Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
Jakie opony letnie dla komfortu jazdy?
Amper:
--- Cytat: kingmidas w Styczeń 19, 2020, 23:19:27 pm --- W ślad za sugestią podaję - opony 18 cali 245/45/18, w tej chwili Dunlop Sport Maxxx - są wg mnie za twarde.
--- Koniec cytatu ---
Myślałem, że napiszesz jakieś 19, albo 20 :)
U Ciebie przy 18-tkach gumy jest optymalnie, aby opona tłumiła nierówności, a XF wciąż wyglądał. Możesz pójść w mniejszy rozmiar, aby balona było więcej, ale XF straci na wyglądzie. Te Dunlopy to opony wzmacniane, więc siłą rzeczy będą trochę twardsze. Jednak dzięki temu, auto lepiej się prowadzi.
Mógłbyś przejść na model niewzmacniany, będzie bardziej miękko, ale pytanie czy auto nie pogorszy swoich właściwości trakcyjnych?
Jaką masz moc? Z resztą jaka by nie była, auto jest ciężkie, więc osobiście nie rezygnowałbym ze wzmacnianych.
Nawet patrząc na inne klasowe wzmacniane, myślę że wszystkie będą mieć podobną charakterystykę twardości.
Amper:
--- Cytat: milet w Styczeń 19, 2020, 11:36:51 am ---Jak kupuję w warsztacie, gdzie opony wymieniam i sezonuję - ceny porównywalne z internetowymi, a mniej zachodu. Ale przyznaję, że jestem skrajnie leniwy ;-)
Obecnie na lato Goodyear Assymetric, bez porównanie lepsze od Dunlopów.
--- Koniec cytatu ---
Też patrzę na Goodyear Eagle F1 Asymetric. Ma dobre parametry. Tylko jak to jest z tym oznaczeniami? Wiadomo, że jeżeli opona ma małe opory toczenia jej zaletą jest oszczędność paliwa. Ale czy jednocześnie nie pojawia się wada w postaci tego, że opona jest mniej przyczepna?
Gdyby tak było, to wolę większe opory toczenia, aby się lepiej trzymała asfaltu :) Mam 385 KM.
Bardzo dobrze radzi sobie też na wodzie. I co ważne dla mnie, jest cicha. Z tego co usłyszałem od faceta z oponeo, testy do etykietowania opon robione są przy jednej temp. 18 st. C, ale czegoś się trzymać trzeba i myślę, że przy innych temperaturach będzie też lepsza, niż wiele innych. Ktoś coś wie, jak to jest z tymi niskimi oporami toczenia? Oprócz zalety oszczędności, jest też wada w postaci gorszej przyczepności?
milet:
Ja mam tylko 275 KM a i tak start spod świateł z gazem do dechy jest możliwy tylko latem... Przy jakichś 30 °C w powietrzu ;-)
Moim zdaniem Goodyeary mają lepszą trakcję od Dunlopów ale ja nie jeżdżę jakoś bardzo sportowo...
Na pewno są bardziej wytrzymałe - Dunlopy wytrzymały 40 kkm, a Goodyeary już prawie tyle i wciąż im sporo bieżnika zostało.
kamis:
Z mojego doświadczenia wynika, że kluczowa jest wysokość opony. Miałem kiedyś w SUVie zimówki 245 60 R18 - jeździło się na tym super komfortowo, dziury nie istniały. Trudno mi określić czy w XF będzie aż taka różnica, ale w moim aucie różnica pomiędzy R18 i R20 była bardzo istotna.
rmazurek:
Mniejsze niz 18 cali sie nie zmieszcza na zacisk z przodu wiec to Twoj jedyny wybor...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej