Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Jak skutecznie zdiagnozować kończący się konwerter?
nowyzielony:
Dzięki!
Odzywam się w poniedziałek / wtorek, bo zawieszenie czeka :D
a1410:
Jeżeli jednak okaże się, że stan oleju masz dobry, to świetny fachowiec od skrzyń działa w Brąswałdzie. Jeżeli będziesz potrzebował kontaktu daj znać na priva.
mbolo:
U mnie na zimnym silniku nie faluje jak chwyci temperature faluje 5 -6 bieg od 1200-2000 obr. Po przejechaniu 20 -30 km wszystko ustępuje . Olej stan dobry nawet za dużo. Czy to konwerter ?
a1410:
Trudno powiedzieć. U mnie na początku było podobnie, ale brakowało około 0,7 litra oleju w skrzyni. Po dolewce wszystko wróciło do normy ale tylko na jakieś 20 tys. kilometrów. Po przejechaniu tych 20 tys. skrzynia ponownie zaczęła lekko poszarpywać w tym samym przedziale obrotów i dodatkowo podczas lekkiego przyspieszania pojawił się dźwięk duszącego się odkurzacza. Ponieważ autko zbliża się do 180 tys kilometrów postanowiłem oddać je na wymianę oleju. Po zdjęciu miski okazało się, że w misce są opiłki z konwertera i po nieudanej próbie znalezienia nowego serwis oddał mój konwerter do regeneracji. Dodatkowo konieczna była wymiana tarczek 5go oraz 6go biegu i panewek wałka skrzyni. Serwis wymienił też uszczelnienia z przodu, tyłu oraz wiązki skrzyni spod którego był lekki wyciek. Ponieważ był demontaż konwertera, to dzięki temu wymieniony został cały olej na Ravenol 6HP.
Teraz skrzynia chodzi jak nowa i pewnie będę miał z nią spokój przez najbliższe 100tys. kilometrów :D
Pozdrawiam
a1410:
Jeszcze jedna uwaga dotycząca konwertera w XJR. Fachowiec od napraw skrzyń powiedział, że w tak mocnych autkach jak nasze XJRy, jeżeli często korzystamy z pełnej mocy i lubimy ostro przyspieszać to rzadko zdarza się, żeby konwerter wytrzymał dłużej niż 200tys. kilometrów
Nawigacja
Idź do wersji pełnej