Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

ZF5 HP24 - prosba o pomoc w ocenie stanu przekładni.

<< < (2/2)

Demo:
Zamiast robić dolewkę do starego oleju to wymień całość, jeśli będzie coś nie tak to jeździj aż skrzynia padnie i wtedy dopiero wstaw z anglika. Taka moja mała rada :)

Dodo88:
Hmm, tak ale to ma mniejszy sens pchac sie w koszty wymiany oleju i nieuporac sie z ww.szarpaniem bo szczerze mówiąc,  nie mam zamiaru jezdzic w takim stanie skrzyni... hmm jestem tylko ciekaw czy ktos mial podobnie i czy udalo sie uleczyc problem ew.co bylo przyczyna...

Hektor:
Odgrzewam kotleta ponieważ też mam problemy z tą skrzynią tylko w Audi A8. Nauczony doświadczeniem z innych aut z automatem też na początku myślałem że to kwestia zbyt niskiego poziomu oleju lub jego zestarzenia. Trop wydawał się słuszny ponieważ pociła się miska olejowa. Niestety po zrzuceniu miski, wymianie uszczelki, zalaniu świeżej oliwy nic się nie zmieniło. Objawy takie jak przedtem czyli w zimne dni problemy z załączeniu wstecznego (im zimniej tym dłużej trzeba czekać, w lato problem nie występuje), ślizganie się skrzyni gdy np. chcemy podjechać na wstecznym pod krawężnik a gdy dodamy więcej gazu to czuć uderzenie i samochód wręcz "wskakuje" na podwyższenie, ospałe przełączanie biegów, słabsze przyspieszenie, kickdown nie daje takiego kopa jak kiedyś, załącza się z opóźnieniem i nie redukuje na maxa tak jak powinien. Zbadałem temat, przeryłem forum Audi, fora skrzyń automatycznych i filmiki instruktażowe na youtubie. I wychodzi na to że winne są stwardniałe i popękane uszczelnienia kosza które przepuszczają olej i powodują uślizg tarczek. Także ogólnie skrzynia do remontu. Na szczęście jest bardzo prostej budowy, o wiele prostszej niż np. skrzynie GM które remontowałem dotychczas. Także w wolnej chwili zaopatrzę się w zestaw naprawczy i zrzucam skrzynię.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej