Autor Wątek: Zmiana silnika  (Przeczytany 6945 razy)

optre

  • Gość
Zmiana silnika
« dnia: Czerwiec 11, 2009, 12:13:14 pm »
Czy ktoś z was ma jakieś doswiadczenie z montowaniem silnika w xj40? Mam druga 40 i chce przelozyć silnik, trochę się obawiam czy mechanik sobie z tym poradzi. Na co powinien zwrócic szczególną uwage przekładając silnik (3,6l '88r). Do starego silnika mam zamontowaną instalacje gazową , ale tego juz nie bedę gazował. Jaki może być koszt takiej przekładki?

Bedę potrzebował jakies nowe części do zakladania drugiego silnika? Jakieś gumy czy coś?

Za wszystkie informacje  :-thank
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2009, 12:15:23 pm wysłana przez optre »

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2009, 12:25:06 pm »
Najpierw sprawdz tamten silnik co chcesz wkladac czy warty jest tej roboty.A swoja droga musisz wymontowac cala instalacje gazowa wraz z butla .I zmiana dowodu bo masz wbite ze gaz.

optre

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2009, 12:27:42 pm »
Ten drugi solnik mam w angielskiej 40 i jeździ elegancko, niema wycieków, trzyma stabilne obroty, łatwo odpala i ma moc, nie to co mój.

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2009, 12:55:27 pm »
Czesci dodatkowych ci nie bedzie potrzeba jezeli dwa sa na automacie .Potrzebowal bys gdyby jeden byl manual a drugi automat .Wtedy musial bys wymienic wieniec kolo zamachowe.Sprawdz ile tamten silnik ma przekrecone stego co sie orientuje to nie ma 270 tys.tak jak w twoim .bo w uk nikt by nawet nie uwierzyl ze jag tyle da rade przejechac.U nich 100 tys.mil jest norma .Powyzej to juz istny zlom.Mechanik da sobie rade to nie jest nic skomplikowanego poza zbyt duza waga tego silnika ale to juz tylko szczegul.Instalacje musisz wyjac cala wraz z butla .chyba ze w dowód niemasz wbitego gazu .Jak nie masz to oki a jak masz to zmiana dowodu .A swoja droga jezeli masz papiery na tamto auto i jest lepsze to nie lepiej postarac sie zeby go zarejestrowac.Jak sie postarasz to dasz rade zarejestrowac 40 anglika .

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2009, 13:24:23 pm »
Najwazniejsza sprawa zebys mógl sie starac o rejestracje 40 jest LOG BOOK na twoje nazwisko bez tego raczej jest to nie mozliwe jedynie na zabytek

optre

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2009, 14:56:29 pm »
Oba sa w automacie, przebieg anglika to około 200tys km, anglik ma dobry silnik i skrzynie ale blachy i wnetrze niebardzo, szkoda zachodu u mnie jest z tym lepiej, wole przełozyć silnik niż za duzo kombinować. Orientujesz się może ile taka przekładka może kosztować?

optre

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2009, 15:38:02 pm »
Też sie tak zastanawiałem, ale teraz u mnie krucho z kasą i nieweim czy znajde mechanika, który zrobi kapitalny remont tego silnika i chce sie pozbyc instalacji gazowej, w moim silniku juz było wiercone itd. a w angliku nie.

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 11, 2009, 15:46:24 pm »
Tak ale pomysl jakie sa koszta kapitalki tego silnika.To nie jest koszt 1000 pln.A druga sprawa zalezy kto go bedzie robil.Jak gdzies na wiosce w jakies stodole to moze sie okazac ze pieniadze za czesci zostaly wyrzucone w bloto.A wymiana silnika to mysle ze za 500 zloty wymienisz.Ale to zalezy tez w jakim warsztacie i od miejsca.Ja mieszkam w bieszczadach i w moim regionie sa takie ceny.Niewiem jak tam u ciebie na drugim koncu polski byc moze troszke wieksze bo zarobki tez napewno sa wieksze.To max jakies 700zl

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 11, 2009, 15:50:38 pm »
Zrub z dwuch silników jeden.Pomysl tak sam jaki to ma sens by rozbierac silnik i wkladac do niego zlom z drugiego tym bardziej ze u niego silnik jest w koszmarnym stanie.To jest tylko wyrzucanie pieniedzy w bloto i szkoda roboty mechanika .Ale cuz wies tanczy i spiewa.sorry

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 11, 2009, 16:23:05 pm »
Suchaj jezeli ma przejechane okolo 200tys. kilometruw to dajmy na to ze 130 tys.mil.To ze ci napisalem ze dla anglikuw powyzej 100tys.mil to juz zlom wcale nie musi byc prawda to jest ich rozumowanie.Tym bardziej ze xj 40 w uk jezdza przewaznie starsze osoby malo kiedy przekraczajac 130 kilometruw na godzine.A tym bardziej ze te 130 tys.zostalo przekrecone na autostradzie.Moze zaledwie te 30 poza autostrada.Moim zdaniem jezeli twierdzisz ze silnik jest w duzo lepszym stanie to wymien.Skladanie jednego silnika z dwuch jest poprostu bez sensu.A co do kapitalki to wiadomo ze ta sa niemale koszta.

EMIL

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2009, 17:04:25 pm »
Najlepiej to podjedz do mechanika niech ci zmierzy cisnienie.I bedziesz wszystko wiedzial.

optre

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 11, 2009, 18:57:48 pm »
Podjade do mechanika obydwoma, niech pomierzy i wtedy bedę dalej się zastanawiał, dzieki za pomoc  :-thank

ja$

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:05:11 pm »
optre -ja bym na Twoim miejscu przełozył silnik z anglika łacznie ze skrzynią-koszt ok.500 zł...dam Ci na priv namiary z Sopotu....

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2009, 20:08:41 pm »
widze ze niewiele sie zmieniło pod moja nieobecnosc...
Radzio1 a ty z tych nauk już wrócił :)

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Zmiana silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2009, 20:34:12 pm »
wpadłem na dwa tygodnie do szarego kraju jakies 20 min temu  ;)
takiemu to dobrze :-K