Autor Wątek: obsługa skrzyni automatycznej  (Przeczytany 2968 razy)

Offline JAG08.2018

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
obsługa skrzyni automatycznej
« dnia: Czerwiec 21, 2019, 00:51:04 am »
Witam, może ktoś z forumowiczów podpowie korzystając z instrukcji obsługi i własnego doświadczenia jak właściwie powinno sie zachowywać podczas krótkich postojów, czy unieruchamiając maszynę należy trzymać nogę na sprzęgle/hamulcu czy przerzucać na P. Postoje powiedzmy dłuższe niż pół minuty. Pozdrawiam

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2019, 13:35:14 pm »
Możesz i w pierwszy i w drugi sposób tak robić, jak uwazasz. Ja przy dłuższych postojach przerzucam na P a na np 30 sekundowych trzymam nogę na hamulcu na D.

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2019, 21:54:19 pm »
Nowoczesne skrzynie automatyczne, a taką mają nasze Jaguary, bardzo nie lubią przerzucania na -P- i to nawet podczas dłuższego oczekiwania w korku czy na światłach

Offline JAG08.2018

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2019, 22:37:22 pm »
i te zagadnienie bardzo mnie ciekawi, bo spotkałem się z taką opinią że od częstego zmieniania na P wycierają tarcze za to odpowiedzialne czy coś takiego, a z kolei kolega ma X-typa i tam w instrukcji obsługi zalecają zmiane na P przy postojach dłuższych niż chwila

Offline mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
  • Kocham to forum
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2019, 20:54:36 pm »
Ja korzystam z elektrycznego hamulca. Po co trzymać nogę na nożnym czy wrzucać na P ?

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2019, 21:07:28 pm »
Moje BMW E38 750i, które mam już 15 lat i kupiłem z przebiegiem 127tys zbliża się do 500tys przebiegu, i ma jeszcze oryginalną skrzynię biegów ZF 5HP30, która jest poprzedniczką skrzyni 6HP26 montowanej w naszych Jaguarach. Nigdy nie przełączałem na P nawet  przy bardzo długim postoju i jak widać w niczym to skrzyni nie zaszkodziło, do dziś biegi przełącza czysto i płynnie  :) Olej zmieniam co 100tys

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: obsługa skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2019, 23:24:47 pm »
To ja swoje 5 groszy wtrącę  :)
To tak, jako że coś tam się zacząłem orientować, to może odrobinkę wyprostuję wasze wywody bo widać że nie każdy zdaje sobie sprawę jak działa ta magiczna skrzynka, co sama biegi zmienia, kiedy trzeba. Otóż tarczki w skrzyni nie zużywają się kiedy auto stoi na (z nogą w hamulcu w pozycji D) w miejscu. Wtedy tylko zapracuje konwerter. Kosz over jest stale zapięty, jaka by to nie była skrzynia (czy inne sprzęgło biegów np w z dwu sprzęgłem mokrym czyli dsg, chociaż w sumie na postoju sprzęgło musi być rozpiete także może to zły przykład ) .
I też włączenie ręcznego zamiast hamulca niczego nie zmieni. Siła która rozepnie konwerter będzie taka sama. Także ręczny a noga to jest to samo.
Inaczej jak się wajhluje często z P na D wtedy zapina tarczki i mamy tam niezauważalne zużycie.
Czyli co komu pasuje albo konwerter albo tarczki w koszu do przodu. Ja bym zalecał nic nie robić czyli nie zmieniać nic nawet dłuższym postoju. Bo okładziny w konwerterze to naprawdę bez porównania do tego co w koszu over jest.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2019, 23:44:08 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r