Witaj,
to niekoniecznie jest wina konwertera. W tych skrzyniach bardzo często problemy w ich działaniu są spowodowane zużytymi elementami mechatroniki, a to dlatego, że zwykle nikt tam nie zagląda przy wymianie oleju chociażby. Sam ZF zaleca wymianę elektrozaworów co 100tyś km i kasowanie adaptacji. Podczas wymiany oleju również często pomijane są wymiany elementów gumowych - mostek, tulejki czy chociażby tulejki wtyczki mechatroniki. Ja ostatnio robiłem sam "remont" płyty zaworowej i wyjąłem z niej jeszcze fabryczną płytę separacyjną (2002r. !!) więc obstawiam, że elektrozaworów, tłoczków itp. nikt też wcześniej nie ruszał. W płycie zaworowej jest sporo elementów mechanicznych, tłoczki, sprężynki, oringi itd.,a skrzynia jest sterowana ciśnieniem oleju i nie może tam być żadnych nieszczelności. Zapytaj w Rzeszowie w RS Servivce oni zajmują się skrzyniami, diagnostyką, remontami itd. - po lewej stronie jak się jedzie z Rzeszowa na Głogów Małopolski za stacją paliw. To szarpanie to jest bardzo częsty objaw w tych skrzyniach i zwykle jest spowodowane problemami z ciśnieniem oleju.