Autor Wątek: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013  (Przeczytany 3871 razy)

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 24, 2019, 12:06:13 pm »
Ani silnik 3.0d ani sam XF nie należy do najbardziej bezawaryjnych, ani tym bardziej tanich w naprawie.
Taka prawda, choć oczywiście nie oznacza to automatycznie, że będzie się sypać.

Powiedzmy, że istnieje podwyższone ryzyko kosztownej naprawy. Oczywiście eksploatując samochów w sposób prawidłowy (czyli nie zawsze niestety zgodny z wytycznymi producenta) ryzyko to można zmniejszyć. Jak się dba tak się ma.

Dużo zalezy też od poprzedniego właściciela. Jeśli zmieniał olej co 30tys "bo tak fabryka kazała", a auto "i tak było w leasingu", a do tego pałował silnik na zimno i gasił na gorąco - to nic sie nie poradzi. Ryzyko znacząco wzrasta.
Na szczęście przebieg nie jest jeszcze duży, a auto nie jest jeszcze stare.

Czynników decydujących o tym, ile auto pojeździ jest bardzo dużo i wątpie aby można było coś wywróżyć.
Jest szansa że pojeździ.

Wycinać DPF nie polecam, bo jak wejdą nowe przepisy, to trzeba będzie sobie go domontowac.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline JCPF7777

  • Administrator
  • Forumowicz Executive
  • *****
  • Wiadomości: 259
  • Jaguar Club Poland Foundation
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2019, 18:54:45 pm »
Kolega Bolo004, na wniosek kilku użytkowników Forum, dostał BAN'a za agresywność wypowiedzi.

« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2019, 13:23:25 pm wysłana przez JCPF7777 »

Offline spencer

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 25, 2019, 17:36:59 pm »
 
DPF nie tyle wyciąć co zrobić przelot w środku ,z zewnątrz nic nie widać , tyle tylko że jeśli po wycięciu będzie puszczał jakieś wyraźne chmury z wydechu  to  sprawa się rypnie... Czy jest na forum ktoś z właśnie  takim udrożnionym ? Jestem za ochroną środowiska ale słyszałem że nowsze diesle nawet bez filtra spełniają normy
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2019, 17:42:18 pm wysłana przez spencer »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 25, 2019, 22:37:49 pm »
Jak puszcza dymek to chyba niespecjalnie jest to ekologiczne. Podejrzewam, że sprawa się rypnie w momencie włożenia analizatora spalin w rurę wydechową.

Pytanie po co wycinać DPF/FAP. Jego utrzymanie nie jest takie znowu kłopotliwe, a nawet regeneracja w profesjonalnym zakładzie też kosztuje niewiele więcej niż zatankowanie do pełna.
No chyba że ma to zapobiegać samozniszczeniu się silnika, ale wtedy odpowiedź na zadane w temacie pytanie nasuwa się sama.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 25, 2019, 22:42:27 pm »
Czyszczenie filtra to koszt 400-450 zł. Zapełnienie po czyszczeniu wynosi 0-3%
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bibor80

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 26, 2019, 20:59:16 pm »
Tyle , że dpf po wyczyszczeniu nie będzie tak trwały jak wcześniej, bo silnik też jest już po kilkunastu lub kilkuset tysiącach km nie trzyma swoich pierwotnych parametrów.
Mimo wszystko usunięcie dpf to koszt ok.1000 pln. W tej cenie można kupić zamiennik.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 26, 2019, 21:31:54 pm »
To kupno zamiennika wychodzi na to samo. A zamiennika uwierz mi ale do XF nie kupisz za 1000 zł. Nawet do VW polo 1.4 TDI najtańszy kosztuje po zniżkach ok. 900 zł jak dobrze pamiętam.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bibor80

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 27, 2019, 20:37:13 pm »
Do Jaga ceny faktycznie nie sprawdzałem. Do Audi a6c6 był właśnie w tych pieniądzach, stąd moja sugestia.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Offline spencer

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2019, 17:31:34 pm »
Dzięki wszystkim za odpowiedzi ,nie spodziewałem się takiego odzewu . Bardzo fajna , pomocna i przyjazna  społeczność  :-R .Do zobaczenia na zlotach .Myślę że temat można zamknąć  ;)

Offline BolzZ

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 15, 2019, 21:47:18 pm »
 ;D Niebardzo wierzę w przebiegi na poziomie 100tys.km a kilkuletnim aucie tej klasy, ale jeden się lepiej czuje widząc niską liczbę na zegarach, inny woli wiedzieć prawdę. ;) Ja mam xf rocznik '13 z tym silnikiem. Na blacie prawie równiutko 300tys. km. Nie ma żadnych problemów ani z silnikiem ani za skrzynią, wnętrze również bez śladów zużycia. Ale przy tym przebiegu to nic dziwnego. Poprzednie auto, Volvo, sprzedawałem jak miało 400tys. i też zero problemów, wcześniej Mercedes 320Cdi- 450tys. i również nic się nie działo. Kiedyś miałem c-klasę i w okolicach 600tys.km zaczęła pobierać olej.

Offline electrobdg

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 16, 2019, 10:44:37 am »
XF 275 km 2013r przy 145 tyś km robiony dół silnika, przyczyna - nieustannie zapychający się dpf!
Autko bardzo fajne, oszczędne w trasie, nie lubiące krótkich odcinków.
Wszystko zaczęło się od co raz częstszych komunikatów o zapełnieniu filtra dpf. Za każdym razem wylatywałem na Skę przedmuchać kota i tak do czasu kiedy usłyszałem stuki w silniku... Najlepsze, iż stało się to krótko po serwisie - zalanie nowego oleju!
Okazało się, iż to przez ropę przedostającą się do oleju silnikowego. Od czasu naprawy silnika zrobiłem 13k km i wszystko hula jak należy. Oczywiście remont kosztowny plus docierałem auta przez 2 tyś km ale "odpukać" nic się nie dzieje  :-super

Dodam jeszcze, że po zapchaniu DPF, który następował także po zrobieniu silnika, oddałem go do czyszczenia. Nie dało to żadnych rezultatów, filtr w chwilę zapychał się ponownie. W ramach gwarancji wypłukałem ponownie filtr, nadal to samo. Przebywam w DE ale i tak zdecydowałem się na wycięcie, następny TUV za półtorej roku.

Polecam czyścić dpf od razu kiedy wyskakuje komunikat, wieczne przeloty na autostradzie niestety ale kiedyś się skończą, tak tak wymianą silnika bądź kosztowną naprawą.

XF 3.0 V6  2014r
XF 3.0 V6  2017r

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 17, 2019, 08:31:36 am »
Jeździłeś krótkie odcinki czy tylko autobahn ? Ja swoim staram się tylko długie odcinki robic. Na miasto i w koło komina benzyna.

Bolz co ile w jagu zmiana oleju, mój kumpel tez ma 3.0 d i na blacie 350tkm ale bez dpfa bo tojest jest główny zabójca tych aut....

Offline electrobdg

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: XF 3.0 v6 275 czy awaryjny 2013
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 17, 2019, 09:22:13 am »
Głownie po mieście ale było tak, że machnąłem 2k km po czym odpaliłem go 2x na przejazd miastowy i dpf full, jakaś masakra!!
Serwisuje auta w serwisie, więc wstawiałem tak jak wychodził przegląd - wiem wiem wiem...
aktualnie robie to co 13k km
XF 3.0 V6  2014r
XF 3.0 V6  2017r