Autor Wątek: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora  (Przeczytany 4207 razy)

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« dnia: Maj 23, 2019, 11:27:51 am »
Witam wszystkich, mam spory problem z kupionym niedawno Jaguarem X-Type 3.0. Zaczęło się od wystąpienia błędu P0420: system katalizatora (bank 1) - wydajność poniżej progu, wyświetlił się do teraz kilka razy, co około 250 km. Następnie w poniedziałek pojawiły się błędy:
P0305: Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów
P1313: Usterka przerwy zapłonu uszkodzenia katalizatora rate - bank 1
P1316: Wykryte kody wtryskiwaczy obwodu / idm
P0355: Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E - usterka
W ten sam dzień zostały zamienione miejscami cewki 4 i 5 i dzisiaj pojawiły się takie błędy:
P0300: Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0303: Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów
P0305: Cylinder 5 - wykryte wypadanie zapłonów
P1313: Usterka przerwy zapłonu uszkodzenia katalizatora rate - bank 1
Jedyne co jestem w stanie wywnioskować, to że nie jest to wina cewki bo wyświetliło by błędy związane z cylindrem 4? Poprzedni właściciel twierdzi, że wymienił cewki 30000 km temu, świece 10000 km temu, powiedział że gaz musi być wyregulowany do 10000 km a od zakupu zrobiłam 2000 km.
Wypisane powyżej błędy zauważyłam podczas jazdy na gazie, na benzynie nie miałam okazji przejechać zbyt wiele, w sumie tyle ile na przełączenie się na gaz. Od wystąpienia błędów w poniedziałek samochód tragicznie chodzi na gazie, przerywa, szarpie, nie chcę się wkręcać na obroty. Na benzynie da się jeździć, jest słabszy i też momentami przerywa ale na gazie jeździć nie ma opcji...
Po usunięciu błędów w poniedziałek nie pojawiły się do momentu kiedy doszło do awarii 3 cylindra. Wczoraj usunęliśmy resztę błędów i też się nie pojawiły ale samochód nadal beznadziejnie pracuje na gazie, na benzynie też jest problem. Czy jest ktoś w stanie pomóc, nie wiem co z tym wszystkim zrobić.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2019, 11:42:54 am »
Znajomy w S-Type 3.0 walczył właśnie z podobnymi błędami. Miał m.in wypadanie zapłonów i katalizator. Okazało się, że oba katy do regeneracji (jeden był już totalnym smieciem). Po wymianie wszystkie błędy zniknęły, więc można śmiało twierdzić, że wypadanie zapłonów przy uwalonym kacie także może występować. Do do regulacji gazu po 10000km - bzdura. Gaz przegląda/reguluje się zazwyczaj po 1000-2000km od montażu.

Jaką masz instalację gazową? Jak rozwiązany jest problem emulacji pompy paliwowej? W X-Type bardzo trudno założyć dobrze instalację LPG i mało kto potrafi ogarnąć to tak, żeby hulało bez błędów. Dlatego sporo z nich może być spowodowane gazem. Mówię na przyszłość. 

« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2019, 11:47:53 am wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2019, 13:18:36 pm »
Gaz był założony w 2015 roku, instalacja BRC, tak jak pisałam sprzedający mówił żeby go wyregulowac do 10000 km, tyle wiem.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2019, 15:58:34 pm »
Obawiam się, że poprzedni właściciel pozbył się samochodu, którego nie potrafił naprawić, albo uznał to za nieopłacalne.
Regulacja gazu za 10000km to bajeczka na wytłumaczenie stanu auta. Gaz założony 4 lata temu i dlaczego miałby być regulowany akurat teraz.
Jazda na źle założonej instalacji gazowej mogła zniszczyć katalizatory.

Tak jak pisze Sztandi7, przede wszytkim trzeba się przyjrzeć właśnie katalizatorom. Nowe przewyższają niestety wartość auta, więc do wyboru jest pewnie tylko pozbycie się ich.

Czy w momencie zakupu auto pracowało normalnie?
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2019, 17:09:29 pm »
Tak, pracował normalnie, nie przerywało, miał moc, nie było do czego się przyczepić. No ale zaraz po zakupie i przjechaniu około 20 km wyświetlił się błąd p0420 ale wtedy o tym nie wiedzieliśmy co to bo nie mieliśmy jak podpiąć a z błędem samochód jeździł bez zmian. Zanim wszystko się wysypało w poniedziałek to zrobiliśmy około 2000 km.

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2019, 17:14:02 pm »
Mam jeszcze jedno pytanie, jaki jest układ cylindrów w 3.0 2002 rok, czy może ktoś wie? Widziałam przynajmniej dwie wersje i nie wiem która jest prawidłowa. Mechanik nam podpowiada, że to cewki albo świece...

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2019, 20:21:27 pm »
Patrząc od przodu od lewej masz kolejno 4, 5, 6 a bliżej rodzi 1, 2, 3. 

Angliki mają chyba inaczej: przód kolejno od lewej 2, 4, 6 i tył 1, 3, 5





X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2019, 20:48:15 pm »
Ja obstawiam że to katalizator. A jak chcesz się przekonać czy to cewki to je po prostu zamień miejscami. Polecam wykręcić sondy z kata i zajrzeć do środka - obstawiam lekki chaos w środku.
Powodzenia przy demontażu katalizatora ;-)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline rav

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • S Type 2003 3.0 Sport
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2019, 21:48:04 pm »
Znajomy w S-Type 3.0 walczył właśnie z podobnymi błędami. Miał m.in wypadanie zapłonów i katalizator. Okazało się, że oba katy do regeneracji (jeden był już totalnym smieciem). Po wymianie wszystkie błędy zniknęły, więc można śmiało twierdzić, że wypadanie zapłonów przy uwalonym kacie także może występować.
Miałem błędy obu katalizatorów i właśnie wypadanie zapłonu (1 i 3cyl) Często wywalało błąd „restricted performance”, a poza tym auto miało muła od dołu (a myślałem, ze po prostu 3.0 tak ma śmigać). Z jednego tłumika „dmuchał” normalnie, z drugiego - praktycznie wcale. Jakiś magik zregenerował oba katalizatory, zabolało po kieszeni, ale silnik zupełnie inaczej chodzi i teraz to te trzy litry naprawdę czuć i można się zdziwić, jaki jest elastyczny  :-super Ogólnie cuda działy się na „bank 1” i „bank 2”. A cewki miałem wymieniane na tych cylindrach, co pokazywało wypadanie zapłonu (więc wcale nie musi taki błąd wskazywać na cewki). Teraz jeszcze raz wyświetlił się błąd „restricted performance” i na kompie wypadanie zapłonu, ale po usunięciu i przejechaniu 300km na benzynie się nie zapalało. Mechanik (sprawdzając pod kompem korekty) obwinił padająca sondę, wymieniona i zobaczymy teraz. Kumaty fachowiec, a nie wymieniacz to podstawa, bo zaraz wymieni wszystko po kolei, a problem pozostanie.

By³: czarny S-Type 2001 3.0
Jest: srebrny S-type 2003 Sport 3.0

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2019, 22:09:32 pm »
Przy okazji P1316, to błąd ogólny, oznaczający wypadanie zapłonu, on raczej występuje w parze z P0301 -P0306.
P0355 to faktycznie jakiś problem  z obwodem cewki cylindra nr 5.

Co do numerowania cylindrów - http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,33213.msg260141.html#msg260141
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2019, 08:35:05 am »
Czyli wychodzi na to, ze cewka 5 poszla na miejsce 3 a nie 4, musze to jeszcze raz w takim razie sprawdzic. Na 100% zamieniane byly tylko dwie z tych widocznych po zdjeciu filtra powietrza. Po przelozeniu cewki z 5 na 3 i wsadzeniu na miejsce 5 uzywki kupionej na szybko (podobno sprawnej) zeby tylko sprawdzic i po tej zamianie wywalilo bledy 3 i 5 cylindra. Trzymam sie kurczowo opcji z cekwami bo to na razie najtansza i najlepsza dla mnie opcja, jedna gruba naprawa juz w Kocie byla   :-\  A tak przy okazji, cylinder 1, 3 i 5 sa powiazane w jakis sposob z katalizatorem, na ktory wywala mi bledy?
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2019, 18:40:18 pm wysłana przez MicGin »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2019, 08:54:08 am »
To, że z katalizatorami jest coś nie tak nie wyklucza problemów z instalacją LPG. Tuż przed sprzedażą sprzedający mógł odłaczyć akumulator i auto jeździło dobrze ;)
Problemy z zapłonem mogą być spowodowane również złą mieszanką.

Także spróbuj odłączyć akumulator na pięć minut (minuta pewnie wystarczy, ale dla pewności lepiej dłużej) i sprawdź czy po tym zabiegu coś się poprawi.
Na początek w ogóle proponuje zapomnieć o LPG i doprowadzić kota do ładu na benzynie.

Podejrzane mogą być też wtryskiwacze gazowe. Jeśli wtryskiwacz LPG nie poda paliwa, to komputer benzynowy chyba nie będzie wiedział dlaczego dany cylinder nie odpalił.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 24, 2019, 09:06:13 am »
Stop stop stop... Cylindry po stronie chłodnicy, to (zaczynając od przedniego prawego koła) 2,4,6 (szósty, to ten najbliżej akumulatora).
Cylindry 1,3,5 to po stronie kabiny (tak samo od PP koła, w stronę pompy hamulcowej).

1,3,5 to jedna strona silnika, 2,4,6 to druga strona.
Czyli 1,3,5 to katalizator bank 1.
2, 4, 6 to katalizator bank 2.

Jeśli dobrze rozumiem, to wychodzi, że nie zamieniałeś problematycznych cewek, tylko te na drugim banku.

Ja bym wykręcił sondę i zajrzał do katalizatora. Wbrew pozorom jest to dość proste i roboty na kilka minut ;-)
Od razu będziesz widział czy jest rozsypany, czy jest cały.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline LillaMy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • ...
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 24, 2019, 09:41:38 am »
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi, musze najpierw znalezc dobrego mechanika, ktory to wszystko ogarnie, macie kogos do polecenie w okoliach Krakowa?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu 3 i 5 cylinder, błąd katalizatora
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 24, 2019, 10:11:48 am »
Odłącz akumulator na pare minut i zobacz jak pracuje na samej benzynie. Tyle możesz zrobić sama, a jeśli to pomoże to będzie bardzo cenna wskazówka.
X-Type 3.0, Rover 416Si