokładzie więc tylko takiego szukałem. Oglądałem dwie sztuki 3.0, niestety mechanicznie i blacharsko było co robić, a świecący Check Engine od niepoprawnej konfiguracji LPG, a raczej rozjechane adaptacje, miały swoje odzwierciedlenie w osiągach - było naprawdę słabo. Przypadkiem trafiłem na 2.5 w swoim mieście. Jaka była niespodzianka że Check się nie palił, a wóz jechał lepiej niż poprzednio oglądane i to nie było tylko subiektywne odczucie. Poza tym wewnątrz nie czuć drgań od silnika, nie ma żadnych przetarć na skórze, elektryka sprawna. Przednie zawieszenie w poliuretanie. Jedynie walnięta była plecionka wydechu, uszczelka miski olejowej, zużyte łożyska na wyjściu z reduktora i krzywe felgi. Czyli żaden kosmos. Przy okazji jak zawsze wychodzą różne mniej lub bardziej widoczne problemy. Jak lubisz dłubać przy samochodzie to X-type jest dla Ciebie. Podsumowując - ogólnie uważaj na korozję - progi i nadkola, patrz czy działa elektryka (szczególnie wnętrze) i czy samochód nie telepie przy 80-120 km/h.
legler:
Jak jest ze zużyciem oleju? Rozrząd mimo łańcucha należy rewidować? Miałem c klasę mercedesa tem była to zmora a koła zębate były zrobione z plasteliny.
q_nerk:
Jak piec w dobrej kondycji to nie trzeba między wymianami dolewać, co do łańcuszka, to mój ma obecnie 410tys km i łańcuch oryginalny
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej