Autor Wątek: Duże spalanie 3.0 v6 2000r automat.  (Przeczytany 1177 razy)

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
Duże spalanie 3.0 v6 2000r automat.
« dnia: Styczeń 20, 2020, 16:48:02 pm »
Cześć,
Od jakiegoś czasu kot mi coraz więcej pali, na początku myslałem, że jest to związane z zbyt dużym ciśnieniem widzianym na listwie wtryskowej przez sterownik podczas pracy na gazie i przez co skracał czasy wtrysku, i wyszło na to, że to też się dołożyło ale to nie jest całość. Przed dodaniem emulatora/sterownika ciśnienia paliwa długotrwałe korekty miałem na poziome +30% bo ciśnienie rosło do 4,1 bar na czujniku w listwie.

Kody błędów obecne + zrzut ekranu z czytnika obd :

P0430: Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości (Pas 2)
P1388: Ford: Camshaft Position Actuator (Bank 2) - Ignition Over Delayed

Z przed 3 miesięcy, widać opis w programie chyba się zmienił kodu przypisanego do błędu.
P0430: Efektywność układu katalizatora poniżej dopuszczalnej wartości (Pas 2)
P1388: Ford: Camshaft position actuator - Bank 2 - timing over-retarded

Katalizator raczej jest padnięty bo zmieniałem już sondy końcowe stronami i problem pokazuje po tej samej stronie w dalszym ciągu. Na sądzie wejściowej daje praktycznie to samo napięcie do na wyjściu, takie same wahania. Po drugiej stronie napięcie jest już lepsze ale też jakby nie w pełni katalizator sobie radził.

I teraz pytanie, skoro dalej tyle pali ( na komputerze pokładowym pokazuje mi 21,8 L ) i korekty wyglądają w ten sposób to powinienem szukać nieszczelności w układzie dolotowym? wylotowym? czy po obu stronach ? czy może być coś jeszcze co to powoduje?

Korekty dodane w załączniku :

Offline bizarx

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham mojego kota
Odp: Duże spalanie 3.0 v6 2000r automat.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2020, 21:09:51 pm »
Aha, zapomniałem oczywiście dodać, a widzę, że po dłuższym czasie już edytować nie można .
Jeżeli jakieś dodatkowe informacje są potrzebne to dajcie znać, uczę się dopiero jako tako ustalania problemów przy swoim aucie i w miarę własnych sił naprawiania jego dolegliwości.