Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
»
Dział Techniczny
»
XF (2008 - obecnie)
»
Silnik 2.7 - obrócona panewka?
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Autor
Wątek: Silnik 2.7 - obrócona panewka? (Przeczytany 4895 razy)
bartekxf
Aspirant
Wiadomości: 5
Kocham to forum
Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
dnia:
Kwiecień 20, 2019, 00:39:34 am »
Witam
Dzisiaj podczas wypalania DPF kiedy już zgasło info o konieczności wypalenia zaczeło coś stukać w silniku. Przejechałem tak może z 200m i na pobocze, chwile posłuchałem "klekotania" i zgasiłem. Z tego co słyszałem i czytam to chyba sa słynna panewka w 2.7
Olej wymieniany co 15k Motul dedykowany do 2.7. Czy wymiana co 10 by pomogła....czy po prostu pech.
Auto sholowane i w przyszłym tygodniu rozbieramy. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Widzę ze na alledrogo są całe motory po szlifie z panewkami ale za 10k?! To jak na wyjęcie wału , zrobienie szlifu i założenie panewek które kosztują 1000zł to trochę dużo?
Zapisane
Driv3rrrr
Forumowicz Daimler
Wiadomości: 3.458
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #1 dnia:
Kwiecień 20, 2019, 16:02:07 pm »
Chłopie a żeby wyjąć wał to wiesz że trzeba rozebrać cały silnik? A żeby to zrobić to trzeba go wyjąć z auta. Ja za taki remont za sama robotę wziąłbym w granicach 3,5-4 tys zł. Do tego uszczelki, pompa oleju, planowanie głowic itp itd.
Wymiana oleju wg mnie co 15 tys km w tych silnikach to za dużo. 10 tys optimum, 12 tys max. To samo 3.0.
Zapisane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8
ziutek567
Forumowicz Executive
Wiadomości: 495
x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #2 dnia:
Kwiecień 20, 2019, 16:25:43 pm »
Nie licząc tego że wał idzie na szłif, polerke, korbowody na lealizacje, blok tak samo, mycie, nowe broki, śruby, simeringi i kupa dupereli
Zapisane
bartekxf
Aspirant
Wiadomości: 5
Kocham to forum
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #3 dnia:
Kwiecień 20, 2019, 22:25:18 pm »
Mi też mechanik za robotę zaśpiewał 3,5k, części koło 1,5 to mamy 5 a nie 12k jak na alledrogo ktoś oferuje.
Zapisane
ziutek567
Forumowicz Executive
Wiadomości: 495
x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #4 dnia:
Kwiecień 20, 2019, 22:49:17 pm »
No ale silnik za darmo też nie jest. Jak twój jest cały to rób swój, tylko że ze dwa tygodnie z autem sie pożegnasz. Zresztą dowiesz sie dopiero jak go otworzysz
Zapisane
qlimaxer
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 632
S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #5 dnia:
Kwiecień 21, 2019, 22:58:11 pm »
Niestety urok 2.7d jest taki, że to padlina...
Zapisane
GO HARD OR GO HOME...
Driv3rrrr
Forumowicz Daimler
Wiadomości: 3.458
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #6 dnia:
Kwiecień 22, 2019, 14:12:08 pm »
Skąd ten majster te ceny pobral. Jak już się robi taką operację to się wymienia praktycznie wszystko. Sam rozrząd z pompą wody to koszt około 700. Uszczelki głowic, uszczelniacze wału, uszczelki kolektorów itp itd.
Remont najtaniej z robota to około 7 tys. I to najtaniej gdzie połowa uszczelek pójdzie starych.
Sam szlif wału pewnie wyjdzie z 500. Każda z głowic też około 300-400 za szt.
Czyli na szybko i licząc byle jak
Robota mechanika 3,5k
Szlif wału 500
Głowice 800
Rozrząd z pompą 700
Kpl. uszczelek ok. 800
Panewki 1000
Kpl filtrów i olej z płynem 400
Czyli mamy ok. 7 tys. A na 100% się na tym nie skończy
Wypadałoby jeszcze dać nowe pierścienie i zregenerować turbiny. Jak już silnik jest wyjęty. Ale wtedy dobijamy do 10 tys zl
Zapisane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8
Maretti
Forumowicz
Wiadomości: 43
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #7 dnia:
Kwiecień 24, 2019, 09:42:16 am »
A jaki przebieg masz teraz? tez mam ten sam silnik i az strach pomyslec ze cos takiego moze si estac, u mnie jest 198000 przebiegu
Zapisane
msiwow
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 567
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #8 dnia:
Kwiecień 24, 2019, 10:24:57 am »
Cytat: bartekxf w Kwiecień 20, 2019, 00:39:34 am
Z tego co słyszałem i czytam to chyba sa słynna panewka w 2.7
Jaki jest problem tego silnika tylko w postaci panewek?
Nie można ich wymienić profilaktycznie aby uniknąć awarii? Nie interesowałem się nigdy tym a do tych przemyśleń natchnał mnie post użytkownika Maretti.
Zapisane
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,32039.0.html
ziutek567
Forumowicz Executive
Wiadomości: 495
x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #9 dnia:
Kwiecień 24, 2019, 10:35:02 am »
Profilaktycznie nawet powinno sie wymieniać panewki bo sam producent zaleca wymiany przy 200tys. Druga sprawa to panewki nawet jak nie mają superowego smarowania to za ich wytrzymałość odpowiada ich szerokość która w przypadku krótkich bloków jest mała
Zapisane
maron
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 622
S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #10 dnia:
Kwiecień 26, 2019, 16:44:21 pm »
po co przy wymianie panewek wału zrzucać głowice?
Zapisane
ziutek567
Forumowicz Executive
Wiadomości: 495
x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #11 dnia:
Kwiecień 26, 2019, 20:41:15 pm »
Generalnie niby nie trzeba, ale jak ci blok pójdzie do legalizacji to potem wszystkie opiłki z tego dostaną sie do silnika, a wtedy dopiero jest problem z wyczyszczeniem tego i łatwiej zdjąć głowice i obrobić sam blok niż po takiej obróbce rozbierać i czyścić kanały olejowe
Zapisane
maron
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 622
S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #12 dnia:
Kwiecień 27, 2019, 20:40:34 pm »
co to znaczy legalizacji i po co to robić?
Zapisane
ziutek567
Forumowicz Executive
Wiadomości: 495
x-type 3.0 automat
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #13 dnia:
Kwiecień 27, 2019, 23:15:51 pm »
Legalizacja siedliska wału jest wtedy gdy otwory w karterze nie są okrągłe i nie przechodzą w jednej osi
Zapisane
maron
Forumowicz Sovereign
Wiadomości: 622
S-typ 2.7D
Odp: Silnik 2.7 - obrócona panewka?
«
Odpowiedź #14 dnia:
Kwiecień 29, 2019, 19:56:47 pm »
znaczy osiowanie podpór głównych.Właściwie to się domyślałem ,ale sądzę że, aby profilaktycznie wymienić panewki korbowe tego nie musimy robić.Natomiast kiedyś na forum chyba ktoś pisał o sensowności wymiany profilaktycznej, chodziło o wymiary czopów korbowych wału,chyba.
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
2
Do góry
« poprzedni
następny »
FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
»
Dział Techniczny
»
XF (2008 - obecnie)
»
Silnik 2.7 - obrócona panewka?