Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Kłęby dymu i wypluwanie oleju z rury wydechowej

(1/3) > >>

TIMON:
Witam jako nowy przedstawię się, jestem Timon i potrzebuję waszej pomocy drodzy forumowicze. Wcześniej w mojej stajni były tylko audice benzyniaki. Ostatnio urzekła mnie uroda Jaga xe 2,0 d rsport 2016 rok i skłoniła  do jego zakupu jakiś tydzień temu. Auto 100% bezwypadkowe, ma rzeczywisty przebieg 136kk potwierdzony w serwisie Jaguara i na bieżąco serwisowane. Dzisiaj jadąc przez miasto ślicznym Kociakiem nagle coś strzeliło jakby spod maski i z rury wydechowej zaczął wydobywać się gęsty śmierdzący siwy dym (to napewno nie jest wypalanie dpf). Na kokpicie zaświecił się ! w trójkącie na czerwono i wyskoczył komunikat "ostrzeżenie ograniczenie mocy" noni i zaczęły się dziwne stuki pod maską. Za mną wielka mgła, wrzucilem awarie, złapałem pobocze i natychmiast wyłączyłem zapłon. Dosłownie w chwilę wyparowało wydechem ok. 5 litrów oleju silnikowego. Co to może być, prosze o jakieś trafne sugestie.

TIMON:
Tak olej był wymieniany co 30kkm potwierdzają to zapisy w serwisie jaguara. Auto zakupione z przetargu komorniczego stało bez ruchu ok. pół roku. A jest taka możliwość że mogła się turbina okocić?

M737:
może tylko uszczelnienia turbiny... to by było to tańsze rozwiązanie
tak czy inaczej - jak auto wróci do żywych to olej co 10-12 tysięcy i nie serwisowy Castrol tylko odpowiedni Millers...

TIMON:
Mechanik pofatygował się dzisiaj do mnie i wstępnie ze słuchu zdiagnozował, że turbine szlak trafił. Ale na 100% będzie wiedział co go boli jak podłączy pod kompa i rozkręci co trzeba. Powiedział mi żebym modlił się żeby to tylko turbina była, bo to będzie jeden z tańszych wydatków. Gorzej jak dpf albo silnik, wówczas wydatki będą dużo większe. Kociak we wtorek na lawecie jedzie do niego na warsztat. Dam znaka po diagnozie.

A tak na marginesie to ile oleju wchodzi w ten motor, bo mechanik powiedział mi, że jak turbina będzie zregenerowana to trzeba wlać w silnik nowy olej i za 1000km obowiązkowo ponowna wymiana oleju.

Driv3rrrr:
To nie remont silnika że trzeba po tysiącu znowu nowy olej. Już naciąga na koszty z tym. W turbo nic się nie dociera tak co by miało generować opiłki

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej