Witam wszystkich użytkowników.
Od całkiem niedawna jestem użytkownikiem S-type`a 2002r. 4.0+lpg.
Mam z nim jednak kilka problemów i przy okazji chciałbym zasięgnąć informacji.
Mechanikiem nie jestem, więc w tematach nie siedzę proszę więc o pełne odpowiedzi.
1. Świeci mi check engine i szarpie silnik przy przyśpieszaniu. Na kompie pokazało wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Na pewno wymienić chcę komplet świec i zapewne też poszła cewka na 1 cylindrze.
- Jakie świece są zalecane do 4.0+lpg? Doczytałem się, że w grę wchodzi DENSO IRIDIUM POWER IK20 bądź DENSO TWIN TIP T20TT, ale oryginały były MOTOCRAFT AGSP-32F bądź coś o wdzięcznej nazwie C2A1535 (AJ84575).
Gazownik zalecał oryginały bez kombinowania, jak to w końcu jest i co faktycznie powinienem kupić?
Zapytam jeszcze jedno (proszę się nie napieprzać
) gdzie są świece?
Podniosłem maskownice silnika. Świece wraz z cewkami są pod pokrywami po lewej i prawej stronie bloku? Jeżeli tak, to czy do wymiany potrzebował będę nowe uszczelki tych pokryw?
2. Jak wspomniałem do wymiany jest też zapewne cewka na 1 cylindrze. Ktoś wie który ma oznaczenie 1? Dobrze doczytałem na forum, że w tych silnikach jest 8 cewek, czyli po 1 na 1 gar? Są ponoć cewki 4 bądź 2 PIN, co mnie w ogóle nic nie mówi, o co w tym chodzi i jaka powinna być 4 czy 2 pin? Ostatecznie jaką cewkę najlepiej dobrać do 4.0 lpg?
Co do samego szarpania doczytałem się, że może to być wina rozrządu. Wymienię jednak póki co cewkę i komplet świec i zobaczę jak samochód się zachowuje.
Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi!
Pozdrawiam.