Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

jaki olej do skrzyni

<< < (3/3)

Demo:
Także MarcinRumia masz zagwozdke, najlepiej rzuc moneta i zalej tym co wypadnie :D

Jaguar XJ6:
Ja dorzucę swoje trzy grosze . Do swojej 40-stki lałem przez 2 lata DIII , i niby było wszystko OK , ale przy wysokich temperaturach skrzynia bardziej szarpała ( zwalałem to na wiek auta i przebieg ) . Któregoś razu jak miałem kupić znowu DIII , w sklepie , zobaczyłem , że mają też Mobila DII D , i pomyślałem , co mi szkodzi ( przecież taki jest zalecany na bagnecie ) . Zalałem raz i zrobiłem 5 tys , potem zmieniłem znowu na nowy ( płukanka pod DIII ) . Od tamtej poru skrzynia chodziła tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku , szarpania były, ale delikatne , a nie jakby ktoś walił w hamulec podczas jazdy . Dexron III jest innym olejem ( rzadszym ) niż dexron II i dlatego im więcej ma nalatane skrzynia tym bardziej różnica będzie zauważalna .

wtom:
ludzie piszecie bzdury. skrzynie ZF 4HP22, 4HP24 moga być zalane zarówno IID i III, oleje te pomimo innej bazy są w pełni mieszalne. dexron IID był wcześniej wynaleziony, dexron III dopiero w 1994roku, dlatego masz w instrukcji IID, bo o III nikt jeszcze nie słyszał. jeszcze raz piszę, po co stosujecie współczesne oleje syntetyczne do starszych silników? przecież można lać stare minerale  ;D
   
dla przykładu co producent ZF skrzyni poleca:
3HP22,3HP22Q,4HP14Q,4HP18FL, 4HP18FLA, 4HP18FLE, 4HP18Q,4HP22, 4HP22EH, 4HP22HL,4HP24, 4HP24A ->ATF klasy 11A/11B ,olej na bazie mineralnej spełniający wymagania DEXRON II, DEXRON III opracowane przez koncern General Motors.

piorek:

--- Cytat: wtom w Czerwiec 20, 2019, 16:31:57 pm ---ludzie piszecie bzdury.

--- Koniec cytatu ---

Darowałbym sobie takie opinie.
Dexron III był wprowadzony w 1993 i mimo iz X300 również posiada takie skrzynie, Jaguar nadal w dokumentacji wymieniał olej IID. Przypadek? Nie sądze.
Poczytaj trochę dokładniej dokumentacje producentów tych olejów, dowiesz się wówczas, iż IIIG nie jest bezpośrednim zamiennikiem dla IID. To jest całkowicie nowy olej opracowany w 1998 roku.

Poza tym olej mineralny czy syntetyczny nie leje się na podstawie tego czy auto jest stare czy nowe, tylko biorąc pod uwagę zastosowane uszczelnienia oraz tolerancję wykonania danej konstrukcji.




wtom:
a Ty pogadaj sobie z dobrymi warsztatami automatycznych skrzyń  ;D. mam 5 automat, lałem dexaIII do skrzyń japońskich co wymagały IID, od 9 lat jeżdżę na dexie III a range roverze z tą samą skrzynią co w jaguarze!!! i jakoś nic się nie dzieje. podobną zasadę stosuję w hyundaiu gdzie wczesniej był ATF SP-2 a obecnie jeżdżę na ATF-SPIII, dlaczego? ano dlatego, że sp-2 już nie ma. a sytuacja dokładnia taka sama jak w dexach, sp-2 mineralny, sp-3 syntetyk

nikt nikogo nie zmusza do stosowania III, chcesz lej IID, tylko ciekawe jakby już go nie produkowali co byś lał  :P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej