Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

odpala i zaraz gaśnie

<< < (2/8) > >>

sebek1111:
Mysle, ze masz problem elektryczny.
Zacznijmy od skrzyni. Zielona zarowka sie nie liczy musi sie palic czerwona na PRND. Palila sie wczesniej?
Jak otworzysz maske po stronie pasazera na grodzi masz przekazniki niebieskie w wiekszosci, Drugi albo 3 jest od skrzyni nie pamietam dokladnie i tak sprawdz wszystkie. Jesli przekaznik ma zasniedziale nozki a napewno ma to je obczysc i sprawdz czy czerwone podswietlenie wrocilo. Najczesciej tam ginie prad skrzyni w XJ40. Jesli nie to to bedziemy szukac dalej.

Zacznik od wyjecia przekaznikow o ktorych pisalem i oceny nozek i swówek w gniezdzie. Mozesz z poczatku poruszac nimi troche i zobaczyc czy PRND sie podswietli choc na chwile.

To twoje podstawowe auto do jazdy? Bo widze, ze je nie dawno kupiles i masz troche problemow. niestety Cie nie pociesze bo 40 przyspaza sporo problemow, mam taka jak ty 93 rok i znam te auta juz prawie na wylot, ale ja akurat cale zycie jestem zwiazany z mechanika wiec poprawianie tego auta to moja pasja, Jestem z Gdańska wiec kiedys trzeba obejrzec ta Twoja czterdziestke.

Wczesniej jezdzil i sie krztusil bo w trybie awaryjnym ruszal z 3 biegu dlatego jak osiagnal predkosc to jechal normalnie.

Co do silnika to oczywiscie nalezy sprawdzic swiece przewody styk weglowy w kopółce, zaplonu nie mogles sprawdzic bo go sie nie reguluje, krecenie aparatem w tym aucie nie zmienia wyprzedzenia zaplonu, aparat ustawia sie tylko tak by palec trafial w odpowiedni styk kopólki. Przewody zapłonowe nie pozamieniane?

MarcinRumia:
Dobrze wiedzieć że jest ktoś ogarnięty w pobliżu. Na szybko byłem przy Jagu i nóżki wygladaly wzglednie gorzej te gniazda, napsikalem środku "contax" do styków jutro je porządnie wyczyscze,skrzynia na czerwono powinno się palić na przekreconym zapłonie czy na włączonych światlach ? Jak tam ruszalem to niestety nawet nie zamigotalo nic na czerwono :(

Jutro sprawdze i wymieie świece, zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja z tymi wolnymi obrotami i wchodzeniem na wysokie.

Jeśli chodzi o mojego XJ to nie trafilem najlepiej, auto było stukniete.na szybko pomalowane łącznie z grodzią, silniki z osprzetem i elektryka wsadzone do auta byle jak, Ewidetnie Xj potrzebuję dopuszczenia , zangażowania i czasu . Ale po to go kupilem zeby miec zabawę, odskocznie i jakies wyzwaznia , chociaż spodziewałem się że będę nim jednak więcej jezdzil. ...

sebek1111:
3 lub 2 zalezy od wersji przekaznik liczac od strony kierownicy  jest od skrzyni (fioletowa podstawka), sprawdzilem wiec nim sie zajmij.  Powinien tykac jak przekrecasz kluczyk na kontrolki (ale samo tykanie nie determinuje jego poprawnego dzialania, bo to ze tyka oznacza dzialanie cewki elektromagnetycznej, ale nie gwarantuje przekazywania napiecia), wtedy tez literki na dzwigni zmiany biegow powinny byc podswietlone.  Jesli to nie jest zasilane (o ile nie jest spalona zarowka ) to nie ma opcji zeby skrzynia pracowala.

To bardzo prosty uklad, i starczy miec miernik albo nawet zarowke zeby po wyjeciu sprawdzic czy prad dochodzi do przekaznika.  Czy ogarniasz dzialanie przekażnika?

Po wyjeciu przekaznika, trzeba zrobic test.
Na jednej nozce z wyjetym kluczykiem na byc +12v cały czas.
Na kolejnej +12v po przekceceniu kluczyka na kontrolki
Na 3 nozce masa.
Na 4 nic z wyjetym przekaznikiem.
Jesli tak jest to połącz kawalkiem przewodu z wyjetym przekaznikiem, +12v ktore jest cały czas (nie to co pojawia sie po kluczyku) z nozka na ktorej nie ma nic wtedy powinno zapalic sie podswietlenie literki (niezaleznie od polozenia kluczyka).  Wtedy mozna zaczac szukac dalej, jesli sprawdzisz wszystko jak pisze, duzo bedzie wiadomo.


Mozesz tez zamienic przekazniki na poczatku na probe miejscami, wyjmij przekaznik obok o tym samym kolorze i liczbie nozek i zamien z tym od skrzyni. Jak nic to nie da to miernik i pomiary jak napisalem. Jesli nie ogarniasz takiej elektryki to napisz bo bez tego nie ruszymy z miejsca.


Przewody zaplonowe mozna sprawdzic miernikiem ustaionym na pomiar oporu w kilohmach. Powinny miec w miare po rowno opornosci. Czy w kopulce sprawdziles styk weglowy? Z silnikie tez moze byc milion rzeczy. Od zbyt malego cisnienia paliwa, wtryskiwaczy uszkodzonych, regulatora cisnienia paliwa, problemow elektrycznych z tymi podzespołami, po uklad zapłonowy, lub kompresje silnika, czyli zawory uszczelke pod glowica. Nawet doswiadczonej osobie moze zajac sporo czasu dojscie co takiemu autu dolega.


Te auta dodatkowo to stare auta z szeregiem wad fabrycznych i slabych punktow. Wlasnie Ci jeden pokazalem jak posniedziale przekazniki i ich gniazda. Kolejnym sa wadliwe skrzynki bezpiecznikow z zimnymi lutami, ktore w dodatku sa tak zbudowane warstwowo, ze zadko daje sie je naprawic (tylko jak zimy lut wystepuje w warstwie zewnetrznej). Mozna by tak wymieniac i wymieniac. Czesto tez zatykaja sie odplywy wody z potrzybia lub jest przerdzewiala grodz czego nie widac i leje sie po komputerze skrzyni i silnika woda. Wiec to tez moglo u ciebie nastapic i zdech sterownik skrzyni czy silnika.

Nawiewy to kolejny temat rzeka, tez zapewne Ci normalnie nie dzialaja jak w kazdej 40. Pekaja klamki zewnetrzne w nich, te akurat bylem zmuszony nawet wyprodukowac i opracowac zestawy naprawcze ktore juz nie pekna, takze od razu sie zareklamuje, ze jak przednie klamki Ci pekna to posiadam takie zestawy ktore juz nigdy sie nie rozleca mojej produkcji.

W kazdym zakamarku auta moglbym Ci pokazac, ktore rzeczy sa do naprawy lub poprawy bo zrabane beda w wiekszosci egzemplarzy.

No i jeszcze blacharka i zgnilizna za przednimi blotnikami i podloga w miejscu pod pedalami oraz na miejscu pasazera, tylne słupki i inne kwiatki.

MarcinRumia:
Wyjęłem wszystkie świece, wyczyscilem i zero efektu.
Dwie świece kupiłem nowe bo podejrzewałem że na 5 i 6 cylindrze są słabe ale zero efektu, nie wiem czy jest sens dokupywac resztę ?

Jeśli chodzi o fioletowe gniazdo przekaźnika to okazało się że jest prąd tylko po przekreceniu stacyjki, nie było napiecia na stałe. Na krótko podłączyłem prąd i faktycznie odzyskalem podświetlenie skrzyni. Tylko na krótko to sobie można.....zaczolem dochodzić jak ten kabel w którym nie ma napięcia idzie i się okazało że wchodzi pod deskę do jednego złącza to złącze wychodzi gdzieś w górę ale wraca do skrzynki bezpieczników na 3 pin brązowej wtyczki (podałem na krotko prąd na wtyczkę i bylo upragnione 12v na fioletowym styczniku na stałe.) Pytanie czy re skrzynkę rozbierać z bezpiecznikami i próbować jakoś zrobić bypass. Mówiłeś coś o zimnych latach ?

Jeśli chodzi o resztę tych gniazd przekaznikow inne kolory podstawek też powinien być na nich prąd na stałe ? Bo na 2 gniazdach miałem na stałe a na reszcie gniazd tylko po przekreceniu kluczyka bylo te +12v . Od czego są pozostałe przekaźniki?

sebek1111:
Pozniej odpowiem na reszte pytan, bo teraz krucho z czasem. Sprawdzales po odpaleniu auta czy kontrolka awarii skrzyni zgasla? 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej