Jedź do pralni DPF, w miarę możliwości wyszukaj taką, która używa do czyszczenia chemii, a nie samej wody i robi przed i po usłudze odczyty ciśnień. Po praniu, ciśnienie przed DPF musi być b. zbliżone do nominalnego. Usługa z demontażem wynosi ok. 700 PLN /za 1 DPF, 400 PLN bez demontażu, tj. jak dostarczysz zdemontowany, tylko potem sam martwisz się adaptacjami/ trwa ok. 6 godzin, ale tak realnie trochę więcej, DPFy wymagają suszenia. Po praniu trzeba wykonać adaptacje, aby zakończyć tryb awaryjny. Nie wiem dokładnie jak to jest w XFie, musisz doczytać co trzeba zrobić, zapewne podobnie jak w Fordzie: wymiana DPF, serwis olejowy, adaptacja czujnika róźnicy ciśnień. Of kors nie zaszkodzi potem realna wymiana oleju z filtrem. Możesz od razu dostarczyć usługodawcy nowy czujnik do zaadaptowania, jest więcej niż pewne, że DPF się zagnoił przez błędne odczyty czujnika. Ich żywotność to ok. 150 tkm. Podczas adaptacji odczyt czujnika na biegu jałowym musi być bliski nominalnemu i stabilny, masz wtedy pewność, że DPF jest dobrze wyprany. DPFa nie można prać w nieskońćzoność, zmianiaj olej co 10 tkm i nie zamulaj na 1500 ob/min.