Autor Wątek: Wymiana akumulatora XE2.0T  (Przeczytany 7562 razy)

Offline filippo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Kocham to forum
Wymiana akumulatora XE2.0T
« dnia: Lipiec 27, 2020, 10:08:23 am »
Cześć, mam 2 pytania:
1. Czy oprócz głównego akumulatora w bagażniku jest jakiś jeszcze wspomagający w XE 2.0T z systemem start/stop?
2. Czy da sie wymienić akumulator bez specjalistycznych narzędzi i ASO? Chodzi o procedury z elektroniką, czy wszystko sie resetuje itp itd?


Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • The White Cat
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2020, 10:22:51 am »
z serwisówki XE:

8. BATTERY REPLACEMENT
CAUTION:

AGM and Flooded batteries are NOT interchangeable, only specified batteries must be must. Failure to follow this instruction will result in early battery failure.

If it is determined that a battery requires replacement, always refer to the appropriate section of the workshop manual for instructions on removing and installing the battery from the vehicle.

On in service vehicles fitted with a Battery Monitoring System (BMS), the BMS control module must be reset following the installation of a new primary battery. The BMS control module reset procedure must be performed using a Jaguar Land Rover (JLR) approved diagnostic equipment.

Offline filippo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2020, 10:39:48 am »
Tak też myślałem, a co szanowna grupa poleca jeśli chodzi o sam akumulator? Producent?

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • The White Cat
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 27, 2020, 14:10:44 pm »
jak musiałem (w poprzednich autach) to zawsze kupowałem Bosch lub Varta (Silver)
do XE zapewne musi być AGM
jak ze start/stop? masz wyłączony na stałe? pytam bo to akurat nic nie kosztuje

Offline filippo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2020, 15:12:27 pm »
auto produkcja 2016 modelowo 2017, aku jest OEM od nowości. 3 miesiace temu byl komunikat zeby wlaczyc silnik bo slaby aku, start/stop przestal dzialac. Podladowalem prostownikiem i znow mam to samo. Mysle ze aku juz umiera.

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • The White Cat
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 27, 2020, 15:58:03 pm »
dobra rada - wyłącz start/stop na stałe...
jego działanie przyspiesza zużycie nie tylko akumulatora i finalnie kosztuje dużo więcej niż zaoszczędzone paliwo
...tym bardziej że wyłączyć na stałe można samemu za free :)
jakbyś potrzebował instrukcji jak to daj znać

Offline filippo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 28, 2020, 10:18:36 am »
podeślij jesli możesz, bo do tej pory mi mowiono ze tylko przez kompa.

Offline M737

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • The White Cat
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 28, 2020, 10:22:33 am »

Offline kirk42

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Jaguar XE 20d R-Sport MY17
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2021, 13:41:06 pm »
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc pozwole się podpiąć pod ten. Wczoraj na wyświetlaczu mojego samochodu (Jaguar XE 20d 180KM) pojawił się komunikat:
"Niski poziom naładowania akumulatora. Proszę uruchomić silnik"
Dziś przejechałem się jakieś 45 minut (start-stop miałem wyłączony) i po przyjeździe na miejsce znów pojawił się ten komunikat. Wygląda, że do wymiany będę mieć akumulator, choć mam tutaj pewne wątpilowści ponieważ samochód to rocznik 2016 (model 2017) i od końca września 2016 roku do dziś zrobił 35500 km. Czyż nie jest to za wcześnie?

Druga rzecz to sam akumulator. Zerknąłem dziś na niego i w bagażniku mam oryginalny o oznaczeniu:
FK72-10655-AD
12 V 70 Ah
760A

Co mnie teraz ciekawi, bo na stronie Varty po podaniu danych mojego samochodu otrzymuję informacje, że polecają następujące akumulatory:

Model 1
Silver Dynamic AGM 580 901 080
Model: 580 901 080
Pojemność: 80 Ah
CCA: 800 A
Szerokość: 175 mm
Długość: 315 mm
Wysokość: 190 mm
Kod skrócony: F21
UK Code: 115AGM

Model 2
Silver Dynamic AGM 595 901 085
Model: 595 901 085
Pojemność: 95 Ah
CCA: 850 A
Szerokość: 175 mm
Długość: 353 mm
Wysokość: 190 mm
Kod skrócony: G14
UK Code: 019AGM

I teraz co zastanawia mnie najbardziej to, że Varta proponuje większe i mocniejsze akumultory L4 (315×175×190mm) lub L5 (353×175×190mm). Ten włożony standardowo jest nawet fizycznie mniejszy ponieważ jego wymiary to L3 czyli 278×175×190mm. Oczywiście po wymierzeniu okazuje się, że nawet L5 wejdzie w otwór.
Czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć sie w temacie po pierwsze czy normalnym jest, że po takim czasie i przebiegu fabryczny akumulator już pada? Po drugie Jeżeli tak faktycznie jest to, który akumulator wybrać?
Czy jego ewentualna wymiana jest możlwa samodzielnie? Coś przemknęły mi informacje o jakiejś kalibracji czy adaptacji akumulatora po wymianie...

Offline Zbyszek01

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 509
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 03, 2021, 15:08:38 pm »
Podłącz porządną ładowarkę na co najmniej 10-12 h i traktuj go prądem 3-4 A  wtedy podejmij decyzję o wymianie.
Jest - XE AWD 2.0d R Dynamic MY2020
By?o - XE 25d AWD MY2017

Offline kirk42

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Jaguar XE 20d R-Sport MY17
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 03, 2021, 17:35:16 pm »

Tak zrobię, choć myślę, że nie zda się to na zbyt wiele, bo autem nie robię raczej krótszych odcinków niż 30 km (25 minut).
Czy do ładowania odłączyć klemy?
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2021, 17:08:17 pm wysłana przez MicGin »

Offline Zbyszek01

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 509
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2021, 17:46:09 pm »
Podłącz pod maską bo tam masz po lewej plus (+) a minus na śrubie od amortyzatora. Plus jest w takiej skrzynce z czerwoną klapką oznaczony +, nie odłączaj klem bo mogą być kłopoty. Jak będziesz (kiedyś) zmieniał akt to też z podtrzymaniem napięcia, są gdzieś tematy o kłopotach po odłączeniu aku.
Też mam ori aku i auto z 2017 tylko mój troszeczkę inny.
Co do ładowarki to ja używam takiej jak na zdjęciu, nie narzekam, robi robotę   :-super
Jest - XE AWD 2.0d R Dynamic MY2020
By?o - XE 25d AWD MY2017

Offline wemar

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2021, 12:08:47 pm »
Co do ładowarki to ja używam takiej jak na zdjęciu, nie narzekam, robi robotę   :-super
A co masz narzekać? Lepszej nie znajdziesz. CTEC to klasa sama w sobie.

Czyż nie jest to za wcześnie?
Współczesne akumulatory mają dużą losową awaryjność, wiec nie dziw się, że nowy padnie np. po pół roku lub posłuży kilka lat. Skutki uboczne technologii past ołowianych.

Druga rzecz to sam akumulator. Zerknąłem dziś na niego i w bagażniku mam oryginalny o oznaczeniu:
FK72-10655-AD
Ktoś przyoszczędził, bo do aut ze start/stop potrzebne są większe akumulatory i w innej, droższej technologii. Niestety Jaguar miewa większe i mniejsze kłopoty finansowe i szukanie oszczędności chyba mają opanowane bardziej, niż byśmy chcieli.

Offline kirk42

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 76
  • Jaguar XE 20d R-Sport MY17
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 05, 2021, 12:19:33 pm »
Ktoś przyoszczędził, bo do aut ze start/stop potrzebne są większe akumulatory i w innej, droższej technologii. Niestety Jaguar miewa większe i mniejsze kłopoty finansowe i szukanie oszczędności chyba mają opanowane bardziej, niż byśmy chcieli.

Myślisz w takim razie, że wybór tego będzie dobry?
Silver Dynamic AGM 580 901 080
Model: 580 901 080
Pojemność: 80 Ah
CCA: 800 A

Offline wemar

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana akumulatora XE2.0T
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2021, 13:18:12 pm »
Jak wspomniałem, obecna technologia produkcji akumulatorów jest obarczona skazą losowej awaryjności. Nie ma więc żadnych gwarancji, że będzie lepiej. Ja miałem już dwa akumulatory i trzeci chyba też za jakiś czas będzie do wymiany.
Jeśli robisz trasy po 30 km i nie jest to trasa miejska, to raczej akumulator będzie mieć dobre warunki pracy. Ja niestety robię albo bardzo krótkie (do 20 km po mieście), albo długie trasy, a to nie pomaga.