Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Wymiana akumulatora XE2.0T

<< < (3/6) > >>

kirk42:

Tak zrobię, choć myślę, że nie zda się to na zbyt wiele, bo autem nie robię raczej krótszych odcinków niż 30 km (25 minut).
Czy do ładowania odłączyć klemy?

Zbyszek01:
Podłącz pod maską bo tam masz po lewej plus (+) a minus na śrubie od amortyzatora. Plus jest w takiej skrzynce z czerwoną klapką oznaczony +, nie odłączaj klem bo mogą być kłopoty. Jak będziesz (kiedyś) zmieniał akt to też z podtrzymaniem napięcia, są gdzieś tematy o kłopotach po odłączeniu aku.
Też mam ori aku i auto z 2017 tylko mój troszeczkę inny.
Co do ładowarki to ja używam takiej jak na zdjęciu, nie narzekam, robi robotę   :-super

wemar:

--- Cytat: Zbyszek01 w Maj 03, 2021, 17:46:09 pm ---Co do ładowarki to ja używam takiej jak na zdjęciu, nie narzekam, robi robotę   :-super
--- Koniec cytatu ---
A co masz narzekać? Lepszej nie znajdziesz. CTEC to klasa sama w sobie.


--- Cytat: kirk42 w Maj 03, 2021, 13:41:06 pm ---Czyż nie jest to za wcześnie?
--- Koniec cytatu ---
Współczesne akumulatory mają dużą losową awaryjność, wiec nie dziw się, że nowy padnie np. po pół roku lub posłuży kilka lat. Skutki uboczne technologii past ołowianych.


--- Cytat: kirk42 w Maj 03, 2021, 13:41:06 pm ---Druga rzecz to sam akumulator. Zerknąłem dziś na niego i w bagażniku mam oryginalny o oznaczeniu:
FK72-10655-AD
--- Koniec cytatu ---
Ktoś przyoszczędził, bo do aut ze start/stop potrzebne są większe akumulatory i w innej, droższej technologii. Niestety Jaguar miewa większe i mniejsze kłopoty finansowe i szukanie oszczędności chyba mają opanowane bardziej, niż byśmy chcieli.

kirk42:

--- Cytat: wemar w Maj 05, 2021, 12:08:47 pm ---Ktoś przyoszczędził, bo do aut ze start/stop potrzebne są większe akumulatory i w innej, droższej technologii. Niestety Jaguar miewa większe i mniejsze kłopoty finansowe i szukanie oszczędności chyba mają opanowane bardziej, niż byśmy chcieli.

--- Koniec cytatu ---

Myślisz w takim razie, że wybór tego będzie dobry?
Silver Dynamic AGM 580 901 080
Model: 580 901 080
Pojemność: 80 Ah
CCA: 800 A

wemar:
Jak wspomniałem, obecna technologia produkcji akumulatorów jest obarczona skazą losowej awaryjności. Nie ma więc żadnych gwarancji, że będzie lepiej. Ja miałem już dwa akumulatory i trzeci chyba też za jakiś czas będzie do wymiany.
Jeśli robisz trasy po 30 km i nie jest to trasa miejska, to raczej akumulator będzie mieć dobre warunki pracy. Ja niestety robię albo bardzo krótkie (do 20 km po mieście), albo długie trasy, a to nie pomaga.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej