Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

xj40 brak hamulców tył

(1/3) > >>

pchelekbp1:
Witam.
 Staram się ożywić mojego Jaga XJ40 4.0 94r. Po tym jak półtora roku temu zginęła iskra dopiero teraz miałem czas się za to zabrać.  Zrobiłem układ zapłonowy, przywróciłeś światła, zrobiłem od nowa wszystkie punkty masy, i jeszcze kilka drobiazgów. Poskładałem całość i okazało się że ciągle się świeci ( ! ) I "anti lock" pojechałem zrobić test hamulców bo pedał strasznie twardy i słabo hamuje.  Na diagnostyce wyszło że tylne hamulce wcale nie hamują. Płyn nie dochodzi. Odkręiłem przewody przedmuchałem więc są drożne. Napełnione płynem i zakręciłem ( wiadomo będę musiał odpowietrzyć ale chciałem zalać świeży i czysty płyn przed odpowietrzaniem) tłoczki chodzą jak marzenie. I zaczynają się schody. Wyjąłem pompę hamulcową wypłukałem nowym płynem i założyłem spowrotem. Zacząłem odpowierzanie i w  momencie kiedy uruchomię silnik i odkrece odpowietrznik w tylnym zacisku płyn leciutko się sączy kropelka po kropelce. Gdy wciśnie się pedał hamulca ( teraz miękki bo układ zapowietrzony) płyn się cofa do układu,
Druga sprawa przy akumulatorze ciśnienia hamulców odkręciłem ten górny wężyk żeby pompka odpowietrzyła akumulator ale pompka nie startuje ( na krótko z akumulatora pompka chodzi )
Czy ktoś może wie jak naprawić ten cały bajzel. Biały przekaźnik pod kierownicą pstryka wiec załącz ale pompa akumulatora nie startuję. Czy całym układem steruje jakiś komputer jest tak to gdzie się znajduje. bezpieczniki całe. Czy może jakieś czujniki blokują uruchomienie całego układu?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

pchelekbp1:
Sprawdziłem Czujniki na kostkach, maja opór 1100ohm. Pompa podpięta na krótko nabija ciśnienie. Na kostce pompki nie pojawia się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka na zapłon i po uruchomieniu silnika. Podmieniałem sterowniki te z bagażnika po lewej stronie przy wlewie paliwa w nadkolu. Podmieniałem biały i żółty przekaźnik i nadal nic. Jakie mają być wartości na poszczególnych pinach kostki podpinanej do switcha JLM1908? Czy z czujnikami na kołach może być coś nie tak mimo że wszystkie mają taki sam opór? Wyciągać je czy zostawić tak jak jest? Jak sprawdzić poszczególne zaworki na rozdzielaczu przy pompie hamulcowej ( na krótko każdy potraktować 12V i słuchać czy się zamyka? I czy je wyciągać z tych gniazd żeby je sprawdzić?
Przód układu odpowietrzyłem na wyłączonym silniku i pedał znów twardy ale tył na uruchomionym i zero reakcji i brak ciśnienia. Jedynie jak na chwilę na "krótko" podłączyłem pompkę od akumulatora ciśnienia i trochę ciśnienia nabiła to raz płyn poszedł z zacisku po odkręceniu odpowietrznika ale drugi raz nic. Ktoś ma jakieś sugestie podpowiedzi. Gdzie coś sprawdzić gdzie pomierzyć gdzie szukać?

wtom:
pompą steruje czujnik ciśnienia wielostykowy! siedzi wkręcony w pompie, jak jest uwalony to pompa ci nie wystartuje. wszytko co świeci, czyli "!" i "ABS" to prawidłowy objaw jak pompa nie robi ćiśnienia. czujnik ma trzy stany, pierwszy przy ciśnieniu<10,5 bara załącza pompę, po drodze jak ciśnienie rośnie drugi próg gasi "ABS" przy ok 130bar a przy 140 bar gaśnie "!" i przy 180bar wyłącza pompę. to tak w skrócie. tylne hamulce są sterowane z członu ciśnieniowego przy pompie hamulcowej z ciśnienia w akumulatorze, więc jak go nie ma to nie co hamować. pompa hamulcowa ma dwie sekcje ale służą tylko do hamowania przodu L i P. tył odpowietrza się wg określonej procedury nie tak jak w innych autach!
także musisz sprawdzić czujnik, czemu nie wystawia "załącz" i nie widzi braku ciśnienia.

Yoohas:
Czy przypadkiem nie ma specjalnej procedury po zapowietrzeniu pompy ABS? Czasami jest tak, że bardzo trudno odpowietrzyć pompę ABS, kiedy wyleciał z niej płyn.

No i jaką metodą odpowietrzasz? Metodą "wciskanie pedału hamulca" nie odpowietrzysz zapewne układu ABS.

wtom:

--- Cytat: Yoohas w Czerwiec 28, 2020, 23:17:02 pm ---Czy przypadkiem nie ma specjalnej procedury po zapowietrzeniu pompy ABS? Czasami jest tak, że bardzo trudno odpowietrzyć pompę ABS, kiedy wyleciał z niej płyn.

No i jaką metodą odpowietrzasz? Metodą "wciskanie pedału hamulca" nie odpowietrzysz zapewne układu ABS.

--- Koniec cytatu ---

BLEED PROCEDURE (REAR BRAKES) - FOR ALL
MAINTENANCE WORK, EXCLUDING: THE
MOTOR/PUMP UNIT, FLUID INTAKE HOSE, OR
ACTUATION UNIT.
Ensure that the vehicle is standing level.
Switch the ignition off.
Discharge the hydraulic accumulator by operating the
brake pedal until the pedal goes hard (approximately
20 times).
Top up the reservoir to approximately 2mm below the
bottom of the filler neck (Fig 1).
Open one bleed nipple (1 Fig 31, fully depress the
brake pedal, and hold down.
Switch on the ignition and wait (A MINIMUM OF 15
SECONDS) until the fluid flows air free.
Close the bleed nipple. Release the pedal slowly.
Switch off the ignition. Bleed the remaining caliper
using the same procedure.
Note: Ensure that the fluid level does not drop more
than 1 Omm below the maximum mark during
the above procedure.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej