Na zimnym silniku objawy są b. wyraźne, na ciepłym mniej, ale nadal nie jest dobrze. Objaw taki jakby w cylindrze lub cylindrach nie dochodziło do spalania. Zalałem Shell Racing 100 i płyn do czyszczenie wtryskiwaczy, poganiałem go trochę i dalej to samo. Pojechałem do koleżki, podłączyliśmy kompa i wyskoczyły dwa błędy:
P0332 - Niskie napięcie wejścia obwodu czujnika spalania stukowego 2
1. Gdzie mieszczą się czujniki spalania stukowego, czy są na wierzchu czy pod kolektorem dolotowym, dużo rozbierania? Koś wymieniał? Jaki koszt, jaki nr katalogowy?
2. Czy błąd ten ewidentnie świadczy o uszkodzonym czujniku, czy może reaguje on błędem np. na drgania silnika wynikające z braku zapłonu mieszanki (lub niewłaściwej mieszanki), na skutek lewego powietrza, lejącego wtrysku/ów, zaniku iskry?
3. Czy niewłaściwy luz zaworowy może powodować takie objawy? Reguluje się zawory w tym silniku? Jeśli tak, to są tam jakieś płytki zaworowe? Idzie zrobić to samemu?
4. Czy uszkodzony czujnik spalania stukowago może dawać takie objawy?
P0430 - Sprawność katalizatora za mała (Bank 2)
1. Czy kiepskie paliwo może wywołać ten błąd?
2. Czy aby na pewno katalizator zapchany? Czy może błąd ten pojawił się w wyniku niedopalonej mieszanki, czyli pierwotnie z braku iskry lub lejącego wtrysku?
3. Jakie są objawy lejącego wtrysku?
Po podpięciu kompa, jakie parametry należałoby śledzić podczas pracy silnika, aby trafnie zdiagnozować usterkę?
Z góry dzięki za pomoc.