Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Klekot przy pierwszym uruchomieniu
Six:
Tu było sporo ciekawych informacji: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34736.0.html
X-Clean spełnia normę Acea C3, więc do nowych diesli z DPFem jak najbardziej, ale do starych benzyniaków już niekoniecznie. Ja w X300 używam Motula 8100 X-Cess 5W40 (spełnia Acea A/B, ale nie C).
Moonwalker_LW:
a nie kompresor klimy? podobny dżwięk miałem, ale w 300ce.
p123:
Cześć
Kłopotów ciąg dalszy ...
Parę dni temu wjeżdżałem do garażu pod marketem dzięki czemu miałem okazję wjechać do pomieszczenia z otwartym oknem. Do moich uszu dotarły znane z porannego uruchamiania niepokojące dźwięki spod maski a dokładniej z okolic rozrządu albo pierwszych cylindrów. Z duszą na ramieniu wróciłem do domu i następnego dnia odpaliłem kota nagrywając proces.
Link do filmu
https://youtu.be/E8dYfWiMpEs
Jak słychać grzechoce nie na żarty ale co zaskakujące w 52 sekundzie grzechotanie znika.
Dziś jeszcze nie miałem okazji sprawdzić statusu. Chciałbym wierzyć że coś sie "podwiesiło" na moment i więcej nie wróci. Olej wymieniony 200 km temu na Mobill One 5W50.
Co o tym myślicie ?
Piotr
KrzysiekEg:
Za gęsty olej, z 50 po prostu przesadziłeś. Na zimnym olej jest za gęsty i nie zdąży nabić ciśnieniem napinacza rozrządu, albo szklanek. Tam jest hydraulika. Gęsty olej równa się dłuższemu czasu napełniania, a jak już jest gorący, to już idzie normalnie.
Gorszą rzeczą w tym przypadku, jest to, że na zimnym bardzo w dupę dostają uszczelnienia magistrali olejowej i pompa oleju. Lato przejeździsz, ale w zimę, zwłaszcza jak parkujesz na zewnątrz, to odczujesz i to bardzo.
p123:
OK, ale Mobil 5W50 to sugestia Altamiry - twierdzą że koty x308 serwisowane u nich jeżdżą właśnie na takim. Mam to "na piśmie" :)
Oczywiście mogłem kupić trefny olej, ale to w InterCars więc chyba by nie ryzykowali.
Piotr
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej