Cześć Gabriel001,
Również jestem w posiadaniu Jaga z tym samym silnkiem od roku. Z tego co się orientuję najwięcej info na temat tego silnika uzyskasz na zagranicznych forach. Silnik 3.0 S/C (AJ126) to jest to samo co jednostka 5.0 S/C (AJ133) więc dolegliwości mogą być podobne. Kompresory w obu motorach są za to zupełnie inne (3.0 ma model Eaton TVS R1320, a w 5.0 jest Eaton TVS R1900). Z tego co wyczytałem ludzie narzekają na ubywający płyn chłodniczy, na przegrzewanie się silnika (low coolant level), na sprzęgiełko kompresora. Za silnkiem znajdują się plastikowe przewody które lubią się rozszczelniać co gdzieś wyczytałem i zostało potwierdzone w serwisie (nie żebym miał taką przypadłość, tylko że to się zdarza).
Jeśli chodzi o olej to ja nie dolewam choć go ubywa bo od wymiany do wymiany (10k km) komputer pokazuje żeby dolać 0,5L, a że korzystam z pełnych obrotów na codzień więc uważam że jest ok.
W benzyniakach niektórym hałasuje łańcuch rozrządu. Tak po za tym to ciężko coś jeszcze znaleść. Użytkownicy narzekają na różne stuki podczas jazdy / ruszania. Sam mam taką przypadłość i nie wiem co jest nie tak, może to napęd, może hamulec ręczny... trudno powiedzieć.