Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Daimler Double Six XJ81 - Chłodzenie

<< < (2/2)

Kedzior:
Uszczelka pod głowicą na pewno jest dobra. Spaliny po rozgrzaniu silnika są bezbarwne, nie ma wody w oleju ani oleju w płynie chłodniczym. Zrobiłem też test CO2 dla sprawdzenia przedostawania się spalin do układu chłodzenia i wszystko jest ok.
Skłaniał bym się do nie wydolnej chłodnicy, trzeba ją chyba wyjąc i wypłukać , przynajmniej będzie jasność czy jest w niej jakiś osad czy nie. Tylko przy takim założeniu dziwne że nawet jak się płyn gotował to wskaźnik pokazywał N.

Może ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny drugiego problemu a mianowicie działania, nagrzewnicy, nawiewów i klimy?

dziadzol:
Płukanie środka chłodnicy można zrobić bez wyjmowania, podobnie jak objechanie myjką lamelek.
Posprawdzaj najpierw ten czujnik temperatury, bo woda nie mogła zagotować się, gdy silnik miał 90 stopni. To, że wiatrak elektryczny się nie włączył, to też może znaczyć, że jego czujnik też jest walnięty. No i jeszcze wiskoza wiatraka głównego się kłania.
Od tych rzeczy bym zaczął, a potem dopiero płukanie chłodnicy, bo to płukanie się często kończy tak, że razem z kamieniem znika też szczelność i trzeba nową chłodnicę robić. 

dziadzol:
Teraz dopiero doczytałem, że zagotował ci się tuż po wyłączeniu silnika. Zacznij od wiatraków i czujników. One powinny silnik schłodzić po zgaszeniu.

wtom:
Z tym wyjmowaniem chłodnicy bym uważał, lepiej zrobić płukanie bez demontażu. Często ukręcają się śrubunki od węży chłodnic olejowych a chłodnica wody jest nie do zdobycia, lub jak jest to kosztuje ok 2000zł

pablo21:
Chłodnica jest dostępna i kosztuje 500-600 funtów. Za pracę wentylatorów odpowiada przekaźnik. Jest pod reflektorem po stronie kierowcy. Zerknij do niego. Kiedy wymieniałeś termostaty?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej