Szanowni Państwo. Mam pytanie do użytkowników Jaguarów XJ 1 i 2 serii odnośnie pracy dźwigni zmiany biegów. Czy kiedy dźwignia jest w pozycji luzu, czy powinna ona pod działaniem jakiejś sprężyny zajmować określoną pozycję np. na wysokości 1/2 lub 3/4 biegu, czy może dźwignia nie ma ustalanej sprężyną jakiejś konkretnej pozycji i gdzie się ją puści z dłoni to ona tam zostaje?. U mnie nie wyczuwa się żadnej sprężyny i na luzie, gdzie ją zostawię tam będzie. Drugie pytanie dotyczy włączania biegu wstecznego. W moim wozie żeby włączyć wsteczny bieg trzeba dźwignię przesunąć na luzie najpierw na prawo a następnie BARDZO energicznie szarpnąć ją w lewo, żeby udało się pokonać opór sprężyny/zatrzasku i przesunąć ją maksymalnie w lewo na wysokość biegu wstecznego. Samo przesunięcie w dół na wsteczny idzie już normalnie gładko, ale uzyskanie skrajnie lewej pozycji dźwigni wymaga sporo siły. Kiedy skrzynia jest zimna trzeba użyć sporo siły, ale nie jest to kłopot, jak się jednak skrzynia nagrzeje to już siły znacznie więcej trzeba użyć, żeby przesunąć ją na ścieżkę biegu wstecznego. Dodam także, że kiedy dźwignia jest na luzie w lewej pozycji na wysokości ścieżki biegów 1/2 nie ma szansy używając siły przepchnąć ją w skrajnie lewą pozycję na ścieżkę biegu wstecznego. Patrzyłem w instrukcji obsługi wozu, ale tam stoi jedynie napisane, że aby włączyć wsteczny trzeba dźwignię przesunąć maksymalnie w lewo pokonując opór sprężyny. Nic więcej. Czy jakiś użytkownik takiej skrzyni 1 lub 2 serii byłby uprzejmy podzielić się ze mną swoimi użytkowymi doświadczeniami?. Skrzynia w 3 serii to całkiem inna bajka wiec do 3 serii nie ma co porównywać. Z góry dziękuję za odpowiedź. Łączę wyrazy szacunku MPJimmy2