Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Śruby głowicy 3.0
sztandi7:
Jeszcze nie. Póki co zbieram info i kompletuję części. Na oryginalne trzeba czekać prawie 2 tygodnie, więc trochę słabo mierzyć je po rozkręceniu a potem jak się okaże, że nic się nie dobierze, to zamawiać i na nie czekać. Dlatego pytałem z nadzieją, że ktoś mi potwierdzi, że pasuje z tego i tego modelu. A tak jak pisałem wcześniej, nie mam zamiaru wrzucać starych śrub, bo remont takiej fałki jest zbyt pracochłonny i zbyt drogi, żeby wkręcać stare i mieć nadzieję, że nic nie puści. No i auto robię dla siebie na lata.
Yoohas:
To wyklikaj w necie wymiary śrub do Jaguara i porównaj.
Zapewne Reinz ARP czy inny producent dostarcza takie śruby. Nie muszą być przecież do Jaguara.
Wystarczy łeb, podkładka, średnica i długość.
sztandi7:
Jedyne co znalazłem to na EBayu komplet Mahle ze stanów w cenie trochę ponad 100 $. Reinza jakieś numery znalazłem, które niby pasują do tego auta ale produkt niedostępny. Cóż ... 400zł wygląda dużo lepiej niż 900. Poza tym Reinz i Mahle to chyba to samo.
peter1801:
" Większość producentów wyraźnie wskazuje - not reusable. "
Większość producentów wolałaby aby co wymianę oleju wymieniać też silnik a najlepiej całe auto - tak to teraz działa. Przynajmniej takie jest moje zdanie. Wiem że różne elementy się zużywają i trzeba je wymieniać ale to co teraz się dzieje to już lekka przesada. Robiłem wtryski w Kia (diesel) i producent nakazuje każdorazowo po zdjęciu przewodów wysokiego ciśnienia ich wymianę. ściągane były chyba z pięć razy i przejechały 150 000 ... a komplet kosztuje 600 pln. Jakoś kiedyś nikt nie wymiał śrub od głowicy przy wymianie uszczelki - zawsze stare wracały na swoje miejsce ;D... ale co ja tam wiem ;)
Yoohas:
Ależ oczywiście. Każdy zrobi jak woli.
Kiedyś nikt nie wymieniał śrub? Ciekawe.
Równie dobrze mogę powiedzieć, że kiedyś remont wału i panewek polegał na przeleceniu ich papierem ściernym 1000 i później 2000.
Po mojemu wszystko zależy od procedury dokręcania. Bez względu na wiek auta - śruby, które się rozciągają nie nadają się do ponownego użycia.
Ale to na szczęście nie mój problem - jak kto woli. Przy remoncie całego silnika oszczędzania kilkuset złotych na śrubach to fajna praktyka.
Szczególnie jak jedna śruba pęknie przy dokręcaniu :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej