Zastanawiam się nad wymianą wtrysków. Głównie ze względu na to że przebieg 270 tys. km jednak zobowiązuje do sprawdzenia tych elementów.
Sprawdziłem że mój silnik ma wtryski Bosch i nie da się ich regenerować. Można tylko je profesjonalnie wyczyścić, przetestować i wymienić niesprawny.
Poczytałem trochę o Common Rail i jest tam kilka rzeczy, które mogą niepokoić. Np. to że jak jeden wtrysk niedomaga, to cały układ przenosi to na pozostałe wtryski tym samym działając negatywnie na cały silnik, a kierowca w zasadzie nie ma żadnej informacji że tak jest.
Pomyślałem więc o zakupie używanych, wysłania ich do czyszczenia i testu i jak będę miał 6 sprawnych wtrysków to pojechać do mechanika i wymienić a stare dać potem do czyszczenia i testów.
Druga wersja to zakup 6 wtrysków i zawiezienie ich razem z samochodem do serwisu gdzie przetestują wszystkie 12 sztuk i wstawią 6 sprawnych, niesprawne wyrzucą a sprawne zostawię albo sprzedam.
Ponieważ jeszcze nie robiłem testów wtrysków nie wiem na co zwracać uwagę. W jakimś artykule czytałem że każdy wtrysk może mieć inną właściwość i chociaż są sprawne to różnie działają.
Pytania
1. Na jakie parametry mam zwracać uwagę w tych tabelkach z testu wtrysków, żeby wtryski które będę chciał zamontować w samochodzie były zbliżone parametrami pracy?
2. Zanim zdecyduję się na takie działania to czy mogę sprawdzić działanie wtrysków na programie diagnostycznym Delphi lub SDD? Jeżeli tak, to na co zwracać uwagę ?