Autor Wątek: kto wie co to za model?  (Przeczytany 4893 razy)

EMIL

  • Gość
kto wie co to za model?
« dnia: Maj 31, 2009, 00:53:34 am »
kto wie co to za model?
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2009, 01:07:28 am wysłana przez kogutki »

EMIL

  • Gość
Odp: XJ Coupe wersja rajdowa na mobile.de
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2009, 00:58:18 am »
sory ale nie da rady wyslac zdjecia

[załącznik usunięty przez administratora]

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJ Coupe wersja rajdowa na mobile.de
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2009, 01:06:20 am »
to jest, jak juz suggeruje tylul zdjecia xjr 15



model byl produkowany ok 1990 do 1992 w wspolpracy z firma TWR,
konstruktor byl Pever Stevens a nastepca tego modelu byl XJ220

EMIL

  • Gość
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2009, 01:13:48 am »
dokladnie z mysla o tych co by nie wiedzieli dopisalem do zalacznika na dole pod zdjeciem przegladalem forum i jednak wszyscy zapomnieli o tym modelu

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2009, 03:59:56 am »
oj chyba na odwrót xjr15 następca xj220
ręki sobie nie dam uciąć za to :)
v12 pod maską i mocno torowa maszyna
50 szt wyprodukowanych ( oficjalnie )

mike

  • Gość
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 01, 2009, 10:17:38 am »
Kogutki ma racje, XJR-15 1990-1992 a XJ220 1992-1994 więc XJ220 był następcą a jego
protoplasta był XJR-9LM

Dane Techniczne

Długość (mm) 4800 mm
Szerokość (mm) 1900 mm
Wysokość (mm) 1100 mm
Rozstaw osi (mm) 2718 mm
Waga pojazu (kg) 1050 kg
Rozmiar kół pojazu (mm) P: 245-40 ZR 17 - T: 335/35 ZR 17
Felgi Speedline - 6 ramienne, niklowane
Napęd na koła tylne
Typ silnika V12-24v SOHC
Pojemność skok. (cm³) 5993 cm³ (6.0l)
Skrzynia biegów (M/A) 6-biegowa (M)
Stopień sprężania 11,0 : 1
Moc kW (KM) 335kW (450KM) przy 6250 obr / min.
Maks. moment obrotowy 570Nm przy 4500 obr / min.
Osiągi (s):
0-100km/h (s) 3.1 s
0-160km/h (s) 7.5 s
Prędkość maksymalna (km/h) 300 km/h (XJ220 342 km/h)

cena wynosiła ponad 960 000 US$ w 1992



Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2009, 11:29:54 am »
Heh. Historia jest trochę bardziej skomplikowana.
Tak to prawda, że XJR-15 wszedł "do sprzedaży" wcześniej. Niemniej xj220 powstał w 1988 roku z v12-stką.
W zasadzie oba powstały dokładnie w tym samym czasie. XJR-15 powstał jako całkowicie surowa wyścigówka, natomiast xj220 to miał być super car. Wygodny, nie awaryjny ( w miarę ) i rozwojowy.

barbie

  • Gość
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 01, 2009, 14:35:46 pm »
Heh. Historia jest trochę bardziej skomplikowana.
Tak to prawda, że XJR-15 wszedł "do sprzedaży" wcześniej. Niemniej xj220 powstał w 1988 roku z v12-stką.
W zasadzie oba powstały dokładnie w tym samym czasie. XJR-15 powstał jako całkowicie surowa wyścigówka, natomiast xj220 to miał być super car. Wygodny, nie awaryjny ( w miarę ) i rozwojowy.
I w ramach tej "rozwojowości" wywalili świetną V12, wsadzili V6 od "Ściery" (nieco przesadzam, wiem), dołożyli dwie turbiny uzyskując młynek do kawy - i w dodatku zlikwidowali napęd na 4 koła, który był w prototypie z V12  :-zly  :-thumpdown
I co z tego, że jeździło niby szybciej - jak mało kto to cudo (a ładna była bestia ten XJ220) chciał kupić...

Tak oto Jaguar wykorzystał zwycięstwa w LeMans nad Porsche (silnik V12 - Jaguar Silkcut).

naughtycat23

  • Gość
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 01, 2009, 15:15:25 pm »
Ale z tego co pamietam powodem wywalenia swietnej v12 byle problemy z uzyskaniem mocy przekraczajcej 500 koni dlatego zdecydowali sie na inny silnik ktory przekraczal 550 koni a silnik wykorzystywany byl bodajze w MG METRO takze to nie byla sciera tylko calkiem fajny silniczek ale cala historia troszke nie pasuje do Jaguara

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 01, 2009, 16:31:31 pm »
Ale z tego co pamietam powodem wywalenia swietnej v12 byle problemy z uzyskaniem mocy przekraczajcej 500 koni dlatego zdecydowali sie na inny silnik ktory przekraczal 550 koni a silnik wykorzystywany byl bodajze w MG METRO takze to nie byla sciera tylko calkiem fajny silniczek ale cala historia troszke nie pasuje do Jaguara
hehehe - ale Barbie - masz za to xjr-15, który jest v12 i jest bardziej rasowy niż xj220 i ładniejszy - co tu dużo mówić. I droższy :)
Rzeczywiście prototyp xj220 miał takie założenia, że wersja produkcyjna lekko rozczarowywała.
Ja słyszałem historię, że zwyczajnie nie potrafili opanować wagi xj220 z v12 a co za tym idzie sterowności. A po cichu podejrzewam, że tak było taniej. Co do mocy. No ciężko mi się wypowiedzieć na temat 500 koni, bo XJR-9 rozwijał ponad 700 koni, a w owym czasie v12 z big bore kitem spokojnie rozwijał 660 koni. i można było go kupić sobie choćby do E-type :)
Mój nr 1 - zdecydowanie xjr-15

barbie

  • Gość
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2009, 09:07:55 am »
Pewnie znacie ten link - ale świetna historia V12 jest tutaj:

http://www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/index.html

Macie rację - w produkcyjnej XJ220 była V6 od Metro - specjalnie napisałem, że przesadziłem z tą "Ścierą".
Silniki V12 osiągały powyżej 650 KM przy pojemności 6 litrów i ponad 750 KM przy 7 litrach w wersji wolnossącej (TWR). Wersje z doładowaniem (były też takie) - powyżej 800 KM.

Ja myślę, że produkcyjny XJ220 to było po prostu ratowanie pięknego samochodu jak najniższym kosztem - ale klienci Ferrari, Lambo itp. czekali raczej na V12 znany z torów wyścigowych i nawet niezłe osiągi V6 ich nie przekonywały. "Jaki masz silnik pyta playboy - playboya - V6? Chyba żartujesz...".

Silnik V12 obok rzędowej "6" to moim zdaniem był najlepszy silnik w historii Jaga. V8 (miałem takiego w X.308) nie umywa się do V12 poza jednym - ma ładniejszy, niższy "gang"...  Ale ta V12 w moim Daimlerze DoubleSix 1996 (wersja Century) to istna poezja!  :-super

XJR15 to czysta wyścigówka z włókna węglowego. Nawet radia nie ma gdzie wsadzić! Waży nieco powyżej 1000 kg, katapultuje się w 3 sekundy do 100 km/h. Ja już jestem na takie zabawki za stary...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2009, 09:10:31 am wysłana przez barbie »

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: kto wie co to za model?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 02, 2009, 12:00:43 pm »
Na pewno pieniądze wchodziły w grę i Walkinshaw chciał odzyskać choć część kosztów.
Po za tym warto pamiętać, że JaguarSport to była spółka Jaguara i Walkinshawa, więc Jaguar dawał w zasadzie logo do tego projektu :) Nie jestem w stanie sobie znaleźć choćby jednej części wspólnej z drogowymi samochodami tamtych czasów :)