O 4x4 masz cały wątek. Skrzynia to Jatco JF506E. Jeśli chodzi o silnik. Różnią się w zasadzie tylko pojemnością. Mnie interesowało LPG na pokładzie więc tylko takiego szukałem. Oglądałem dwie sztuki 3.0, niestety mechanicznie i blacharsko było co robić, a świecący Check Engine od niepoprawnej konfiguracji LPG, a raczej rozjechane adaptacje, miały swoje odzwierciedlenie w osiągach - było naprawdę słabo. Przypadkiem trafiłem na 2.5 w swoim mieście. Jaka była niespodzianka że Check się nie palił, a wóz jechał lepiej niż poprzednio oglądane i to nie było tylko subiektywne odczucie. Poza tym wewnątrz nie czuć drgań od silnika, nie ma żadnych przetarć na skórze, elektryka sprawna. Przednie zawieszenie w poliuretanie. Jedynie walnięta była plecionka wydechu, uszczelka miski olejowej, zużyte łożyska na wyjściu z reduktora i krzywe felgi. Czyli żaden kosmos. Przy okazji jak zawsze wychodzą różne mniej lub bardziej widoczne problemy. Jak lubisz dłubać przy samochodzie to X-type jest dla Ciebie. Podsumowując - ogólnie uważaj na korozję - progi i nadkola, patrz czy działa elektryka (szczególnie wnętrze) i czy samochód nie telepie przy 80-120 km/h.