Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Bardzo mocne skoki ciśnienia benzyny
TheWojti:
Witam,
Cały czas dręczy mnie błąd P2636 - Fuel Pump ‘A’ Low Flow / Performance – a raczej coś co go wywołuje. X-type 3.0 2006
Auto posiada instalację gazową z mechanicznym powrotem paliwa do baku, ale niestety i tak jest problem z ciśnieniem paliwa. Ogólnie nie występuje ten problem cały czas, najczęściej po chwili nagle poziom ciśnienia paliwa zaczyna strasznie wariować – cały czas rośnie i spada. Aż słychać jak pompa benzyny się męczy a pod maską aż pulsują przewody. (wtedy już nie ma znaczenia czy jadę na Pb czy na LPG, ciśnienie szaleje góra-dół)
A najczęściej po dokończeniu jazdy i zgaszeniu samochodu na jakąś dłuższą chwilę skutkuję zniknięciem problemu. Ale prędzej czy później pojawia się ponowie. Oczywiście bardzo mocno przyglądałem się czy powrót działa, jak powinien. I chyba można tak stwierdzić. Teraz cały czas jeżdżę z włączonym Torque i patrzę czy ciśnienie jest odpowiednie i ogólnie jest. Ciągle utrzymuje się na poziome 378kPha, dopóki nie powróci błąd, albo nie wiem jak to nazwać – tryb szaleństwa pompy ;d co niestety również skutkuje szarpaniem na gazie ( równomierne szarpanie) a na benzynie jazda jest niemożliwa, ponieważ jak ciśnienie spada bardzo nisko auto prawie gaśnie.
A więc moje pytanie, co może być przyczyną tych sporadycznych szaleństw ciśnienia? Może regulator ciśnienia? Może jakieś zabrudzenie/zatkanie na sitku pompy?
Może macie jakieś pomysły :D?
sztandi7:
Odepnij aku na 30 min, potem pojeździj tylko na benzynie i zobacz jak auto się zachowuje.
TheWojti:
Nie mam potrzeby rozpinania aku, skoro błąd już sam znika wraz ze zgaszeniem samochodu. Tak jak napisałem, auto zachowuje się tak samo na benzynie jak i na gazie, trzyma równe poprawne ciśnienie, dopóki nagle nie zacznie świrować.
luko_j:
Koledze chodziło o to żebyś odłączył aku i odłączył gaz. A później pojeździł z odłączonym gazem. A jak tankujesz benzynę to normalnie się leje czy może masz przytkane odpowietrzenie? Pompa Pracując i przelewając benzynę przez silnik podczas pracy na gazie podgrzewa paliwo i w końcu w baku też masz cieple paliwo a ochłodzić. Odkręć korek wlewu i tak jeździj. Zobaczysz czy zejdzie ciśnienie. Wyłączając silnik pompa przestaje pracować i nie robi ciśnienia to po chwili sobie gdzieś ono zejdzie.
sztandi7:
Dlatego zasugerowałem odłączenie aku, żeby zresetować mapę a potem jeździć tylko na benzynie przez jakiś czas. W teorii przelew wydaje się prostą rzeczą, ale w praktyce ludzie potrafią naprawdę zdrowo to schrzanić, nie wspomne już o emulatorze. Niepoprawne LPG także rozjeżdża mapy benzyny i samo zgaszenie i odpalenie auta jej nie resetuje, to tak nie działa :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej