Autor Wątek: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem  (Przeczytany 2367 razy)

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Co robić żeby nie zatrzeć panewek i w następstwie nie doprowadzić do pęknięcia Wału? Swojego xf s 275 koni kupiłem z przebiegiem 75tkm od 75 tkm dostaje co 8-10tkm nowy olej - liqui molly 5w30. Jeździmy nim po autostradzie tak do 160kmh na D - opcji sport w xf nie używam - nie wiem czy to szkodzi, lepiej chyba delikatnie na gaz cisnąć. Sam nie wiem. Xjr jeżdżę normalnie bo 5.0 jest w miarę pancerny. Coraz więcej słyszę o pękajacych wałach w 3.0 D 😫czy to wina zmian oleju co 30tkm? Czy po prostu te silniki są z gównolitu? Jedni jeżdżą i na blacie mają po 200tkm inni przy 80tkm już silnik wymieniają. Kolega z forum niemieckiego rozbił swojego xfs a i pokazał zdjęcie i akurat na wierzchu był filtr powietrza - czarny chyba od nowości nie wymieniany 😵 ja w kombajnie zbożowym za młodu miałem czystszy filtr niż ten kolo turecko-niemiecki w jaguarze. Niech się ktoś wypowie kto MS 3.0 s i ponad 200tkm. Dzięki POZDRO

Offline piotriwa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2020, 17:53:44 pm »
  Witaj. Mój XF 3.0 241 KM, 2011 rok. Przejechane prawie 300tyś. Latam głównie po autostradach. Staram się nie przekraczać 180km/h, ale czasem i 250 pocisnę. Zmieniam olej i filtry średnio co 15 tyś km. Do tej pory wymieniłem 1x rozrząd, 1 x olej w skrzyni, 2 x kolektor dolotowy (oba, pękły w odstępie ok 1 roku...przy ok 180/200tyś km). To tyle. Przestały mi działać czujniki parkowania, kamera cofania i właśnie teraz zwariował czujnik temperatury zewnętrznej ( w lewym lusterku. Cały przód rozebrałem szukając wariata... Zamówiłem na Ebayu, ok 25€). Tyle. Jeśli chodzi o Twoje pytanie, to problem o którym piszesz wynika nie do końca z jakości oleju, choć to istotne, parametr C1 bardzo ważny(!), a z konstrukcji. Przy bardzo wysokich obrotach panewki nie są zbyt dobrze smarowane. Najczęściej przydarzało się to w autach 275 KM, przy ostrej jeździe. Po zdjęciu blokady, te auta jadą grubo ponad 300km h.... Przy normalnej eksploatacji, ja bym się nie obawiał. To kawał mocnego silnika, zbudowanego przez Forda i stosowanego w wielu markach.

Szerokości :-A
piotriwa

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2020, 23:31:55 pm »
Olej maks co 10 tys, 12 to górna granica. Poza tym  silnik ok ale raczej nie z tych co zrobią więcej niż 400-500 tys bez remontu
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2020, 00:49:58 am »
Po zdjęciu blokady, te auta jadą grubo ponad 300km h....

 :-boks
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2020, 07:29:46 am »
W de znam dwóch właścicieli którzy usunęli dpf + program na 300KM+ blokada aut i ponad 300poleci, jak pisze wyżej kolega. Jeżdżą na oleju 5w40 🤔
Czyli powiedzenie jak się dba tak się ma, lub jak się posmaruje to się pojedzie w tym przypadku może się potwierdzić. Tak jak pisałem u mnie olej 8-10tkm i nonstop autostrada 150-160kmh obroty 2-2,200 /min
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2020, 18:18:24 pm wysłana przez MicGin »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2020, 15:20:33 pm »
Ale jadą 305 km/h? Czy 310 km/h?

Bo dla mnie "grubo ponad 300 km/h" to tak raczej 350 km/h.

Po prostu nie wierzę, żeby XF tyle poszedł.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2020, 17:43:26 pm »
312 kmh/h z race logikiem 320ps i 750 niuta bez dpf

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2020, 19:52:58 pm »
No to 312 się zgadza.

Ale czy to grubo ponad 300? ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 437
Odp: 3.0 D Jak jeździć jak dbać żeby nie mieć problemu z panewką mi i wałem
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 08, 2020, 20:30:40 pm »
Tak, biorąc pod uwagę, że to diesel często gęsto kombi średniej klasy - to już jest wyczyn. Dla mnie 312 to już grubo nawet na autobahnie. Pozdrawiam