Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

DPF problem

<< < (3/3)

PeterX:
Jedź do pralni DPF, w miarę możliwości wyszukaj taką, która używa do czyszczenia chemii, a nie samej wody i robi przed i po usłudze odczyty ciśnień. Po praniu, ciśnienie przed DPF musi być b. zbliżone do nominalnego. Usługa z demontażem wynosi ok. 700 PLN /za 1 DPF, 400 PLN bez demontażu, tj. jak dostarczysz zdemontowany, tylko potem sam martwisz się adaptacjami/ trwa ok. 6 godzin, ale tak realnie trochę więcej, DPFy wymagają suszenia. Po praniu trzeba wykonać adaptacje, aby zakończyć tryb awaryjny. Nie wiem dokładnie jak to jest w XFie, musisz doczytać co trzeba zrobić, zapewne podobnie jak w Fordzie: wymiana DPF, serwis olejowy, adaptacja czujnika róźnicy ciśnień. Of kors nie zaszkodzi potem realna wymiana oleju z filtrem. Możesz od razu dostarczyć usługodawcy nowy czujnik do zaadaptowania, jest więcej niż pewne, że DPF się zagnoił przez błędne odczyty czujnika. Ich żywotność to ok. 150 tkm. Podczas adaptacji odczyt czujnika na biegu jałowym musi być bliski nominalnemu i stabilny, masz wtedy pewność, że DPF jest dobrze wyprany. DPFa nie można prać w nieskońćzoność, zmianiaj olej co 10 tkm i nie zamulaj na 1500 ob/min.

Driv3rrrr:
Po czyszczeniu chemicznym DPF nie trzeba wymieniać oleju i czujnika różnicy jeśli jest sprawny. Tylko i wyłącznie wyzerowanie  wartości czujnika tj. poziom sadzy, ilość wypaleń itp.
W każdym lepszym diagnoskopie taka operacja to dosłownie chwilka roboty.

Olej się zmienia po wypalaniu wymuszonym na aucie, gdzie auto utrzymuje przez 10-15 min obroty rzędu 3-4 tys obr i jest podawana duża dawka paliwa, która to znowu dostaje się do oleju

PeterX:
Skoro doszło do zapchania DPFa to bym ten olej wymienił i tyle, a co do czujnika, to jeśli wskazuje poprawnie i stabilnie to można go zostawić, ale to trochę tak jak z paskiem z nalotem, niby wygląda dobrze ale nigdy nie wiadomo kiedy walnie, aha i w pralnia nie da gwarancji na usługę bez wymiany tego czujnika /o ile taka gwarancja jest coś warta/.

Driv3rrrr:
Nie ma nigdzie zapisu o wymianie czujnika. A czyszczę średnio 2-3 miesięcznie.
Kolejna sprawa że jeśli wyskakuje czerwony komunikat o DPF to sterownik nie włączy wypalania bo to już krytyczne zapchanie

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej