Autor Wątek: świst pompy w X308 XJR vs Daimler  (Przeczytany 1552 razy)

Offline lian

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« dnia: Sierpień 27, 2019, 12:08:37 pm »
Cześć,

Chciałem zapytać o różnice w rozwiązaniach technicznych pomiędzy X308 XJR a Daimler/Vanden Plas. Chodzi mi konkretnie o różnice w działaniu turbo. Kiedyś jechałem S-type z silnikiem 4.2 R i nie podobał mi się względem wersji podstawowej świst wytwarzany przez pompę. Ponieważ teraz chcę kipuć X308, interesują mnie różnice silnikowe tych modeli. Na filmikach YT słychać w XJR też ten świst. Ale mam wrażenie, że na filmie z przyspieszenia wersji Daimler tego świstu nie było. I teraz pytanie, czy doładowanie w tych silnikach jest rozwiązane różnie, czy ten Daimler z filmu był bez doładowania? Dla mnie ten dźwięk jest nieakceptowalny i jeśli będzie trzeba, to kupię wersję ze słabszym silnikiem. Szkoda tylko tej mercedesowskiej skrzyni biegów dostępnej w autach wzmocnionych.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.071
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2019, 12:52:08 pm »
Nie kazdy Daimler miął kompresor. Niestety jest to przypadłosc tej konstukcji i kazdy silnik z kompresorem wydaje taki dzwiek.
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwi±zania z³o¿onych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline lian

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2019, 13:09:49 pm »
Czy przewagi eksploatacyjne wersji mocniejszej (skrzynia mercedes) są takie, że mimo tej dźwiękowej przypadłości rozsądnie jest kupić mocniejszy silnik?

Dodam, że nie muszę mieć nie wiadomo jakiego przyspieszenia. Auto chcę kupić dla ładności :) i komfortu w jeździe autostradowej na długich dystansach ze stałą prędkością powyżej 200km/h



Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2019, 21:46:18 pm »
Na pewno dla skrzyni warto. HP to śmietnik.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jako_tako

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X308 4.0 & X308 XJR
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2019, 04:53:36 am »
Moim zdaniem nie warto (mam obydwa).

Czy przewagi eksploatacyjne wersji mocniejszej (skrzynia mercedes) są takie, że mimo tej dźwiękowej przypadłości rozsądnie jest kupić mocniejszy silnik?

Dodam, że nie muszę mieć nie wiadomo jakiego przyspieszenia. Auto chcę kupić dla ładności :) i komfortu w jeździe autostradowej na długich dystansach ze stałą prędkością powyżej 200km/h

Offline lian

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2019, 07:52:26 am »
Czy mógłbyś rozwinąć temat i wymienić wady/zalety obu rozwiązań?

Offline jako_tako

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • X308 4.0 & X308 XJR
Odp: świst pompy w X308 XJR vs Daimler
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2019, 11:54:16 am »
Krótkie porównanie znajdziesz w jednym z poprzednich wątków (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,39560.0.html).
Jesli masz dodatkowe pytania to stoję do dyspozycji.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2019, 21:14:52 pm wysłana przez MicGin »