Autor Wątek: X-type 2.5 LPG dymi na biało, cruise not available, too lean P0171 p0174  (Przeczytany 1539 razy)

Offline F22

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Cześć,

Mam dziwny problem.

Symptomy:
1) Po włączeniu silnika i przejechaniu jakiś 2km ZAWSZE pojawia mi się tryb awaryjny "Cruise not available" niezależnie czy jest na benzynie czy na gazie. Nie jest też to zależne od temperatury silnika. Błąd wyskakuje po odpaleniu silnika ciepłego po np. tankowaniu, zakupach i rano po staniu całą noc.
2) Gdy odłączy się akumulator problem nie występuje przez jakieś 100km/10 odpaleń.
3) Aby tryb awaryjny się wyłączył, wystarczy poczekać na obrotach jałowych 15s - w tym czasie auto zaczyna dymić na biało - widać w lusterkach. Zapach pary wodnej.
4) W czasie jazdy nie ma najmniejszego dymu, nawet przy mocnym przyśpieszeniu niezależnie od paliwa
5) Chwilę po odpaleniu chodzi chwilę dosyć nierówno ale nie mam błędów związanych z zapłonem.
6) Auto nawet bez trybu awaryjnego ma lekkie dziury w obrotach. Trochę jak auto z turbo. Dotyczy to jazdy na obu paliwach.
7) Po odpaleniu zimnego często czuć paliwo, zapach świeżej benzyny.

Uszczelniałem kolektor ssący na sylikon (góre i dół), sprawdziłem wycieki powietrza na wężykach i na dwóch przepustnicach powietrznych w kolektorze - są OK
Na Komputerze pojawiają mi się dwa błędy P0171 i P0174.
Podmieniłem przepustnice ale nic to nie dalo
Nie ubywa płynu chłodzącego
Nie ubywa oleju

Z objawów podchodzą mi wtryski benzyny - może leją non stop. Jak to sprawdzić?
Może uszczelnienie na sylikon nie pomogło?

Ewentualnie gdzie z tym można podjechać w Trójmieście i okolicach na naprawę? Elektryk, mechanik?


Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: X-type 2.5 LPG dymi na biało, cruise not available, too lean P0171 p0174
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2020, 22:05:39 pm »
Robiłeś test na CO2 ? I przede wszystkim pomierz kompresję na cylindrach bo ona Ci może powiedzieć bardzo dużo. Szczególnie jak wyjdzie Ci, że na 2 cylindrach masz ją dużo niższą ...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2020, 22:16:09 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline F22

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: X-type 2.5 LPG dymi na biało, cruise not available, too lean P0171 p0174
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2020, 00:47:25 am »
Dzięki za odpowiedź.
Kompresja jest OK.
Próba CO2 - może coś jest na rzeczy, bo płyn nie robi się żółty, ale nie jest tak idealnie ciemno niebieski jak na samym początku. Płynu w zbiorniczku wizualnie nie ubywa.


Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: X-type 2.5 LPG dymi na biało, cruise not available, too lean P0171 p0174
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2020, 07:41:56 am »
Trzeba zawsze czytać to co mówi komputer. A on mówi, że "mieszanka jest za uboga".

Gdzieś masz pewnie dalej nieszczelność w dolocie, dlatego pokazuje P0171 i P0174, jak odłączysz akumulator resetujesz korekty i właśnie 100km mija zanim dojdą do poziomu wywalenia błędu. Po odpaleniu chodzi nierówno - to normalne w tej sytuacji zwłaszcza jak zresetujesz korekty.

Nie ma innej możliwości, ponieważ P0171 i P0174 oznaczają właśnie to, co oznaczają. Zapach benzyny bierze się z tego, że komputer próbuje ubogacić mieszankę dodając nadmiarowego paliwa. Gdyby lały Ci wtryski miałbyś P0172 i P0175. Te błędy mogą być też spowodowane złą regulacją instalacji LPG, ale problem występuje również na benzynie - więc to nie to.

Para z rury wydechowej to niekoniecznie uszczelka. Piszesz że masz LPG którego produktem spalania jest woda. Komputer próbując ubogacić mieszankę wali wodę w wydech. Ma to znaczenie jedynie na biegu jałowym, gdzie stosunek powietrza lewego do dobrego jest największy a para się nie rozwieje po opuszczeniu wydechu.

Do sprawdzenia uszczelki kolektora, silniczków IMT (takie dwa czarne z wtyczkami po lewej w kolektorze) oraz rurka podciśnienia ze skrzyni korbowej. Nie polecam silikonu - taniej wyjdzie kupić nowe uszczelki niż robić kilka razy i jeździć po mechanikach po całej Polsce.
Uszczelki IMT powinny mieć kolor zielony, żółte są wadliwe i do wymiany. Rurka PVC powinna być karbowana, a nie gładka. Przy okazji można sprawdzić działanie i stan zaworka PVC,

Jeżeli wszystkie te miejsca (plus wężyk podciśnienia do servo hamulcowego) są szczelne, pozostaje zrobić test na szczelność dolotu przy użyciu generatora dymu.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2020, 07:56:38 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: X-type 2.5 LPG dymi na biało, cruise not available, too lean P0171 p0174
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2020, 08:45:03 am »
Polecam również sprawdzić kostkę główną komputera na podszybiu, być może masz tam wilgoć.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000