Autor Wątek: Kto ostatnio wymieniał amortyzatory? Arnott / Bilstein / gdzie szukać promocji?  (Przeczytany 2690 razy)

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, ju¿ mniej zielony
    • Entropy State
Ponawiam temat wymiany amortyzatorów. Kto z Was ostatnio dokonywał wymiany, ile to kosztowało i na jakie wymienialiście? Jeżeli to możliwe, to gdzie dokonywaliście wymiany a gdzie kalibracji.
Kolejna kwestia odnośnie promocji. Znalazłem na ebay.com ofertę 4x Bilstein w okolicach 7000zł + oczywiście cło vat etc.
Może macie jakieś inne źródła.
A może warto rozważyć regenerację skoro i tak dużo się nie jeździ.
By³o kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline Bulldose

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 89
Ja np wywalilem pneumatyke i wrzucilem zawieszenie gwintowane BC racing - koszt cos ponad 4k.

Z plusow
- auto prowadzi sie milion razy lepiej niz na pneumatyce jest sztywne zwarte jakby nie ten rozmiar
- regulowana wysokosc - czyli nie ma japy
- regulowana twardosc

z minusow
- swieca sie bledy na desce, mozna kupic gdzies w USA cos co to wyeliminuje
- regulacja jest w zakresie od twardo to bardzo twardo, tzn komfortu serii na tym nie bedziesz mial ale da sie normalnie jezdzic bez wypadania plomb.





Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Za ok 4500 masz dedykowane zawieszenie ale na sprężynach. Miechy używane to loteria.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, ju¿ mniej zielony
    • Entropy State
Dedykowane? Jaka firma coś takiego robi?
By³o kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, ju¿ mniej zielony
    • Entropy State
By³o kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Ja np wywalilem pneumatyke i wrzucilem zawieszenie gwintowane BC racing - koszt cos ponad 4k.
- auto prowadzi sie milion razy lepiej niz na pneumatyce jest sztywne zwarte jakby nie ten rozmiar
- regulacja jest w zakresie od twardo to bardzo twardo, tzn komfortu serii na tym nie bedziesz mial ale da sie normalnie jezdzic bez wypadania plomb.
Czegoś tu nie rozumiem!? Jeżeli pneumatyka jest sprawna, to nasze Jaguary prowadzą się bardzo dobrze i są do tego komfortowe. Przechodzenie w luksusowej limuzynie na rajdowy gwint to jakaś abberacja, to tak samo jak zmuszanie delikatnej, ślicznej i kobiecej blondynki do fedrowania w kopalni  :o Oczywiście można to zrobić, tylko po co? Jeżeli chcesz sztywnego, sportowego autka o podobnych lub lepszych osiągach, to kup sobie Jaga XK, albo jeszcze lepiej Maserati Grand Turismo, lub bardziej budżetowo Wieśwagena Golfa VR6 i będziesz miał wrażeń ohne ende, jak to mówią nasi nazistowscy sąsiedzi...

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Też nie rozumiem idei.

Koszt przeróbki jest tak wysoki, że nie ma sensu. No i traci się zupełnie charakter samochodu.

A system pneumatyki w Jaguarach jest prosty. Do ceny konwersji dorzucasz trochę grosza i masz nowe zawieszenie. Poduchy wytrzymują ok. 200kkm.

Rozumiem, że x350 to stary śmietnik za grosze ale 2000 zł za amortyzator, który wytrzyma zapewne do końca życia auta to nie jest jakiś kosmos.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline nowyzielony

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 138
  • Nowy, ju¿ mniej zielony
    • Entropy State
Totalna zgoda, w moim przypadku pytałem jedynie o być może lepsze rozwiązanie. Jeżeli bilstein czy arnott produkują takie zestawy konwersji, to warto by było wiedzieć jak się sprawują. Szukałem XJR ze względu na zawieszenie, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic ciekawego dlatego kupiłem wolnossącego. Skoro już wiadomo, że lepiej wymienić całą pneumatykę, to teraz pytanie czy jest sens do XJ wkładać te od XJR? Jaka jest różnica w komforcie?
By³o kilka S-typów, X-Type, jest X350 4.2

Offline Bulldose

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 89
Ja np wywalilem pneumatyke i wrzucilem zawieszenie gwintowane BC racing - koszt cos ponad 4k.
- auto prowadzi sie milion razy lepiej niz na pneumatyce jest sztywne zwarte jakby nie ten rozmiar
- regulacja jest w zakresie od twardo to bardzo twardo, tzn komfortu serii na tym nie bedziesz mial ale da sie normalnie jezdzic bez wypadania plomb.
Czegoś tu nie rozumiem!? Jeżeli pneumatyka jest sprawna, to nasze Jaguary prowadzą się bardzo dobrze i są do tego komfortowe. Przechodzenie w luksusowej limuzynie na rajdowy gwint to jakaś abberacja, to tak samo jak zmuszanie delikatnej, ślicznej i kobiecej blondynki do fedrowania w kopalni  :o Oczywiście można to zrobić, tylko po co? Jeżeli chcesz sztywnego, sportowego autka o podobnych lub lepszych osiągach, to kup sobie Jaga XK, albo jeszcze lepiej Maserati Grand Turismo, lub bardziej budżetowo Wieśwagena Golfa VR6 i będziesz miał wrażeń ohne ende, jak to mówią nasi nazistowscy sąsiedzi...

I tak i nie ;)

Rozumiem punkt widzenia jednak nie kazdy gwint jest taki straszny, to ze jest twardo nie znaczy ze jest to taczka. Ja lubie "psuć" samochody - kup wielka cicha wygodna limuzyne - teraz mam juz tylko wielka limuzyne :D

Jednak nie uwazam zebym popelnil jakies swietokradztwo, fajnie sie jezdzi mi sie podoba, jakbym mial sie cofnac w czasie zrobilbym to jescze raz :P oczywiscie nie kazdy bedzie chcial pojsc ta droga :)

Pzdr!


Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Szukałem XJR ze względu na zawieszenie, ale niestety nie udało mi się znaleźć nic ciekawego dlatego kupiłem wolnossącego. Skoro już wiadomo, że lepiej wymienić całą pneumatykę, to teraz pytanie czy jest sens do XJ wkładać te od XJR? Jaka jest różnica w komforcie?
Hmm...wydaje mi się, że amory pneumatyczne można programować na poziom sztywności, XJ jest zaprogramowany na mega komfort, a XJR jest trochę sztywniejszy, ale cały czas komfortowy, płynie po drodze podobnie do BMW E38 750i z zawieszeniem EDC ustawionym na komfort