Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

xj40 brak hamulców tył

<< < (2/3) > >>

pchelekbp1:
Wcześnie źle odpowietrzałem dziś spróbuję według procedury

pchelekbp1:
Ustawiłem samochód poziomo. Wcisnąłem 20 razy pedał hamulca. Z wciśniętym pedałem odkręciłem odpowietrznik i przekręciłem zapłon. I zero reakcji. Więc po dłuższym czasie odpaliłem silnik nadal nic i dopiero coś zaczęło kąpać ledwo ledwo jak puściłem pedał. Więc czekałem aż zejdzie powietrze. Zakręciłem odpowietrznik zgasiłem samochód i drugie koło tak samo. Co najciekawsze jak odkrece odpowietrznik bez zapłonu i bez wciśniętego hamulca płyn schodzi sam grawitacyjnie i to szybciej niż w czasie całej procedury odpowietrzania

pchelekbp1:
Czujnik wielostykowy jlm1908 przy akumulatorze ciśnienia powinien być sprawny. Wykręciłem go u wciskając trzpień który z niego wystaje kolejno gasły wykrzyknik i anti lock nie pamiętam w jakiej kolejności ale gasły jeden później drugi. A teraz pytanie czemu pompy nie puszcza. Jak nabije ciśnienie podłączając na krótko pompkę od akumulatora ciśnienia to starcza na 3 wciśnięcia pedału hamulca i znów się zapalają kontrolki. Wiec gruszka tez w miarę trzyma.

Nie mam bladego pojęcia co zrobiłem ale zaczęło działać. Wszystkie elektrozawory sprawdziłem na krótko, wszystkie sterowniki wiązki sprawdziłem i zaczęło samo z siebie zdziałać. może któryś zawór sie zawiesił. Nie mam pojęcia. Na chwilę obecną działa. Będę spokojnie obserwował co się dalej dzieje.

wtom:
Trzeba było działać po kolei a nie na pałę  ;D. schemat w łapę i miernik, sprawdzasz najpierw obwody elektryczne, poprawiasz masy i szczególnie styki przekaźników. Jak ruszyłeś czujnik lub przekaźniki to dlatego działa. Jakby czujnik był dobry to "wystawił by styk" i wysterował przekaźnik pompy.
Jak działa to dobrze, ale świadczy to, że masz elektrykę do przeglądu.
Swoją drogą po co zabierałeś się za odpowietrzanie, skoro pompa ci nie robiła  :P, nic by z tego nie wyszło.
Ten układ hamulcowy jest porąbany, pompa dwusekcyjna hamuje w zasadzie tylko przodem, tył obrabia sekcja "wspomagania". abs też dziwny, bo przód oddzielnie L/P a tył cały oba koła. dlatego odpowietrzanie przodu klasycznie jak w innych autach a tył odpowietrzasz uruchamiając pompę (nie silnik).

Yoohas:
Gdzieś kiedyś wyczytałem (zatem stosuję), że przy odpowietrzaniu pompą nie może to trwać dłużej niż 2 minuty. Później należy wyłączyć zapłon i odczekać chwilę. Jeśli się tego nie zrobi - pompa zapewne się przegrzeje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej