Autor Wątek: Problemy z uruchomieniem 2.0D.  (Przeczytany 5249 razy)

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« dnia: Styczeń 21, 2011, 10:21:57 am »
Panowie, jest tak: X-type 2005 sedan 2.0 Diesel. Obserwuje od poczatku zimy problem przy uruchomieniu polegajacy na tym, ze silnik zapala pod warunkiem, ze trzymam kluczyk w pozycji zapalania przez jakies 2 sekundy (czekam wczesniej na zgasniecie kontrolki swiecy zarowej). Wchodzi najpierw na obroty 400-600 obr/min a dopiero po jakichs 1-2sekunda uzyskuje to co uzuskiwal zawsze 900-1000obr/min. Przy zapalaniu bialy dym, pisze dla porzadku, bo gdzies czytalem, ze jak pada turbina to dymi na czarno.

Zdarza sie tez, ze zapalajac cieply silnik, gdy trzymam kluczyk krotko to lubi nie zapalic lub zgasnac. Konsultowalem temat z zaprzyjaznionymi specami od Forda, ale niestety bezskuteczniem, nie maja komputera Jaguarowskiego, co by zobaczyc rejestry. W/g nich trzeba sprawdzic oprogramowanie (czasy wtrsku itd.) a jezeli to jest OK, to sledztwo skierowac w strone hardwaru (swiece zarowe, wtryski, turbina itp.)
Akumulator sprawdzili mi i jest OK.
W poniedzialek jade do autoryzowanego serwisu (bedzie bolalo :)), wolalbym jednak sie z Wami skonsultowac w tej sprawie i zasiegnac porady. Co to moze byc? Z gory dzieki za sugestie!!!  :-thank

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 12:46:39 pm »
Proponuje wymianę filtra paliwa prawdopodobnie masz go już zapchanego, albo parafiną albo wodą. Ja ostatnio miałem podobny problem, też na początku nie chciał wyjść na obroty a jak było bardzo zimno to też dłużej musiałem go kręcić. A wymiana filtra pomogła. I wlałem jeszcze dodatkowo środek do czyszczenia wtrysków. Filtr pasuje od mondeo, koszt 74 zł.  Teraz samochód odpala prawidłowo, i nie ma z nim najmniejszych problemów. Pozdrawiam 
X-Type 2.0D 2005

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 13:00:09 pm »
Bardzo celna podpowiedz, dzieki  :-R problem polega na tym, ze robilem przeglad we wrzesniu 2010 i wymienilem wszystkie filtry, w tym paliwa  :-cry Ale przyjmuje podpowiedz moze juz jest zapchany, nie pieniadze, w poniedzialek sie wymieni. Co jeszcze?  ?????? Aco to ten srodek do czyszczenia wtryskow? Kto to produkuje? Nie sknoci silnika?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2011, 13:03:14 pm wysłana przez Kocour »

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 14:00:18 pm »
Nie szkodzi , znajomy wlewa go co 10 tyś. do mondeo  i jeszcze nie miał problemów z wtryskami ma przejechane 280 tyś. Niestety nie napisałeś że wymieniałeś filtry, więc taka była moja sugestia, ale wystarczy raz zalać wadliwym paliwem i filtr trzeba wymienić. U mnie po wymianie filtra nastąpiła poprawa. A co do komputera to czasami można odczytać błędy programem do mondeo. Pozdrawiam
X-Type 2.0D 2005

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2011, 18:37:50 pm »
mam pytanie, czy komputer do Jaguara jest osiągalny w jakimkolwiek zakładzie, poza siecią autoryzowana Jaguara? a może jest jakiś komputer uniwersalny, ale taki, żeby oprócz odczytu alarmów można było zmienić ustawienia silnika?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2011, 18:41:18 pm »
hej, podstawowy skaner OBDII odczytuje podstawowy kody, wiec silnik tylko. dostep do ustawienia masz z
rozszerzonym systemem, ale to powazna inwestycja.

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2011, 13:50:32 pm »
Dzieki za info, serwis dzwonil, ze na 90% to jest problem ze swiecami zarowymi. Podjalem decyzje o wymianie swiec na nowe. Przejechane 85tys. Co Wy na to? O filter pytalem, mowia, ze to nie filter.  ??????

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2011, 14:28:51 pm »
Chodzi oczywiscie o filtr paliwa.

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2011, 15:14:03 pm »
Przy okazji wrzucam dwa ciekawe linki poswiecone silnikom dieslowskim w Jagu.
pierwszy o tuningowaniu diesla: http://tuning-diesels.com/Jagx/jaghome.htm#SB
a drugi o usterkach dieslowskich: http://www.ecutesting.com/jaguar_common_ecu_failures.html
Milej lektury.  :-A

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2011, 20:35:11 pm »
To masz pecha z tymi świecami, jeśli to ich wina to bardzo szybko uległy zużyciu, ja w innym samochodzie świece wymieniałem  dopiero na 280 tyś. (jeszcze były w dobrym stanie, silnik TDCI) samochód mam od nowości.
X-Type 2.0D 2005

Offline Fabio

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2020, 12:07:04 pm »
Witam. Jestem nowy na forum i mam podobny problem  z swoim silnikiem 2.0 tdci 130km 2004 r. Auto ciężko odpala czy to na cieplym czy na zimnym silniku. Brak reakcji  na gaz przez okolo 10 s. Autko dymi na siwo,dym gryzący jakby nie dopalał ropy(dymi caly czas, czasem mniej czasem więcej ) dodam jeszcze, ze auto w ogóle się nie grzeje  termostaty /czujniki powymieniane, nowa pompa wody  zakryłem rowniez chłodnice a wskazowka teperatury cieczy podczas jazdy opada. Wskazówka temperatury nie przekracza pierwszej kreski. Przebieg silnika to około 180 tys. Cisnienie na cylidrach sprawdzone w normie. Dwumasa /sprzeglo nowe, turbina po regeneracji, wtryski /pompa po regeneracji, nowy regulator cisnienia, nowe swiece zarowe, nowy akumulator i rozrusznik, wymienilem rozniez sterownik silnika i zegary. Autko sprawdzone prze 3 zakłady brak błędów wszystkie parametry w normie. Mam lekki przeciek z powrotu na 2 wtrysku, zużyty oring lecz nie sądzę żeby  to bylo przyczyną. Auto nie lapie błędów podczas jazdy, chodzi płynie czasami zdarza sie, ze chwile poszarpie na 3 biegu przy nizszych obrotach(od 1000 do 1400 wydaje mi sie ze przyczyna moze byc zerwana  łapa/poduszka silnika)
Czy może wie co moze byc przyczyną?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2020, 12:24:12 pm »
Brak reakcji na gaz to uwalony, zapowietrzony wtrysk. Pewnie przez to że masz przeciek na powrocie to ci zapowietrza układ i zanim wtrysk "ruszy" to robi takie objawy. Biały dym to głównie problem z wtryskami. Ja tak mam że jak auto postoi długo to odpali w sumie to bez problemu ale lekko poszarpie przez 2sek i puści białego bąka. Po wymianie końcowek i zaworków przeciekaja mi wtryski i olej się do nich dostaje przez to taki objaw. Załóż sobie przezroczyste wężyki na powrotach i będziesz wiedział czy to nie to. Ja po wymianie rzeczy we wtryskach dalej je do sprawdzenia i wszystko pięknie, dobre parametry i trzymają ciśnienie, nie ciekną a w aucie już co innego..
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline Fabio

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2020, 14:49:45 pm »
Dzięki za podpowiedź. Przymierzam sie do wymiany oringów na powrotach. Wtryski sprawdzane dwukrotnie wszystko idealnie. To juz jest druga para wtyrosków wczesniej kupiłem tez po regeneracji paretry były ok ale dalej objawy te same wiec zwiolem z innego zakładu i dalej to samo...
Pompa tez sprawdzana  jest ok wcześniej 3 razy wymieniałem .  Jeszcze ten brak reakcji na pedal gazu przy odpalaniu, zagadka...
Mam nadzieję ze te oringi coś zmienia. Moj kopci praktycznie caly czas ale przy rozruchu o wiele bardziej. Jak go przegazuje troszke nabierze teperatury to mniej
z tym, ze  wystarczy zostawic go na wolnych obrotach to po chwili bedzie dalej kopcił 😐
Nie wiem dlaczego ale zauwazylem, ze po calej nocy stania no dworze pali lepiej tzn. Nie wystepuje problem z obrotami i reaguje na gaz (przy czym kopci) nastepne rozruchy juz zaczyna sie problem obroty 500 i brak reakcji..

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: Problemy z uruchomieniem 2.0D.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2020, 13:25:04 pm »
Że tak wtrącę trzy grosze, do "pielęgnacji" układu paliwowo/wtryskowego polecam paliwa "premium" znanych marek i "Millers Oils Diesel Power Eco Max". Jestem sceptykiem co do wynalazków ale tym jestem mile zaskoczony. Z resztą olej silnikowy też tej firmy. Nie traktujcie tego jako reklamy ale z racji starego PESEL'a i posiadanych samochodów, miałem okazję przetestować różne wynalazki z "Silnik Doktorem" i "Ceramizerem" włącznie.

Pzdr.
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...