Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

jaki olej do skrzyni

<< < (2/3) > >>

piorek:
Ja bym jednak posłuchał kolegi sebek1111 - Dexron IID jest na bazie mineralnej, Dextron III to już baza syntetyczna. Wnioski wyciągnijcie sami.

wtom:
czyli idąc tym tokiem rozumowania powinno się jeździć w starych autach na selektolu  ;D. po to technika idzie do przodu aby ją stosować. dexron IID to stary typ oleju gdzie nie było jeszcze III. ta sama skrzynia 4HP24 jest w range roverze i olejem fabrycznym jest dexron III.

Demo:
U mnie wiekszosc zycia przejezdzil na dexie 3 jak i inni uzytkownicy w wiekszosci na tym forum leja dexa 3 i zadnych problemow nikt nie mial do tej pory.

chris1796:
Zgodzę się z kolegą Demo. Sam jeżdżę na III z powodzeniem. I jak szukałem co wlać to wiele źródeł zalecało DIII. Wg mnie sytuacja podobna jak z płynami hamulcowymi DOT3 vs DOT4. Chyba już nikt nie leje DOT3 a od DOT4 nic złego się nie dzieje. Tak samo jest DII i DIII. Po prostu DIII ma lepsze właściwości i w zasadzie nie ma przeciwwskazań żeby zastępował DII. Trzeba pamiętać, że to oleje przekładniowe a nie silnikowe.

piorek:

--- Cytat: wtom w Czerwiec 19, 2019, 22:17:21 pm ---czyli idąc tym tokiem rozumowania powinno się jeździć w starych autach na selektolu  ;D. po to technika idzie do przodu aby ją stosować. dexron IID to stary typ oleju gdzie nie było jeszcze III. ta sama skrzynia 4HP24 jest w range roverze i olejem fabrycznym jest dexron III.

--- Koniec cytatu ---

Panowie,decyzja należy do Was.
Wspomne tylko iż IIIG nie jest wg producentów zamiennikiem/nowszą wersją/ulepszoną IID - wyraźnie opisy norm wspominają iż o ile IIIF można tak traktować, to IIIG dostępny na rynku jest  nową linią produktu.
Poza tym, IID jest dostępny nadal w ofercie wielu producentów.
Dla mnie najważniejsze znaczenie ma baza, jeśli producent przewiduje olej mineralny to nie wlewam syntetycznego.

Ale tak jak pisze, to tylko moje zdanie...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej