Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

Słabej jakości paliwo?

<< < (3/3)

tomas90:
To mówi instrukcja obługi ;) Kwestia jak to jest z tymi oktanami na naszych stacjach.  :P

cyberda:
Nie mogą napisać że ma być tylko 98, piszą minimalne wymagania.
Lej 95 ale nie na wiejskich stacjach tylko na markowych typu BP.

Ja 20 lat pracowałem przy paliwach i widziałem co niektóre z nich potrafią zrobić z uszczelka mi w dystrybutorze więc to samo robią w silniku.
Widziałem jak do zbiornika wlano uszlachetniacz, a potem Pb98 i już była super markowa PB.
Widziałem też jak prywaciarze mieszali benzyne apteczną z Pb95 (apteczna była tańsza w zakupie o 50 procent) dlatego odradzam "tanie paliwo" - taka mieszanka to śmierć wtryskiwaczy bo apteczna jest "sucha".

Jak dla mnie to tylko BP i Shell. Shell w PL ma swoje rozlewnie i importuje paliwo.

A tak c o do śmiesznej anegdotki to kiedyś po wprowdzeniu nowego modelu dystrybutora okazał się on bardzo awaryjny (rozciekał się).
Jako że problem dotyczył tylko PL producent poprosił o przysłanie próbki ON i tak też zrobiono.
Za jakiś czas przyszła od producenta prośba aby jednak przysłac próbkę paliwa bo to co do nich przyszło nie spelnia jakichkolwiek norm,
co ciekawe wysłano ON pobrany na stacji ...

kamis:
Na wstępie zaznaczam, że nie jestem ekspertem w temacie, więc jeśli moje źródła informacji są niezbyt wiarygodne - z góry przepraszam.

Nie mniej jednak wg mojej wiedzy przytłaczająca większość paliwa na stacjach w Polsce pochodzi z Orlenu lub z Lotosu. W szczególności wspomniane Shell i BP także kontraktują paliwa w tych dwóch rafinerii. Ja rozumiem, że każdy ma swoje preferencje i może sobie kupować co chce i gdzie chce. Natomiast podawanie literalnie, BP lub Shell, bądź co bądź dwa zachodnie koncerny, że niby mają jakieś cudowne paliwa "importowane" w sytuacji, gdy wszystko pochodzi dajmy na to z Lotusu jest nieco nie na miejscu.

Wydaje mi się, że już wystarczająco pasiemy gazprom kupując ruską ropę, aby jeszcze dodatkowo paść zachodnie koncerny kupując od nich paliwo, które i tak jest takie samo jak każde inne.

Oczywiście nie twierdzę, że jak ktoś kupuje Super V-power Super Verva, to te 1% dodatków może mieć faktycznie duże znaczenie, bo tylko 99% jest takie samo jak wszędzie.

Z mojego doświadczenia wynika, że trzeba jak ognia unikać jakichś wioskowych stacji u Pana Józka za stodołą, bo tam dzieją się cuda. Tankowałem naprawdę różne paliwo na różnych stacjach i nigdy nie miałem żadnych problemów z paliwem sieciowym. Nigdy też nie zaobserwowałem różnic pomiędzy stacjami.

cyberda:
No nie jest tak do końca - jeszcze kilkanaście lat temu tak było so Shell nie miał swoich rozlewni ale obecnie ma i do nich przychodzą pociągi z ich paliwem.

Ja zawsze wyczuwałem różnice w jeżdzie po zatankowania pod orzełkiem, a inaczej auto szło jak tankowałem pod muszelką.

I tu masz racje ... daaaaleko od przygodnych stacji z dwóch względów
1. Słabej jakości paliwo
2. Mała sprzedaż więc kupujecie stare paliwo

kamis:

--- Cytat: cyberda w Sierpień 28, 2019, 22:47:30 pm ---No nie jest tak do końca - jeszcze kilkanaście lat temu tak było so Shell nie miał swoich rozlewni ale obecnie ma i do nich przychodzą pociągi z ich paliwem.

--- Koniec cytatu ---

Czy 2015 rok mieści się w kilkanaście lat temu? W 2015 roku Shell w 100% pokrywał zapotrzebowanie w paliwo z Orlenu i z Lotosu. Dla przykładu w tym samym czasie Statoil brał 100% tylko z Lotosu.


--- Cytat: cyberda w Sierpień 28, 2019, 22:47:30 pm ---Ja zawsze wyczuwałem różnice w jeżdzie po zatankowania pod orzełkiem, a inaczej auto szło jak tankowałem pod muszelką.

--- Koniec cytatu ---

Serio wierzysz w to co piszesz?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej