P1646 to błąd górnej sondy lambda od strony ściany grodziowej. Wcześniej wspominałeś, że jest jeszcze P1647 - to błąd takiej samej sondy, ale z przodu przy chłodnicy.
W sondach tych nagminnie padają grzałki - jeżdże X-Type 6 lat a już trzy razy wymieniałem (przebiegi znikome).
To są sondy górne, odpowiadające za mieszankę paliwa (w programach do diagnostyki widoczne jako LTFT oraz STFT, po jednej dla każdego banku silnika). Organoleptycznie można je poznać po szarej wtyczce (sondy tylne, za katalizatorem, mają wtyczki czarne).
Jeżeli dowolna z sond nie działa (albo przepaliła się grzałka na niej), to sterownik paliwa nie dostosowuje mieszanki paliwowej - pracuje w tzw trybie "open loop".
Jeżeli teraz silnik łapie np lewe powietrze, a komputer nie może dostosować mieszanki - to wiadomo że będzie działać słabo.
Sondy są niestety dedykowane do Jaguara. Nie kupuj żadnych uniwersalnych - nie będą działać. Symbol sondy to Denso DOX-0430 (około 400zł sztuka). Możesz też polować na używkę - około 100zł sztuka. Wymiana sondy przy ścianie grodziowej może być trochę kłopotliwa (i kosztowna) więc upewnij się, że nie dajesz mechanikowi niesprawnej.
Sondę można sprawdzić miernikiem elektrycznym - w uszkodzonej nie ma przepływu prądu na pinach grzałki. Sprawdziłem na fabrycznie nowej DOX-0430 i przepływ prądu jest.
Moja rada - kup sobie tester OBDII na Bluetooth i skasuj błedy, zobacz które wrócą. Zaoszczędzisz pieniądze na mechanikach. Błąd sondy powinien wrócić praktycznie od razu.
Po podłączeniu sie programem np Piston sprawdź korekty paliwa - jeśli się nie zmieniają (zwłaszcza krótkoterminowe) - to silnik pracuje w open loop i coś trzeba z tym zrobić (sprawdzić wszystkie sondy i w razie potrzeby wymienić na sprawne).
Gdy już silnik zacznie pracować w closed loop będziesz mógł sprawdzić, czy nie zasysa lewego powietrza po prostu obserwując korekty na ekranie telefonu (uszczelnianie kolektora jest zupełnie bezsensowne jeźeli nie mamy możliwości sprawdzić korekt paliwa!). Dopiero wtedy również będziesz mógł wyregulować instalację LPG (nie ma żadnego sensu regulować LPG jeśli silnik pracuje w open loop bo niby jak??).
P0300 i P1316 to błędy wypadającego zapłony, które mogą być spowodowane nieprawidłową mieszanką.
Zacząłbym więc od doprowadzenia pomiaru mieszanek do ładu, a potem reszta. O LPG zapomnij. Nie ma teraz prawa działać.
Tu gość ma sondy za jakieś śmieszne pieniądze. Pytanie czy sprawne. Interesują Cię tylko te z szarą wtyczką. Za tą kasę wziąłbym dwie. Jeśli sie da, to najlepiej zmierzyć sondę którą masz w aucie, żeby mieć pewność że jest padnięta zanim za cokolwiek zapłacisz.
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-jaguar-x-type-3-0-v6i-1x4396444ab-8966849075Tutaj jest nowa
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-denso-jaguar-xk-8-x-type-8588046235O ile pamiętam, prąd powinien przepływać przez dwa piny będące na zdjęciu na tej aukcji z prawej strony.