Autor Wątek: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską  (Przeczytany 3749 razy)

Offline Robert1986

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« dnia: Październik 30, 2019, 12:20:10 pm »
Witam, po zjeździe z obwodnicy usłyszałem adekwatny do obrotów stukot z pod maski.
Po odpaleniu na drugi dzień na zimnym stukot był  taki sam głośny jak dzień poprzedni lecz  po lekkim przegazowaniu stukot przycichl i słychać było piszczenie,  tak jak czasem w lozysku jak się zaciera.
Posiadam video nagranie
Proszę o podpowiedź specjalistów.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2019, 12:30:43 pm wysłana przez Robert1986 »

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2019, 13:04:49 pm »
primo - wrzuc gdzies film
secundo to diesel czy benzyna? jaki silnik na czy sc ?

Offline Robert1986

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2019, 13:31:42 pm »

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2019, 16:33:32 pm »
Z dieslami nie mialem doczynienia co prawda ale odglos zalatuje panewka

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2019, 22:34:25 pm »
Ile na liczniku ? Olej co ile był zmieniany ? Masz gi od dawna ?? Trza miskę ściągać i patrzeć

Offline Robert1986

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2019, 00:20:19 am »
Aktualnie 268 000 przebieg
Olej co 15000
Mam go 2.5roku
Od przebiegu OK 200 000

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2019, 08:31:20 am »
Panewka na 90%. Wyjmij filtr oleju i będzie już widać czy są opiłki bo miskę tam wyjąć to nie tak hop.

Olej za długie interwały, maks 12 tys km
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2019, 20:19:52 pm »
W sumie wystarczy filtr oleju oblukać tak jak pisze Driver. W tych silnikach zabojcą jest filtr dpf i rzadka zmiana oleju.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 02, 2019, 22:41:49 pm »
Filtr w nich się szybko zapycha niestety jeśli zobaczy trochę miasta. Chyba że się lata po trasie to bezobsługowy. Plus jest taki że wyjmuje się go w 30 min więc raz na 50 tys km warto oddać do czyszczenia za 400 zł
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Robert1986

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2019, 08:54:10 am »
Pdf jest po regeneracji i nie stwarza problemu.

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2019, 09:06:14 am »
Driver takie czyszczenie wypłukuje wszystkie sadze z dpfa ? Czy zawsze Costa zostaje ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2019, 10:45:07 am »
Ja ostatnio u klienta oddawałem to przed czyszczeniem przepuszczalność była na poziomie 40%, po czyszczeniu 96%. Poziomu sadzy nie pamiętam dokładnie ale chyba przed 52g a po czyszczeniu 2 czy 3g.

Sam właściciel zaś stwierdził że fura odzyskała wigor na niskich obrotach. Wersja najsłabsza 211 KM
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline marcinesko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2019, 14:03:35 pm »
Raczej to najgorsze czyli panewka jak się dobierzesz to napisz czy to główna czy korbowodowa ,zastanawiam się czy warto tam zaglądnąć puki wszystko działa i zapobiegawczo zmienić korbowodowe ,a najlepiej to wszystkie,ale trzeba rozebrać kawał silnika ,panewki są bez zamków więc ryzyko obrócenia jest bardzo duże

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2019, 18:58:42 pm »
Myślę że korbowodowe profilaktycznie wymienić po 160 tys km głównych nie ruszać. Znam to z autopsji po tym przebiegu korbowodowe górna ma ślady zużycia, dolna i główne nie ruszone. Olej zmiana co 12 tys Millers dedykowany, jazda dynamiczna. Robię to w każdym gdzie jest silnik PSA i wiem że trzeba to zrobić.

Offline marcinesko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Kocham to forum
Odp: 3.0 v6 XF 2010 stukanie pod maską
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 04, 2019, 20:39:05 pm »
Gdzie takie kupić chodzi o możliwie najlepszą jakość są oferty firmy king czy to warte uwagi ? czy tylko serwis zostaje ?