Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Daimler Double Six XJ81 - Chłodzenie

(1/2) > >>

Kedzior:
Witam

Samochód to Daimler Double Six XJ81 z 93 roku. Problemy zaczęły się gdy pierwszy raz miałem okazję przejechać się po mieście a nie w trasie. Jadąc 20km w trasie silnik prawidłowo się rozgrzał i trzymał temperaturę, wskazówka na zegarach stała idealnie w pionie. Po przejechaniu kilku km przez miasto i zostawieniu samochodu dosłownie na minutę na podjeździe zaczął wyrzucać płyn chłodniczy i się zagotował.
Termostaty prawidłowo się otwierają, wskazówka nawet podczas gotowania się płynu pokazuje "N", wentylatory elektrycznie na chłodnicy nie włączają się. Nie zapaliła się też kontrolka na desce rozdzielczej informująca o przegrzaniu się silnika "EXT TEMP"
Podczas jazdy temperatura na zewnątrz wynosiła 17 stopni a jazda przez miasto nie polegała na staniu w korkach, była to jazda z prędkoscią 20-30km/h.

Kolejny problem który może mieć z tym jakieś powiązanie to działanie ogrzewania/chłodzenia wnętrza. Wentylatory nadmuchowe wnętrza działają poprawnie na wszystkich 3 biegach pod warunkiem że temperatura jest ustawiona na min. (18 stopni) po podniesieniu temperatury chociażby na 19 stopni wyłączają się i nie działają na żadnym biegu. Co za tym idzie nie ma możliwości sprawdzenia działania nagrzewnicy. Klimę można włączyć zawsze, tzn. zapala się kontrolka działania klimatyzacji ale nigdy nie startuje sprężarka.

Czytałem na forum o naprawie wentylatorów chłodnicy i z tym pewnie sobie poradzę. Czytałem też o naprawie dmuchaw wnętrza ale skoro przy 18 stopniach działają to raczej nie jest to problem tranzystorów mocy.
Jeśli ktoś wie gdzie szukać przyczyny proszę o wypowiedzenie się, najbardziej mnie zastanawia czy jest to jedna usterka czy nagromadzenie kilku?

wtom:
zobacz czy węże masz twarde jak wywala płyn. przyczyną może być też korek na zbiorniku wyrównawczym. może tylko wentyle ci nie zadziałały, ale N na wskaźniku raczej na to nie wskazuje. obstawiam uszczelkę pod głowicą. sprawdź czy z rury wydechowej nie dymi na biało, lub czy kondensat z rury nie ma posmaku słodkiego. a ze zbiornika wyrównawczego nie czuć spalin?

dziadzol:
Wiatrak elektryczny i czujnik temperatury to jeden problem, ale zanim zaczniesz pakować się w uszczelkę pod głowicą, może zajmij się chłodnicą. Ma już swoje lata i może jest zwyczajnie zamulona i pracuje połową lamelek albo jeszcze mniej i ona sobie nie radzi z chłodzeniem V12. Ważne jest też, jakim płynem jest układ zalany. Miałem ten problem latem, że mi płyn się zagotował, ale to było 40 minut wleczenia się w solidnym korku w pełnym słońcu, 35 stopniach w cieniu i na klimie włączonej. Nowa chłodnica, odpowiedni płyn i po problemie.

DB_36:
Dwa lata temu miałem problem z przegrzewaniem się mojego XJ40 4.0 w upałach, w korku. Wystarczyło podjechać na myjnię, wrzucić piątaka i porządnie przepłukać chłodnicę. I pomogło! Wiem że to trochę inny przypadek, ale czasem najprostsze rozwiązania okazują się trafne.

wtom:
Przy niewydolnej chłodnicy będzie temperatura rosła. U kolegi jak pisał miał N, więc chłodnica odpada. Chyba, że wskaźnik uwalony i bzdury pokazuje. Nie mniej jednak sprawdzenie chłodnicy nie zaszkodzi. W moim, jak nie wydalał, to temperatura rosła o 2 kreski więcej niż N, ale płynu nigdy nie wywalił, pomimo, że czuć było, że ma za gorąco. Na razie przepłukałem płukaną LIQUIMOLY, zobaczymy w lecie  ;D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej