Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)

ZF5 HP24 - prosba o pomoc w ocenie stanu przekładni.

(1/2) > >>

Dodo88:
Witam serdecznie.
Tak, wiem i zdaję sobie sprawę, że nie można na 100% pomóc w takich sprawach za pomoca internetu ale chciałbym sie doradzić.
Otóż,  jakiś czas temu kupilem xj8 ktory rok czasu byl nie użytkowany,  wlasciciel w polsce posiadał go 4 lata, przez które zrobil niewiele kilometrow, serwis także byl skromny...
Ale do sedna sprawy. Chodzi mi o pracę skrzyni biegow, jako ze jezdzilem juz xj8 i tak skrzynia pracowala wrecz idealnie to chcialbym sie doradzić  czy inwestowac najpierw w ciemno w wymiane dynamiczna oleju i filtra czy moze dac spokoj bo skrzynia sie konczy - chodzi o to ze za kazdym razem przy wrzuceniu biegu wstecznego, czy to z pozycji parkingowej czy tez z 'D' to pod kednej, dwoch sekundach czuc dość mocne szarpniecie samochodem,  gdy przełączam z pozycji P na D szarpniecie takze jest lecz znacznie slabsze. Ogolnie biegi zmieniaja sie z lekkim opoznieniem, przy wymuszaniu przyspieszenia za pomoca kick-downa, bieg sie redukuje ale troche ospale i ogolnie wydaje mi się ze samochod nie posiada takiego wigoru jak powinien miec (mam porównanie do poprzednika).
Wydaje mi się, ze to typowy objaw bardzo zużytego oleju ale moze ktos mial podobnie i cos podpowie?
Pozdrawiam i dzięki.

Kie³bek:
Mam tak samo a mam nowy olej :)

msiwow:
Kiełbek czy Twój olej był wymieniany dynamicznie?

Dodo88:
No wlasnie... nie wiem czy sens pchać się  w wymianę oleju skoro moze nic nie pomoc  ?????? - a mam 'anglika'w którym skrzynia działa prawidłowo wiec jeśli by sie okazalo na wstępie ze cos jest nie tak, to zwyczajnie  bym zmienił skrzynie.
Choć nie ukrywam, ze wolalbym wymienic olej i mieć problem z glowy ale czy to pomoże na dolegliwości o ktorych pisalem...

Dodo88:
Prztmy wymianie czujnika położenia walu korbowego zauwazylem,ze w miejscu zwierania sie flanszy skrzyni i silnika, jest to miejsce troche zapocone olejem, olej nie rznie sie tak ,ze zostawia plamy po postoju auta ale nie mam wiedzy jak dlugo wyciek istnieje (nabylem niedawno) . Pytanie- czy objawy ktore opisywalem wyżej moga byc spowodowane utratą a co za tym idzie- zmniejszoną ilością oleju w przekladni ?
Zastanawiam sie czy zwyczajnie nie sprobowac uzupelnic oleju (np.kupic 3litry) , ewentualny ubytek uzupelnic i zaobserwować zmiany (poprawe) w pracy skrzyni. Co o tym myslicie ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej